Forum-Szkolenia

Wszystko o szkoleniach, wypowiedzi trenerów, opinie
Forum-Szkolenia Szkolenia biznesowe Szkolenia biznesowe dzień otwarty AVENHANSEN
Dzisiaj jest 29 mar 2024, 13:16

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]



Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 95 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł: Obsłużenie klienta w sklepie
PostZamieszczono: 21 cze 2009, 12:18 
Offline
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 Wyświetl profil

Rejestracja: 21 cze 2009, 12:05
Posty: 7
Jak podchodzić do klienta robiącego zakupy przykładowo w naszym sklepie. Czy narzucać mu się, czy raczej stać z boku spokojnie i czekać aż się o coś zapyta. Często zbytnie narzucanie się może być denerwujące dla klienta.


Na górę Dodaj na Facebook
 
 Tytuł: Re: Obsłużenie klienta w sklepie
PostZamieszczono: 21 cze 2009, 14:04 
Offline
Stały bywalec
Awatar użytkownika
 Wyświetl profil

Rejestracja: 27 maja 2009, 10:17
Posty: 26
Może najpierw poobserwować klienta. Jeżeli klient sprawia wrażenie zagubionego, to warto zaproponować pomoc, jeżeli zaś sprawnie lawiruje między półkami i wie czego chce zostawić go na trochę w spokoju. Ważne jest, aby nie dać klientowi wyjść ze sklepu bez zakupu lub uzyskania porady, która może być przydatna do zrobienia owego zakupu w naszym sklepie w przyszłości. A Wy może macie swoje triki? Opowiedzcie o nich!


Na górę Dodaj na Facebook
 
 Tytuł: Re: Obsłużenie klienta w sklepie
PostZamieszczono: 27 cze 2009, 12:53 
Offline
Stały bywalec
Awatar użytkownika
 Wyświetl profil

Rejestracja: 04 cze 2009, 14:59
Posty: 27
Swego czasu pracowałam w jednej z drogerii i tam zgodnie z procedurami, było właściwe podejść do klienta po około kilku minutach po jego wejściu do sklepu i grzecznie zaproponować pomoc. Oczywiście, że można było się liczyć z odmową ale zwykle, klient korzystał z oferowanej pomocy. Co do wciskania towaru, raczej poszłabym w kierunku nienachalnego doradzania - co bardziej przekonuje do zakupu :).


Na górę Dodaj na Facebook
 
 Tytuł: Re: Obsłużenie klienta w sklepie
PostZamieszczono: 01 lip 2009, 13:30 
Offline
Przechodzień
 Wyświetl profil

Rejestracja: 01 lip 2009, 13:17
Posty: 4
Wiesz nie każdy chce abyśmy mu doradzali. Woli sobie w spokoju wybrać dany produkt. Ja do takich należę sam, ale także czasami muszę skorzystać z pomocy pracowników sklepu. Z mojej poprostu nie znajomości jakiegoś towaru.


Na górę Dodaj na Facebook
 
 Tytuł: Re: Obsłużenie klienta w sklepie
PostZamieszczono: 06 lip 2009, 22:12 
Offline
Doświadczony Forumowicz
 Wyświetl profil

Rejestracja: 05 cze 2009, 00:47
Posty: 65
Ja wypowiem się tutaj w innym temacie jednak bardzo pokrewnym. Czy spotykacie się z sytuacjami gdy zazwyczaj wątłej postury mężczyzna blisko wieku emerytalnego lub dawno po jego przekroczeniu pracujący jako ochroniarz w sklepie spożywczym...śledzi Was krok po kroku pełniąc czynności mające na celu uniknięcia popełnienia kradzieży? Ja spotykam się z tym bardzo często i bardzo mnie to irytuje...za każdym razem gdy spotyka mnie taka sytuacja, próbuje wyjaśnić ochroniarzowi że nie podoba mi się to że traktuje mnie jak potencjalnego złodzieja...zazwyczaj tłumaczy się że to jego praca...jednak ja czuje się bardzo źle z takim podejściem ochrony do klienta, bo nigdy niczego nie ukradłem i nie mam zamiaru tego robić...


Na górę Dodaj na Facebook
 
 Tytuł: Re: Obsłużenie klienta w sklepie
PostZamieszczono: 10 lip 2009, 00:19 
Offline
Bardzo aktywny
 Wyświetl profil

Rejestracja: 25 maja 2009, 23:14
Posty: 55
niestety Serwacz masz rację...Za mną kiedyś chodziły ekspedientki, bo akurat nie miały klientów...Prawda jest taka, że potem nawet najmilsza kasjerka nie zatrze wrażenia "pod obserwacją".
takie traktowanie jest zdecydowanie nie na miejscu.
Ale z 2 strony jeżeli ten sam ochroniarz albo kasjerka płacą ze swojej pensji za straty sklepu z powodu kradzieży, to niestety będą dalej tak chodzić i chodzić.


Na górę Dodaj na Facebook
 
 Tytuł: Re: Obsłużenie klienta w sklepie
PostZamieszczono: 12 lip 2009, 22:29 
Offline
Młodszy ekspert
 Wyświetl profil

Rejestracja: 08 lip 2009, 18:47
Posty: 70
Denerwuje mnie strasznie gdy wchodze do jakiegos sklepu z ciuchami, i juz od progu jestem atakowana
"Czy moge pomoc?" Jeszcze dobrze nie weszlam. Taka taktyka marketingowa mnie po prostu denerwuje i odstrasza, i szczerze mowiac chocby mi sie cos podobalo w tym sklepie zaraz wychodze. Klient powinien miec czas na rozgladniecie sie i zastanowienie. Sprzedawca nie powinnien narzucac sie z pomoca. Wrecz uwielbiam sklepy gdzie sprzedawcy nie przywiazuja do ciebie zadnej wagi, a jak ich potrzebujesz zawolasz i tyle.

Co do ochroniarzy, zgodze sie z poprzednikami. Jest jeden sklep trzyliterowy;) w ktorym czuje sie od wejscia jak potencjalna zlodziejka! Rozumiem ze to jest praca tych ludzi, ale naprawde niekiedy przekraczaja granice dobrego smaku tym obserwowaniem.


Na górę Dodaj na Facebook
 
 Tytuł: Re: Obsłużenie klienta w sklepie
PostZamieszczono: 15 lip 2009, 12:47 
Offline
Doświadczony Forumowicz
 Wyświetl profil

Rejestracja: 05 cze 2009, 00:47
Posty: 65
Zastanawiam się na ile to jest skrupulatne wykonywanie czynności zawodowych, a na ile to są zwykłe nudy :)


Na górę Dodaj na Facebook
 
 Tytuł: Re: Obsłużenie klienta w sklepie
PostZamieszczono: 17 lip 2009, 21:38 
Offline
Nowicjusz
 Wyświetl profil

Rejestracja: 15 lip 2009, 16:05
Posty: 6
swego czasu rowniez pracowalam w sprzedazy,fakycznie firmy czesto
wreczaja pracownikom"absolunik"zawierajcy scenki jak obsługiwac i rozmawiac z klientem..
i tak oto sprzedawca jest zmuszany do bycia namolnym..
ale z drugiej strony robiac zakupy na targowisku czy hali nie moge zniesc
sprzedawcy dmuchajacego we mnie dymem z papierosa,czy ekspedientki tracącej MÓJ czas bo
własnie zajeta jest rozmowa z kolezanka lub czytaniem ksiazki.... :evil:


Na górę Dodaj na Facebook
 
 Tytuł: Re: Obsłużenie klienta w sklepie
PostZamieszczono: 17 lip 2009, 21:47 
Offline
Nowicjusz
 Wyświetl profil

Rejestracja: 15 lip 2009, 16:05
Posty: 6
a odpowiadajac na twoje pytanie :z cala pewnoscia klienowi bedzie milo gdy wchodzac do sklepu zobaczy usmiechnietego sprzedawce,ktory w spokoju pozwoli rozejrzec sie po sklepie,jesli zobaczysz ze klient oczami szuka sprzedawcy lub jest zagubiony wtedy warto podejsc i zapytac czy mozna jakos pomoc,albo
tez mozna "zagadnąc"zupelnie inaczej np na temat rzeczy ktora klient w danym momencie oglada..


Na górę Dodaj na Facebook
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 95 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Następna

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  

Polecane linki: Kręgle Warszawa
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB3 Group  
Design By Poker Bandits