Przede wszystkim należy być pewnym tego co się mówi.Ton powinien być zdecydowany, donośny, a przy tym nie powinno zabraknąć gestykulacji. To przyciaga uwagę.
Słuchanie drugiej osoby to podstawa. Powinieneś skupić się na tym co mówi druga osoba i dać jej się wypowiedzieć. Nie krytykować otwarcie, starać się delikatnie przedstawiać swój punkt widzenia.
Pierwsza myśl, która przyszła mi do głowy, gdy przeczytałam pytanie zawarte w tytule tematu jest taka: żeby rozmawiać, należy najpierw słuchać. Jeśli ignorujemy naszego rozmówcę, mówiąc ciągle swoje i nie zwracając uwagi na jego zdanie, to z naszej rozmowy może wyjść tylko kłótnia.
Pierwsza myśl, która przyszła mi do głowy, gdy przeczytałam pytanie zawarte w tytule tematu jest taka: żeby rozmawiać, należy najpierw słuchać. Jeśli ignorujemy naszego rozmówcę, mówiąc ciągle swoje i nie zwracając uwagi na jego zdanie, to z naszej rozmowy może wyjść tylko kłótnia.
Najlepiej to przejść się na jakieś szkolenia związane z komunikacją personalną i posłuchać co o tym mówią inni specjaliści. Można też w necie wiece ciekawych rzeczy znaleźć z zakresu negocjacji i komunikacji. Osobiście korzystałem z pakietu szkoleń i jestem zadowolony z wiedzy, która wyniosłem. Pozwoliło mi to zmienić moje podejście co do negocjacji biznesowych i dowiedziałem się na jakie rzeczy zwracać uwagę w takich sytuacjach. Jak by ktoś naprawdę chciał poszerzyć swoje horyzonty w tej kwestii to serdecznie polecam.
Szkolenia szkoleniami ale większość z dzisiejszych ofert tak naprawdę to jakieś kursiki prowadzone przez ludzi po wylęgarni jaką są wszelkiej maści kierunki psychologiczno - psychodeliczne A tak serio, to ciężko znaleźć (przynajmniej ja nie widziałem jeszcze) jakiegoś rzetelnego kursu w tym temacie. Osobiście mnie to interesuje. Mam za sobą takie jedno, dwudniowe szkolenia z EFS. Do tego niedawno skończyłem podyplomowe które kosztowały tonę kasy a na dodatek mnie szlag trafiał bo zamiast praktyki to ryłem teorię. Masakra. Porządny kurs powinien trwać jakiś dłuższy czas, skoro masz to za sobą pochwal się (stawiam piwo ofc ) chętnie skorzystam. Ale interesują mnie wyłącznie szkolenia praktyczne. Za takie coś można płacić a nie za jakieś tam babcine wypociny :/
Najlepiej to przejść się na jakieś szkolenia związane z komunikacją personalną i posłuchać co o tym mówią inni specjaliści. Można też w necie wiece ciekawych rzeczy znaleźć z zakresu negocjacji i komunikacji. Osobiście korzystałem z pakietu szkoleń i jestem zadowolony z wiedzy, która wyniosłem. Pozwoliło mi to zmienić moje podejście co do negocjacji biznesowych i dowiedziałem się na jakie rzeczy zwracać uwagę w takich sytuacjach. Jak by ktoś naprawdę chciał poszerzyć swoje horyzonty w tej kwestii to serdecznie polecam.
A ja dodam, że byłem już na niejednym takim szkoleniu i to co jest dla mnie najgorsze, to zmobilizowanie się do zdobycia praktyki. Prowadzenie "na luzaka" rozmów swobodnie korzystając z otrzymanych na szkoleniu narzędzi.
Użytkownicy przeglądający to forum: Nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości
Nie możesz tworzyć nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników