Tytuł: Re: Jak znależć najlepszych pracowników do swojej firmy?
Zamieszczono: 06 lip 2011, 17:57
Najlepiej zachować neutralność. Nawet jeżeli nasz były szef był draniem to okazywanie emocji i nadmierne narzekanie na niego może do nas zrazić pracodawcę. Podobnie zresztą jak nadmierny entuzjazm. W pracy oczekuje się od nas profesjonalizmu i panowania nad swoimi emocjami. Możesz powiedzieć, że odszedłeś ponieważ w poprzednim miejscu pracy miałeś małe możliwości rozwoju zawodowego (nie to co w firmie do której aplikujesz) i uciąć temat. Niedopuszczalne jest również (dotyczy firm z takich samych branż) zdradzanie poufnych informacji z poprzedniego miejsca pracy. Potencjalny pracodawca może i skorzytsa z naszych informacji, ale i tak nie zatrudni osoby nielojalnej...
Tytuł: Re: Jak znależć najlepszych pracowników do swojej firmy?
Zamieszczono: 21 lip 2011, 20:45
Bardzo aktywny
Rejestracja: 27 cze 2011, 16:25 Posty: 52
Podoba mi się ten powód "małe możliwości rozwoju" - zawsze można powiedzieć, ze w poprzedniej pracy rozwineliśmy się pod pewnym względem i wiej już się nie da, a my nie lubimy stac w miejscu.
Tytuł: Re: Jak znależć najlepszych pracowników do swojej firmy?
Zamieszczono: 26 wrz 2011, 08:19
System pracy z polecenia jest coraz częściej stosowany, wiele korporacji stosuje taki system, chociażby Oracle (słyszałam, że tam każdy pracownik który poleci jakiegoś pracownika, dostaje z tego tytułu dodatkowe benefity), Trudno jednak powiedzieć czy jest do końca skuteczny, ja bym stosowała metodę mieszaną: pracownik z polecenia czemu nie - ale z zachowaniem wszystkich kryteriów rozmowy kwalifikacyjnej.
Tytuł: Re: Jak znależć najlepszych pracowników do swojej firmy?
Zamieszczono: 27 wrz 2011, 09:37
Stały bywalec
Rejestracja: 24 wrz 2011, 21:49 Posty: 28
oczywiście, że rozmowa kwalifikacyjna musi być.... to by byłó bez sensu i głupie, jesli szef nawet nie chciałby spojrzeć na osobę ktorą zatrudni. To tak jakby nie zależałoby mu na swojej pracy
Tytuł: Re: Jak znależć najlepszych pracowników do swojej firmy?
Zamieszczono: 13 paź 2011, 12:26
Stały bywalec
Rejestracja: 22 sie 2011, 13:12 Posty: 21
Myślę, że macie racje. Tak naprawdę zaangażowanie, sumienność, profesjonalizm pracownika są najbardziej widoczne a trakcie pracy, a więc okres próbny jest dobrym pomysłem. Warto też często rozmawiać ze swoimi pracownikami, aby wiedzieć jaka panuje atmosfera. Jeżeli pracownicy lubią swoją pracę oraz współpracowników to będą ciężko pracować na sukces zespołu, oraz mniejsza szansa, że uciekną gdzie indziej.
Tytuł: Re: Jak znależć najlepszych pracowników do swojej firmy?
Zamieszczono: 17 paź 2011, 22:42
Stały bywalec
Rejestracja: 11 paź 2011, 14:35 Posty: 24
Tk jest, atmosfera w firmie jest ważna. Jeśli jest miła chętnie przychodzimy do pracy i wypełniamy swoje obowiązki. Jeśli chdzi o nowego pracownika to najlepiej od razu rzucić go na głęboka wode, zobaczyć czy się sprawdzi.
Użytkownicy przeglądający to forum: Nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości
Nie możesz tworzyć nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników