Jak myślicie, co kryje się pod pojęciem "zarządzanie marką"? Na czym owe zarządzanie może polegać co to jest marka, w jaki sposób może być tworzona i rozwijana?
Ostatnio słyszałem że marka Google jest warta zdaje się ok. miliard dolarów. Zarządzanie marku to kreowanie jej w umysłach ludzkich oraz ciągłe podnoszenie wartości. Tak własnymi słowami mogę wyjaśnić to pojęcie.
Dla mnie zarządzanie marką to prowadzenie takich działań, że (zwróć uwagę na pismo)...
pracować w google brzmi jak pracować w GOOGLE :]
Google to marka już sama w sobie, nieważne co robią, Ty już wiesz, że to będzie dobre (no chyba że wolisz Bing! )
I moim zdaniem zarządzanie marką sprowadzą się właśnie do wywoływania skojarzeń ze słowem "prestiż", gdy słyszysz nazwę jakiejś firmy... Po pierwsze prestiż, a po drugie, stworzenie grupy lojalnych klientów, którzy, choćby konkurencja była 2 razy lepsza, i tak będą woleli zostać tam gdzie są obecnie - bo są przekonani, że w innych miejscach może być tylko gorzej
Zarządzanie czymś, czyli próba wyciśnięcia z czegoś tyle, ile się da, a nawet więcej poprzez ciągły rozwój. Zarządzanie marką może być zarządzaniem każdym produktem, usługą a nawet marką kraju, bo taka marka także istnieje. Dochodzi do tego oczywiście ukazywanie jej w jak najlepszym świetle.
mnie przychodzi do głowy tylko jedno: zarabianie na dobrej nazwie. Świetna sprawa jeśli ktoś sie zna, wie jak i co zrobić aby owa marka stała się numer jeden i zarabiała na siebie.
Cieżko ejst wymyślić taka markę, któzy przyniesie gwarantowane pieniądze. Zawsze trzeba dać dużo od siebie. Nie rozumiem twojego stwoerdzenia karolcia "zarabianie na dobrej nazwie"...twierdzisz, że wystarczy dobrze wymyślić nawet towaru, że się sprzeda? Oj wątpie, oprócz nazwy liczy się też towar, to co jest w środku, jego jakość i cena.
Proces budowania marki jest długotrwały. Czasem jest również tak, że dobrą markę łatwo jest zniszczyć jednym nieuważnym posunięciem lub błędem. Ja np. nadal pamiętam o bakteriach coli w serkach Danone, chociaż ta marka jest dość dobrze trzyma się na rynku po tym zdarzeniu. Ale musieli bardzo dużo kasy włożyć w PR.
Proces budowania marki jest długotrwały. Czasem jest również tak, że dobrą markę łatwo jest zniszczyć jednym nieuważnym posunięciem lub błędem. Ja np. nadal pamiętam o bakteriach coli w serkach Danone, chociaż ta marka jest dość dobrze trzyma się na rynku po tym zdarzeniu. Ale musieli bardzo dużo kasy włożyć w PR.
I pewnie nie kupujesz już Danonków? Trzeba mieć głowę do reklamy, znać się na rzeczy, wtedy taka osoba wszystko sprzeda.
Rejestracja: 20 maja 2011, 14:16 Posty: 27 Lokalizacja: Kraków
"Zarządzanie marką" to przede wszystkim dobrze rozpisana i konsekwentnie realizowana kampania marketingowa. To sztab ludzi, w którym każdy ma określone kompetencje i obowiązki. To świadome "urabianie" konsumentów poprzez rozmaite akcje, aby dana marka wywoływała w nich określone, pozytywne emocje, a także okreslenie tej grupy docelowej, jej potrzeb. To wreszcie ciekawe logo i łatwo wpadające w ucho hasła reklamowe. I przede wszystkim - dbanie o jej dobre imię, wyjście z twarzą z każdej, nawet kryzysowej sytuacji (a nie udawanie, że np. to nie nasza wina).
_________________ Bezpieczeństwo informatyczne dla każdego http://www.securityawareness.pl/
Użytkownicy przeglądający to forum: Nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości
Nie możesz tworzyć nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników