Audyt UX sklepu internetowego i stron www

Czy wiesz, że badania nad intuicyjnością serwisów internetowych wykazały, że dla ok 55% użytkowników Internetu najczęstszym problemem występującym w obrębie serwisów internetowych jest brak możliwości odnalezienia konkretnej informacji? Kolejne badania udowodniły, że blisko 30% wszystkich kliknięć w internecie to kliki w przycisk „wstecz”.

Daje to podstawę do wnioskowania, że blisko 1/3 serwisów internetowych jest wadliwie skonstruowana pod kątem intuicyjności nawigacji, realizowania podstawowych celów przez użytkowników. Blisko 90% osób dokonujących zakupy w internecie zgodnie deklaruje, że nie powróci na stronę, która okazała się mało użyteczna i nieprzyjazna użytkownikowi. Dlatego też tak ważna jest usługa, jaką jest użyteczność stron www.
Zapytaj o ofertę na audyt UX

Badania użyteczności stron www

Prawidłowo przeprowadzone badania użyteczności serwisu internetowego pozwalają zaoszczędzić sporą ilość pieniędzy – badania wskazują, że zatrzymanie obecnego klienta jest 6x tańsze niż pozyskanie nowego;

• Wydanie 1 złotówki na optymalizację serwisu pod kątem UX może przynieść nawet 100 złotych zwrotu z inwestycji w bardzo krótkim czasie;
• Blisko 70% użytkowników opuszcza stronę internetową lub rezygnuje z wykonywanych czynności w obrębie serwisu uznając, że właścicielom stron nie zależy na Klientach;
• Badania wskazują, że blisko 70% biznesów online kończy swoją działalność z powodu przeciętnego UX;
• Około ¾ serwisów źle umieszcza przyciski „Call to Action”, przez co nie realizują one w pełni zakładanych celów

Przeprowadzenie optymalizacji pod kątem UX jest idealnym rozwiązaniem dla każdego e-biznesu, wspierając i doskonaląc procesy sprzedaży zarówno produktów jak i usług. 

Serwis internetowy, który w adekwatny sposób odpowiada na preferencje i zapotrzebowanie użytkownika i realizuje jego cele, jest w stanie systematycznie zwiększać wolumen wartościowego ruchu – nie tylko 1 miejsce w wyszukiwarce jest istotne, lecz również to, co zaproponujemy naszym klientom w sytuacji, kiedy zdecyduje się przyjść z wyników wyszukiwania na naszą stronę.

Strategia rozwoju użyteczności sklepu internetowego

Audyt UX - zwany również audytem użyteczności stron internetowych - to kompleksowa analiza serwisu internetowego, ukierunkowana na realizację celów biznesowych twojej organizacji z nastawieniem przede wszystkim na intencje klientów znajdujących się aktualnie na stronie www. Na bazie przeprowadzonego audytu przedstawiamy rekomendacje mające mieć wpływ na poprawę korzystania z serwisu internetowego, tak by był on maksymalnie przyjazny, prosty w obsłudze oraz funkcjonalny.

W Fox Strategy pracują Specjaliści z doświadczeniem i pasją do badań nad użytecznością serwisów internetowych:
Posiadamy certyfikaty potwierdzające nasze kompetencje z zakresu użyteczności;
Bierzemy udział w szkoleniach z zakresu UX, stale podnosząc swoje kompetencje;
Wypracowaliśmy ponad 4000 godzin przy optymalizacji pod kątem użyteczności;
Współpracowaliśmy zarówno z mikro przedsiębiorcami, serwisami e-commerce, jak również z dużymi koncernami m.in. z branży automotive, moda, finanse

Audyt UX sklepu internetowego - korzyści dla Twojego biznesu

Audyty UX

Audyt użyteczności (audyt UX) przeprowadzany jest przy pomocy wybranej metodyki badawczej lub połączenia kilku: 10 heurystyk Jakoba Nielsena, 8 złotych zasad Shneidermana, badania serwisów www metodą wędrówki poznawczej, jak również dzięki listom kontrolnym (usability checklist). 
Czytaj dalej
Audyt użyteczności stron www wskazuje kluczowe elementy w strukturze strony, które mogą uniemożliwiać realizację celów przez użytkowników (problemy w procesie zakupowym czy skomplikowana nawigacja).

Audyty kont Google Analytics

Przeprowadzenie audytu konta Google Analytics umożliwia odnalezienie kluczowych elementów w obrębie serwisu, które mogą powodować wzrost współczynnika odrzuceń (bounce rate). Umiejętnie zinterpretowane dane z Google Analytics są istotnym elementem...
Czytaj dalej
...  w procesie identyfikacji przyczyn braku realizacji założonych celów strony (zapis do newslettera, pobrania pliku, dokonania rejestracji lub zakupu produktu w sklepie internetowym). strony, które mogą uniemożliwiać realizację celów przez użytkowników (problemy w procesie zakupowym czy skomplikowana nawigacja).

Przeprowadzanie testów A/B

Testy użyteczności
(testy A/B) są jednym z podstawowych elementów badań nad użytecznością stron internetowych
. Przeprowadzamy je na stronach klientów w celu określenia skuteczności jednego z dwóch wariantów w układzie serwisu, tak by maksymalizować konwersję. 

Czytaj dalej
Oprócz standardowych testów A/B przeprowadzamy również testy wielowariantowe, które umożliwiają weryfikację kilku kluczowych elementów i zmiennych w celu określenia, która z wersji jest najskuteczniejsza.

Przygotowanie makiet funkcjonalnych UX

Tworzymy makiety funkcjonalne serwisów internetowych w celu wizualizacji rozmieszczenia elementów w obrębie danej podstrony. Makiety funkcjonalne są doskonałą formą przedstawienia najważniejszych funkcjonalności oraz... 
Czytaj dalej
... zawartości danego serwisu internetowego. Dzięki makietom funkcjonalnym jesteśmy w stanie wspólnie z naszymi klientami wypracowywać finalną wersję serwisu - zgodną z celami zarówno biznesowymi, jak i wizerunkowymi oraz sprzedażowymi.
Jeśli więc planujesz zmiany w obrębie swojej strony - audyt użyteczności sklepu online wskaże Ci, od czego zacząć!

Analiza zachowania z wykorzystaniem map cieplnych

Przeprowadzamy również gruntowną weryfikację serwisu z udziałem heatmap. Umożliwiają one zwizualizowanie elementów w obrębie serwisu, z którymi użytkownicy najczęściej wchodzą w interakcję. 
Czytaj dalej
Chcąc możliwie najbardziej szczegółowo dokonać analizy, tworzymy: clickmapy pokazujące, w których obszarach użytkownicy klikają z największą częstotliwością, movemapy – wizualizujące nawigację kursorem przez użytkowników, jak również scrollmapy (głębokość przewijania w obrębie podstrony). Dlatego też audyt UX sklepu internetowego to kompleksowy kompas dla Twojegi biznesu.

Analiza treści pod kątem UX

Posiadamy doświadczony zespół copywriterów piszących angażujące i czytelne treści dla użytkowników. Dobrze dopasowany, unikatowy i przykuwający uwagę content ułatwi poruszanie się w obrębie serwisu oraz zwiększy realizację kluczowych celów biznesowych. 
Czytaj dalej
Z doświadczenia wiemy, że odpowiednio dobrana komunikacja na stronie jest jednym z głównych czynników wpływających na wzrost zysków, zwiększenie pozyskiwanych leadów kontaktowych czy redukcję porzuconego koszyka.
Nasz audyt UX sklepu internetowego dostarczy Ci więc cennych informacji i wskazówek, również w obrębie budowanego contentu.

Posłuchaj czym jest audyt usability – korzyści dla Twojego e-biznesu - w naszym podcaście!

Użyteczność stron internetowych dla Twojego e-biznesu

Użyteczność stron internetowych – kluczowe elementy UX w których możesz liczyć na naszą pomoc:

• Usprawnianie UX serwisu względem urządzeń mobilnych wraz z uproszczeniem interfejsu, tak by spełniał zasady mobile first index.
• Optymalizacja nawigacji w obrębie serwisu, by twoi klienci więcej nie mieli poczucia, że się zgubili.
• Usprawnianie ścieżki zakupowej, by była maksymalnie intuicyjna i prosta. Dzięki temu możliwe będzie zmniejszenie skali tzw. porzuconego koszyka.
• Sprawimy, że twoje formularze będą przyjemne w wypełnianiu bez konieczności wprowadzania wielu danych, których klient może w danym momencie nie pamiętać.
Sprawimy, że zarówno filtrowanie i sortowanie będzie przyjazne zarówno pod kątem UX, jak i SEO.
• Wesprzemy przy tworzeniu zoptymalizowanych pod kątem użytkownika treści, tak by były maksymalnie im użyteczne i przyjazne.
• Optymalizacja kart produktowych oraz kart kategorii, by efektywnie realizowały cel nadrzędny – zwiększenie zaangażowania oraz sprzedaży danego produktu.

Aby  otrzymać wycenę i audyt użyteczności sklepu online - zapraszany do kontaktu!

Zaufali 
nam

… i ponad 100 innych klientów

Zapytaj o ofertę

    Kamil Demidowski

    Agencja SEO Wrocław

    Fox Strategy sp. z o.o.
    8971837880
    ul. Piłsudskiego 23 lok. 2-4
    50-044 Wrocław

    envelopephone-handsetchevron-down linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram