MEDIACJE SPOŁECZNE
Szkolenie skierowane jest do wszystkich zainteresowanych nowoczesnymi
metodami rozwiązywania konfliktów i sporów.
Chcesz nabyć wiedzę i umiejętności komunikacyjne ułatwiające współpracę oraz
samodzielne rozwiązywanie konfliktów? Poznać sposoby porozumiewania się,
sztukę przekonywania do swoich racji oraz demaskowanie manipulacji?
Mediacje Społeczne – 20 godzin zajęć teoretycznych, 20 godzin warsztatowych
PROGRAM SZKOLENIA:
1.Komunikacja interpersonalna
- jej elementy, znaczenie w życiu codziennym
- samoocena w budowaniu własnego autorytetu, umiejętności komunikacyjnych,
- współodczuwanie emocji, -dlaczego inni nie mają empatii? –geneza zaburzeń
osobowości i zachowania społecznego
- asertywność czy bezczelność? Dlaczego nie lubimy ludzi asertywnych
- stres – motywator czy demotywator? Stres i jego znaczenie, sposoby
radzenia sobie ze stresem w pracy i życiu codziennym
2. Konflikt
- rodzaje
- rozpoznawanie
- rozwiązywanie
- znaczenie- analiza sytuacji konfliktowej oraz planowanie strategii
rozwiązań
- negocjacje czy mediacje?
3. Własny warsztat emocjonalny w pracy mediatora
- rozpoznawanie własnych umiejętności mediacyjnych
- budowanie zaplecza emocjonalnego
- superwizje, "praca „na własnych emocjach
- obiektywizm w pracy mediacyjnej- stereotypy
- kodeks mediatora
4. Mediator i jego potencjalny „klient”
- profil osoby współpracującej z mediatorem
- potrzeby osób współpracujących z mediatorem
- granica współpracy – bezpieczeństwo obu stron, kiedy się wycofać
5. Prawne aspekty pracy mediatora
- prawo a możliwości mediatora
- odpowiedzialność prawna mediatora
- baza wsparcia mediatora - placówki i organizacje współpracujące z
mediatorem
6. Mediacje w praktyce-rodzaje mediacji:
-mediacje rodzinne
a) geneza psychologii konfliktu w rodzinie i jej obszarach funkcjonowania
b) wskazania i przeciwwskazania w prowadzeniu mediacji ( diagnoza gotowości
stron do mediacji i)
c) cele mediacji rodzinnych
d) mediacje rodzinne a prawo
e) techniki i narzędzia w pracy mediatora rodzinnego
g) etapy mediacji i zadania mediatora w poszczególnych fazach pracy
mediacyjnej
h) ugoda mediacyjna - cele i jej zadania
-mediacje rówieśnicze
a) style komunikacji między rówieśniczej b) konflikt – skąd się bierze
problem?
c) szkoła, rówieśnicy, rodzice- obszary konfliktu i zaplecze mediatora
d) mediator, jako edukator
-mediacje wielokulturowe
a) społeczne i psychologiczne znaczenie różnic kulturowych b) konflikty na
tle religijnym i kulturowym rozwiązywanie konfliktów z elementami
psychologii konfliktów- najczęściej występujące konflikty
7. Warsztaty mediacyjne - 20 godzin
- superwizja, mediacje w praktyce- ćwiczenia
Cel szkolenia
Zdobycie przez uczestników wiedzy teoretycznej i praktycznych umiejętności z
zakresu mediacji, a w szczególności umiejętności rozumienia i rozwiązywania
konfliktów, skutecznej komunikacji i negocjacji. Po ukończeniu szkolenia
każdy z uczestników otrzyma certyfikat.
Liczba osób:
Maksymalnie 25 osób (im mniej osób w grupie tym trening jest bardziej
efektywny dla szkolonych osób)
Miejsce szkolenia:
10-11,24.11.2012 Warszawa
25.11,8-9.12.2012 Kraków
Cena szkolenia:
599 zł brutto
W cenę wliczone są materiały szkoleniowe.
Prowadzący: Ilona Podleśna
Ilona Podleśna - trener - szkoleniowiec Komunikacji Interpersonalnej w
Instytucie Kształcenia „Ekotur” oraz Kurator Społeczny w Sądzie Rejonowym w
Warszawie. Pedagog szkolny oraz Oligofrenopedagog. Ukończyła studia
magisterskie Zarządzanie personelem, Pedagogika pracy na Uniwersytecie
Opolskim oraz studia podyplomowe z zakresu Pedagogiki Specjalnej i
Opiekuńczo - Wychowawczej.
Obecnie w trakcie pisania doktoratu na kierunku Pedagogika Rodziny na
Uniwersytecie Opolskim.
Ukończyła ponadto kurs mediacji społecznych, a także kurs Psychoterapii
Behawioralno - Poznawczej.
Wiedzę którą zdobyła wykorzystuje na co dzień pełniąc m.in funkcje dyrektora
Zespołu Szkolno-Przedszkolnego,Przedszkola i Żłobka „Moje Cudowne Lata” w
Warszawie.
Autorka licznych publikacji w miesięczniku ,,Wychowanie na co dzień" oraz
laureatka nagród pro publico bono.
Kontakt:
Tel.518965192
Email:
anna.lawniczak@learndev.pl