Szanowni Państwo, eksperci Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER serdecznie zachęcają do udziału w profesjonalnym szkoleniu otwartym, które odbędzie się w: Grand Hotel ****Stamary ul. T. Kościuszki 19, 34-500 Zakopane
Prawo zamówień publicznych w praktyce - Kompendium obowiązujących przepisów - trzydniowe warsztaty praktyczne w Zakopanem (noclegi i wyżywienie w cenie szkolenia).
TERMIN: 24-27 listopada 2015r. 13-16 grudnia 2015r.
Cel szkolenia: Naszym zadaniem jest doprowadzenie do takiego stanu rzeczy, żeby nasz Słuchacz: • wiedział gdzie można znaleźć przepisy Prawa zamówień publicznych oraz ich wiążące interpretacje, • znał konstrukcję podstawowych aktów prawnych normujących system zamówień publicznych, • poznał podstawowe zasady udzielania zamówień publicznych, • poznał podstawowe zasady opisu przedmiotu zamówienia oraz metod szacowania jego wartości, • poznał tryby udzielania zamówień publicznych, • poznał zasady udzielania zamówień poniżej kwot określonych w art. 4 pkt8 ustawy Pzp, • poznał schematy czynności Zamawiającego i Wykonawcy w trybach podstawowych i najczęściej wykorzystywanych, • poznał zasady wnoszenia odwołań.
Trener: Andrzej Łukaszewicz - Od kilkunastu lat jest praktykiem w dziedzinie zamówień publicznych. Doktorant i wykładowca uczelni wyższych. Jest autorem wielu publikacji z zakresu prawa zamówień publicznych. Prowadzi szkolenia zarówno dla zamawiających, jak i wykonawców. Konsultant Polskiego Związku Rzeczoznawców Zamówień Publicznych. Od 1998 r. związany jest z rynkiem zamówień publicznych. Karierę zawodową rozpoczął na stanowisku specjalisty ds. zamówień publicznych. Aktualnie przeprowadza postępowania od strony wykonawcy, działając na rzecz kilkunastu firm oraz od strony zamawiającego. Doświadczony szkoleniowiec z zakresu zamówień publicznych. Wykładowca studiów podyplomowych z zakresu zamówień publicznych na WSB Poznań, Politechnice Poznańskiej oraz Uniwersytecie Ekonomicznym. Od 2001 r. Konsultant Polskiego Związku Rzeczoznawców Publicznych. Jako publicysta stale współpracuje z Wolters Kluwer Polska- „Zamówienia Publiczne Lex” oraz Wiedzą i Praktyką- „Zamówienia publiczne od A do Z”, „Zamówienia publiczne w Orzecznictwie”, „Zamówienia publiczne w pytaniach i odpowiedziach”.
Program szkolenia: 1. Zasady i tryby udzielania zamówień publicznych 1) Zasady udzielania zamówień publicznych: 1.1. Zasada bezstronności i obiektywizmu, 1.2. Zasada uczciwej konkurencji oraz równego traktowania wykonawców, 1.3. Zasada pisemności, 1.4. Zasada jawności, 1.5. Prymat przetargu ograniczonego i nieograniczonego. 2) Tryby udzielania zamówień publicznych: 2.1. Procedury otwarte, 2.2. Procedury zamknięte/niekonkurencyjne, 2.3. Udzielanie zamówień publicznych na zasadach szczególnych, 2.4. Udzielanie zamówień „sektorowych”. 3) Udzielanie zamówień poniżej kwot określonych w prawie zamówień publicznych 2. Przygotowanie i przeprowadzenie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego 1) Opis przedmiotu zamówienia: 1.1. Znaczenie opisu przedmiotu zamówienia, 1.2. Zasady opisu przedmiotu zamówienia, 1.3. Roboty budowlane, 1.4. Dostawy, 1.5. Usługi, 1.6. Słownik CPV, 1.7. Cechy techniczne i jakościowe przedmiotu zamówienia, 1.8. Normy europejskie, 1.9. Specyfikacje techniczne, normy międzynarodowe, aprobaty, 1.10. Opis przedmiotu zamówienia poprzez wskazanie wymagań funkcjonalnych. 2) Wartość szacunkowa zamówienia: 2.1. Metody szacowania wartości zamówienia, 2.2. Czas ustalenia wartości zamówienia, 2.3. Wartość zamówienia na dostawy i usługi, 2.4. Zamówienia na roboty budowlane, 2.5. Zasady ogólne szacowania wartości zamówienia, 2.6. Ustalenie wartości zamówienia dla zamówień długotrwałych, 2.7. Szacowanie na przykładach. 3) Progi kwotowe i dobór procedury. 4) Schemat procedur - ćwiczenia praktyczne. 5) Powołanie komisji przetargowej. 6) Opracowanie dokumentacji przetargowej: 6.1. Projekt ogłoszenia, 6.2. Projekt specyfikacji istotnych warunków zamówienia, 6.3. Wyjaśnienia specyfikacji istotnych warunków zamówienia, 6.4. Zmiana treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia, 6.5. Specyfikacja na roboty budowlane/przykłady, 6.6. Specyfikacja na dostawy/przykłady, 6.7. Specyfikacja na usługi/przykłady. 7) Oferta: 7.1. Opis sposobu przygotowania ofert, 7.2. Wyznaczenie terminu i miejsca składania ofert, 7.3. Przedłużanie terminu do składania ofert, 7.4. Wyznaczenie terminu i miejsca otwarcia ofert, 7.5. Wyznaczenie terminu związania ofertą, 7.6. Wyjaśnienia treści ofert, 7.7. Oferty częściowe, 7.8. Oferty wariantowe. 8) Przygotowywanie przykładowych ofert 9) Ocena wykonawców ubiegających się o zamówienie publiczne 9.1. Podmiotowe warunki uczestnictwa w postępowaniu, 9.2. Dokumenty potwierdzające spełnienie warunków udziału w postępowaniu, 9.3. Procedura weryfikacji warunków wymaganych od wykonawców, 9.4. Wykluczenie z postępowania, 9.5. Obowiązki informacyjne wiązane z wykluczeniem wykonawcy, 9.6. Formułowania przykładowych warunków udziału w postępowaniu. 10) Otwarcie i ocena ofert: 14.1. Oferta zawiera rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia, 14.1. Poprawa omyłek rachunkowych w obliczeniu ceny, 14.1. Poprawa oczywistych omyłek pisarskich, 14.1. Poprawa innych omyłek. 14.1. Poprawianie na konkretnych przykładach. 11) Odrzucenie oferty: 11.1. Przesłanki odrzucenia, 11.2. Czynności podejmowane przez zamawiającego w związku z odrzuceniem oferty. 12) Wybór oferty najkorzystniejszej; 12.1. Oferty o takiej samej cenie, 12.2. Obowiązki zamawiającego po wyborze oferty najkorzystniejszej. 13) Projekty pism informacyjnych. 14) Unieważnienie postępowania: 14.1. Lista podstaw unieważnienia, 14.2. Unieważnienie postępowania w sytuacji, gdy zamawiający dopuścił możli-wość składania ofert częściowych, 14.3. Podstawa unieważnienia postępowania z braku wystarczającego pokrycia finan-sowego, 14.4. Obowiązki informacyjne zamawiającego po unieważnieniu postępowania 15) Dokumentowanie postępowania: 15.1. Prowadzenie protokołu postępowania, 15.2. Prowadzenie pozostałej dokumentacji przetargowej, 15.3. Zasady udostępniania dokumentacji przetargowej. 16) Udostępnianie informacji publicznych: 16.1. Przepisy regulujące kwestie prawa obywateli do uzyskiwania informacji o działal-ności organów władzy publicznej oraz podmiotów wykonujących zadania publicz-ne, 16.2. Udostępnianie informacji przetargowej. 3. Procedura odwoławcza Cele szkolenia w tym zakresie : • poznanie sposobu i zasad wnoszenia odwołań, • nabycie umiejętności prawidłowej konstrukcji odwołania, • poznanie przepisów regulujących sposób wniesienia skargi do sądu na rozstrzygnięcie Kra-jowej Izby Odwoławczej, • poznanie niektórych ważnych dla systemu udzielania zamówień publicznych wyroków KIO, SO i orzeczeń Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości Program w tym zakresie: 1) Podstawy odwołania: 1.1. Terminy wnoszenia odwołania, 1.2. Wymogi formalne wnoszenia odwołania, 1.3. Rozpoznanie odwołania, 1.4. Rozstrzygnięcia izby w razie uwzględnienia odwołania, 1.5. Kara finansowa. 2) Skarga do sądu 3) Analiza orzecznictwa 4) Orzecznictwo KIO, SO, ETS 4. Pytania zainicjowane przez uczestników - rozwiązywanie problemów. 5. Podsumowanie szkolenia, wręczenie certyfikatów i zakończenie szkolenia.
Informacje organizacyjne: Na kilka dni przed terminem wydarzenia skontaktujemy się z Państwem aby zapytać o Państwa oczekiwania, dotychczasowe doświadczenia i umiejętności, co pozwoli nam na częściowe dopasowanie programu szkolenia do Państwa potrzeb.
Szczegółowa agenda wydarzenia: Dzień I: Przyjazd do hotelu i zakwaterowanie uczestników (doba hotelowa rozpoczyna się o godz. 14.00). Kolacja. Czas wolny (basen, sauna, jacuzzi, zwiedzanie okolicy).
Dzień II: Śniadanie. Udział w szkoleniu w godzinach 10.00-18.00. Podczas szkolenia zaplanowane są 2 przerwy kawowe oraz 2-daniowy obiad. Czas wolny (basen, sauna, jacuzzi, zwiedzanie okolicy). Kolacja.
Dzień III: Śniadanie. Udział w szkoleniu w godzinach 09.00-17.00. Podczas szkolenia zaplanowane są 2 przerwy kawowe oraz 2-daniowy obiad. Czas wolny (basen, sauna, jacuzzi, zwiedzanie okolicy). Kolacja.
Dzień IV: Śniadanie. Udział w szkoleniu w godzinach 09.00-17.00. Podczas szkolenia zaplanowane są 2 przerwy kawowe oraz 2-daniowy obiad. Podsumowanie wydarzenia, wręczenie dyplomów Uczestnikom szkolenia, wyjazd z hotelu.
Inwestycja: 1990 zł netto (+23% VAT) Dla jednostek budżetowych finansujących udział w szkoleniu w minimum 70% lub w całości ze środków publicznych stawka podatku VAT = zw. -cena zawiera: -uczestnictwo w szkoleniu, -materiały dydaktyczne [autorski podręcznik Uczestnika szkolenia, materiały dodatkowe wykorzystywane podczas warsztatów praktycznych] -materiały piśmiennicze [notatnik, długopis] -dyplom potwierdzający ukończenie szkolenia -konsultacje poszkoleniowe -każdy z Uczestników otrzyma indywidualną kartę rabatową upoważniającą do 10% zniżki na wszystkie kolejne szkolenia otwarte organizowane przez Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER
Koszt uczestnictwa w szkoleniu obejmuje również: 3 noclegi w pokoju 2-osobowym (za dopłatą 350 zł możliwość rezerwacji pokoju 1-osobowego), pełne wyżywienie od kolacji w dniu przyjazdu do obiadu w dniu wyjazdu, W strefie rekreacyjnej Uczestnicy w ramach szkolenia mogą korzystać z: -basenu z kaskadą i prądami wodnymi, -jacuzzi, -sauny fińskiej, -sauny ziołowej, -łaźni parowej, dostęp do bezprzewodowego internetu na terenie całego Hotelu, bezpłatny parking. Zgłoszenie: Aby zgłosić chęć uczestnictwa w szkoleniu prowadzonym przez Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER należy uzupełnić formularz zgłoszenia online lub wydrukować kartę zgłoszenia, a następnie po jej uzupełnieniu odesłać faksem (61 6 247 936) lub mailem (info@szkolenia-semper.pl).
Kontakt: Zachęcamy do kontaktu telefonicznego i mailowego. Chętnie odpowiemy na wszelkie pytania:
Użytkownicy przeglądający to forum: Nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości
Nie możesz tworzyć nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników