Forum-Szkolenia

Wszystko o szkoleniach, wypowiedzi trenerów, opinie
Forum-Szkolenia Szkolenia biznesowe Szkolenia biznesowe dzień otwarty AVENHANSEN
Dzisiaj jest 25 kwie 2024, 11:10

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]



Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Prawo w reklamie i marketingu * 13-14 pazdziernika
PostZamieszczono: 04 kwie 2016, 16:12 
Offline
Starszy Ekspert
 Wyświetl profil

Rejestracja: 17 kwie 2012, 02:20
Posty: 664
Lokalizacja: Al. Jana Pawła II 27, 00-867 Warszawa
Obrazek

Szkolenie: PRAWO W MARKETINGU I REKLAMIE.
Zapraszamy na 2-dniowe szkolenie: 13-14 października w Warszawie.
Cena szkolenia 1590 zł netto

PROGRAM SZKOLENIA: http://szkoleniaatrium.pl/szkolenie/eve ... -reklamie/

Trenerzy: RADCA PRAWNY DR ZBIGNIEW OKOŃ, RADCA PRAWNY MATEUSZ FRANKE

Program szkolenia: Prawo w marketingu i reklamie

I Dzień
Trener: radca prawny dr Zbigniew Okoń

1. Nieuczciwe praktyki i nieuczciwa konkurencja w marketingu
Wprowadzenie w błąd w reklamie – jak w zgodzie z prawem formułować przekaz reklamowy
Agresywne praktyki rynkowe – „szantaż emocjonalny” i inne formy niedozwolonego nacisku na klienta
Reklama porównawcza – kiedy jest dozwolona i jak prawidłowo skonstruować porównanie z konkurencją – przykłady z praktyki i orzecznictwo sądów
Ryzyka prawne związane z nieuczciwą reklamą i nieuczciwymi praktykami rynkowymi i środki obrony własnych praw

2. Prawo konkurencji a promocje sprzedaży
Promocje cenowe a prawo konkurencji – porozumienia z detalistą co do ceny promocyjnej, a zakazana zmowa cenowa
Zakazane porozumienia w programach lojalnościowych i motywacyjnych B2B – przykłady niedozwolonych mechanizmów promocyjnych
Komunikacja promocji jako czyn nieuczciwej konkurencji i nieuczciwa praktyka rynkowa – wprowadzenie w błąd i nieuczciwe porównania w informacji o promocji w orzecznictwie UOKiK
Promocja jako czyn nieuczciwej konkurencji – ograniczenia wartości przyznawanych premii i posługiwania się znakami legitymacyjnymi punktami, bonami, kuponami) w ustawie o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji – orzecznictwo europejskie i polska praktyka

3. Prawo autorskie w działalności reklamowej

Ochrona koncepcji kampanii reklamowej w prawie autorskim
Dozwolony użytek – cytat w przekazie reklamowym i inne przypadki dozwolonego korzystania z cudzych utworów
Wykorzystanie motywów kultury masowej w przekazie reklamowym (bon moty, memy, zapożyczenia z piosenek i filmów) – przykłady i przegląd orzecznictwa sądów
Przypadkowe włączenie cudzego utworu do własnej komunikacji reklamowej

4. Znaki towarowe w przekazie reklamowym

Cudzy znak towarowy w reklamie porównawczej – czy możemy nazwać konkurenta i pokazać jego logotyp
Cudzy znak towarowy w informacji o promocji – dozwolone formy podania informacji o nagrodzie w promocji, polityka niektórych producentów w zakresie rejestracji cech zewnętrznych produktu jako znaków towarowych
Nazwy miejscowości i charakterystyczne budowle jako element przekazu reklamowego – Kolumna Zygmunta w reklamie piwa
Komercjalizacja przestrzeni publicznej w oparciu o znaki towarowe – przykład PKiN

5. Wykorzystanie wizerunku w reklamie

Kiedy dopuszczalne jest rozpowszechnianie cudzego wizerunku – modele, osoby publiczne, uczestnicy zgromadzeń – przegląd orzecznictwa sądów dotyczącego wykorzystania wizerunku w reklamie
Czy dopuszczalne jest wykorzystanie wizerunku polityków w reklamie? Przykłady z praktyki
Ochrona wizerunku, a ochrona dóbr osobistych – kiedy kontekst wykorzystania wizerunku decyduje o dopuszczalności wykorzystania wizerunku
Sobowtóry znanych osób w reklamie
Głos jako wizerunek?

II Dzień
Trener: radca prawny Mateusz Franke

6. Konkurs, sprzedaż premiowa i inne promocje

Podstawowe rodzaje akcji promocyjnych (konkurs, gra losowa, sprzedaż premiowa, inne formy promocji).
Aspekty prawne konkursu – zadanie konkursowe, wyłonienie laureatów, komisja konkursowa.
Prawne aspekty sprzedaży premiowej – jak rozumieć pojęcie „sprzedaży” dla potrzeb przeprowadzenia akcji promocyjnej?
O czym należy pamiętać przeprowadzając promocję na Facebooku?
Odpowiedzialność organizatora promocji – relacja klient-agencja reklamowa.

7. Gry losowe – loteria promocyjna, loteria audioteksowa

Co decyduje o uznaniu promocji za grę losową – orzecznictwo sądów i praktyka Ministerstwa Finansów.
Podstawowe różnice pomiędzy loterią promocyjną a audioteksową.
Jakie obowiązki mają organizatorzy gier losowych?
Zezwolenie na urządzenie gry losowej − zagadnienia praktyczne, pragmatyka organów Służby Celnej.
Jakie postanowienia muszą znaleźć się w regulaminie gry losowej?
Ryzyka prawne związane z urządzaniem gry losowej.
„Loterie wizytówkowe” – czy można je organizować bez zezwolenia?

8. Wybrane zagadnienia podatkowe

Konsekwencje podatkowe konkursu, sprzedaży premiowej i loterii na gruncie PIT.
„Nienazwane” akcje promocyjne – kiedy wystawiany jest PIT-8C?
Zwolnienia podatkowe przewidziane w ustawie PIT – jak je stosować?
Kontrowersje dotyczące zasad rozliczania PIT od nagród otrzymywanych przez przedsiębiorców.
Promocje skierowane do własnych pracowników.

9. Organizacja akcji promocyjnych a ochrona konsumenta
Problemy kwalifikacji prawnej akcji promocyjnej – pomiędzy umową a przyrzeczeniem publicznym.
W jaki sposób powinien być sformułowany regulamin promocji i co powinno się w nim znaleźć?
Jakie klauzule są niedozwolone (abuzywne) w regulaminie promocji? Case study na przykładzie orzecznictwa SOKiK oraz decyzji UOKiK.
Nowe regulacje dotyczące niedozwolonych postanowień umownych.
Roszczenia uczestników promocji. Jak prawidłowo opracować procedurę reklamacyjną?
Regulamin a informacje o promocji zawarte w materiałach reklamowych?
Najważniejsze ryzyka prawne związane z prowadzeniem promocji konsumenckich.

10. Ochrona danych osobowych w marketingu

Obowiązki związane z przetwarzaniem danych osobowych w akcji promocyjnej – podstawa prawna. przetwarzania danych, obowiązki informacyjne, rejestracja zbioru, zabezpieczenie danych.
Kto jest administratorem danych przetwarzanych w ramach akcji promocyjnej?
Przetwarzanie danych osobowych w celach marketingowych – zgoda a prawnie usprawiedliwiony cel.
Marketing a tzw. dane wrażliwe (sensytywne), profilowanie klientów.
Czy dane osobowe przedsiębiorców podlegają ochronie – sytuacja po 19 maja 2016 r.
Marketing prowadzony za pomocą środków komunikacji elektronicznej – wysyłanie informacji. handlowych, newsletter, SPAM.

CENA SZKOLENIA OBEJMUJE:

materiały szkoleniowe – drukowane i elektroniczne
imienny certyfikat ukończenia szkolenia
lunch w restauracji lub w formie bufetu
catering w trakcie przerw: kawa, herbata, soki, ciastka


Zapraszamy do kontaktu: szkolenia@szkoleniaatrium.pl, tel. 530 502 000.
SZCZEGÓŁY: http://szkoleniaatrium.pl/szkolenie/eve ... -reklamie/

_________________
Akademia Marketingu Atrium
Ostatnio przesunięty w górę 04 kwie 2016, 16:12 przez: AkademiaAtrium.

Na górę Dodaj na Facebook
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1 ] 

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
 cron
Polecane linki: Kręgle Warszawa
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB3 Group  
Design By Poker Bandits