Forum-Szkolenia

Wszystko o szkoleniach, wypowiedzi trenerów, opinie

Przełącz na pełny styl
Odpowiedz

Jak sprawnie i profesjonalnie prowadzić sekretariat.

21 kwie 2009, 20:45

Jestem kobietą, której takie szkolenie bardzo się przydało. Pracujesz w szkolnictwie, gimnazjum okupuje od 11 lat no i niestety nadeszły czasy częstych wyjazdów. Póki co ten wyjazd był najbardziej udany. Sekretarki postawiono przed trudnymi zadaniami takimi jak np. badania poziomu asertywności w postaci testu, praca w grupach w celu organizacji zebrań oraz scenki odnośnie symulacji rozmów telefonicznych.

Re: Jak sprawnie i profesjonalnie prowadzić sekretariat.

23 kwie 2009, 17:14

Ok i jak poszło co dzięki temu szkoleniu udało Ci się osiągnąć, czy pojechała byś na kolejne takie szkolenie?

Re: Jak sprawnie i profesjonalnie prowadzić sekretariat.

24 kwie 2009, 17:38

Kurcze ciekawe macie na tym forum tematy. Tak czytam, czytam i coraz bardziej się przekonuje do szkoleń. Moja siostra pracuje w sekretariacie no i chyba jej polecę tą stronkę, żeby poczytała trochę i zdecydowała się na jakieś szkolenia. Na przykład właśnie to jak sprawnie i profesjonalnie prowadzić sekretariat.

Re: Jak sprawnie i profesjonalnie prowadzić sekretariat.

26 kwie 2009, 23:40

Tak też widzę, że sporo się tutaj można dowiedzieć. I nie tylko sam marketingowy bełkot ale rzeczywiste opinie uczestników szkoleń. Bo na folderze to wszystko jest och i ach. Natomiast najlepszą rekomendacją dla szkolenia sa użytkownicy.
Falead możesz podać jakieś szczegóły szkolenia?

Re: Jak sprawnie i profesjonalnie prowadzić sekretariat.

28 kwie 2009, 11:15

Falead pisze:Jestem kobietą, której takie szkolenie bardzo się przydało. Pracujesz w szkolnictwie, gimnazjum okupuje od 11 lat no i niestety nadeszły czasy częstych wyjazdów. Póki co ten wyjazd był najbardziej udany. Sekretarki postawiono przed trudnymi zadaniami takimi jak np. badania poziomu asertywności w postaci testu, praca w grupach w celu organizacji zebrań oraz scenki odnośnie symulacji rozmów telefonicznych.


Szkolenie z efektywnego prowadzenia sekretariatu nie powinno znajdować w szkoleniach dla działu personalnego...Szkolenie takie oczywiście jest przydatne dla kobiet które nigdy nie pracowały w żadnej firmie komercyjnej. Ale najlepszym nauczycielem tutaj jest praktyka.

Re: Jak sprawnie i profesjonalnie prowadzić sekretariat.

21 maja 2009, 15:21

Pojawiło się na rynku szkolenie dla sekretarek pt. ORGANIZACJA PRACY I ZARZĄDZANIE SOBĄ W CZASIE
Najlepsze to zdanie - "zarządzanie sobą" :D
Ale żarty na bok. Szkolenie obejmuje:
Kluczowe koncepcje
Cel zarządzania czasem
Zrozum, jak spędzasz czas
Cele - drogowskazy
Opracowanie harmonogramu
Zapanowanie nad stratą czasu
Korzystanie z harmonogramu

Kroki
Etapy zarządzania czasem
Rady
Wskazówki w układaniu harmonogramu
Wskazówki w realizacji harmonogramu
Wskazówki w kontrolowaniu strat czasu

Narzędzia
Arkusz codziennych czynności
Arkusz strat czasu/rozwiązań
Lista spraw do załatwienia
Arkusz oceny harmonogramu
Arkusz podziału celów na zadania

Mind mapping – narzędzie planowania i organizowania zadań
Podstawowe reguły stosowane w zarządzaniu sobą w czasie:

· analiza czynności ABC
· reguła krzywej Paretto
· reguła Eisenhowera
· reguła 60/40
Test „złodzieje czasu” - poszukiwanie obszarów krytycznych w swoim stylu pracy
Zasada II ćwiartki Stephena *******
Zasada ALPEN - ćwiczenia w zarządzaniu czasem
Tworzenie własnego SZC (Systemu Zarządzania Czasem)
Asertywność - techniki wzmacniające
Kiedy stres wspomaga, a kiedy przeszkadza? - techniki antystresowe

Co sądzicie?

Re: Jak sprawnie i profesjonalnie prowadzić sekretariat.

29 maja 2009, 16:13

No, no troche tego jest na tym szkoleniu. Mogłoby być ciekawie, wiele nauki :D.

Re: Jak sprawnie i profesjonalnie prowadzić sekretariat.

11 lip 2009, 08:51

Tak bo w przeszlosci Sekretarka kojarzyla nam sie z parzeniem kawy i przyjmowaniem gosci.
A na przestrzeni czasu jej rola znacznie sie zmienila, i od dzisiejszej sekretarki oczekuje sie znaczenie wiecej.
Spotkalam sie ze Sekretarka musi sporzadzac sprawozdania finansowe i roznego rodzaju raporty. Przy tym wszystkim
musi umiejetnie planowac i organizowac czas tak by moc wspierac szefa. Mysle ze takie profesjonalne kursy dla sekretarek sa bardzo przydatne. Jednak mysle ze rola Pan sekretarek jest wciaz niedoceniana dostatecznie.

Re: Jak sprawnie i profesjonalnie prowadzić sekretariat.

24 sie 2009, 11:30

Tak, sekretarka zaczęła przejmować zadania osobistej asystentki. Jest bardzo dużo szkoleń dla sekretarek. Moja koleżanka była na jednym takim szkoleniu i miały nawet tam "warsztat kosmetyczny ", na którym uczyły się robić makijaż, jak dbać o sylwetkę i jak jakie są zasady ubioru biurowego, a po kursie dostały kosmetyki (i oczywiście materiały szkoleniowe) :)

Re: Jak sprawnie i profesjonalnie prowadzić sekretariat.

31 sie 2009, 15:27

Fajny kurs, ale kosmetyki pewnie były ze sponsoringu jakieś firmy kosmetycznej. ;)
Ale wracając do sekretarek. Cóż, tez zdarzają się różne. W swojej pracy spotkałam takie, którym nie chciało się nawet koperty zaadresować, czy wezwać kuriera.... :(
Odpowiedz