niektórzy to robią test swoim pracownikom.... tak, tak znam takich. Sprawdzają czy pracownicy uważnie słuchali na szkoleniu:) hehe moim zdaniem to jest tak, że wszystko wychodzi w pracy, to co sie naucyzliśmy na szkoleniu potem wykorzystamy w pracy.
Moim zdaniem skutecznośc szkolenia nie widać od razu. To wychodzi po czasie. No i musi być jakaś konkretna sytuacja, aby pracownik mógł wykorzystać wiedze
Prezentacja to też dobry pomysł....tak samo jak nawet jakiś test lub rozmowa z szefem na temt szkolenia. Dzięki takiemu sprawdzaniu pracownicy będą uwaniej słuchali co mówi trener:)
tak jest albo prezentacja, albo jakieś krótkie sprawozdanie ze szkolenia. Warto zrobić również ankietę dla pracowników, aby poznać ich zdanie na temt szkolenia.
no tak ten 4 punkt, dot finansów równiez mówi w jakimś stopniu o zadowoleniu klientów. Nikt o tym nie pomyślał. Ale jesli klientó jest coraz więcej, to znaczy ze rozeszła się plotka, że sa ciekawe szkolenia:)
Moim zdaniem skutecznośc szkolenia wyjdzie potem... warto np. po roku zadzownic do słuchaczy i zapytać si eo opinie. Czy po takim czasie, czują że skzolenie im pomogło.
Ocenę efektywności szkoleń weryfikujemy na podstawie czterech głównych założeń:
1. Uczestnicy reagują pozytywnie na zawartość merytoryczną oraz sposób przeprowadzania zajęć. Jest to „ocena na gorąco”, a narzędziem weryfikacji są tu arkusze satysfakcji, przeprowadzane bezpośrednio po szkoleniu lub w jego trakcie. 2. W trakcie szkolenia uczestnicy zdobywają nowe umiejętności, polepszają swój warsztat pracy. Narzędziem stosowanym do badania efektywności jest wywiad bezpośredni. 3. Uczestnicy wykorzystują umiejętności zdobyte na szkoleniu w codziennej pracy - jest to długotrwały efekt procesu szkoleniowego. 4. Rezultaty przeprowadzenia szkolenia przekładają się i widoczne są w zyskach finansowych dla danej firmy.
Tak więc badania efektów szkoleń to skomplikowany i złożony proces. Wspomniane w punkcie pierwszym arkusze satysfakcji odzwierciedlają tylko i wyłącznie subiektywne odczucia pracowników. Wywiad bezpośredni dotyczący nowych umiejętności tez nie jest sprawą oczywistą (jak zmierzyć np. zwiększenie motywacji do pracy?) Jakieś standardy trzeba jednak przyjąć, a realizacja tych podpunktów na pewno w tym pomoże. Przedstawione podpunkty są częścią większego artykułu, dostępnego tutaj: http://www.treco.pl/wiedza/artykuly-szczegoly/id/249
Świetna odpowiedź na zadane pytanie w temacie. Wszystko wiadomo.
Użytkownicy przeglądający to forum: Nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości
Nie możesz tworzyć nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników