Smart, nie wiem czy można hipnotyzować... słyszałam za to, że dziennikarze różnych programów informacyjnych są tak wyszkoleni, iż mogą nam zasugerować jak przyjmiemy daną informację. Po prostu podświadomie przekazują nam jak odebrać daną wiadomość. tak więc można zauważyć że rola komunikacji interpersonalnej jest większa niż nam się mogło wydawać...
Nie wiem czy to jest kwestia przeszkolenia, czy tylko ułożenia wiadomości w taki sposób żebyśmy odebrali ją w tak jak życzy sobie tego producent lub autor materiału.
Chciałbym odświeżyć temat komunikacji interpersonalnej. Jak myślicie czy osoba średnio inteligentna ale będąca po takim szkoleniu będzie potrafić pokonać w bezpośredniej konfrontacji osobę inteligentną bez takiego szkolenia? Mówiąc o pokonaniu mówię o wygranej w potyczce słowno-argumentacyjnej.
o tak, przypomniał mi się wykresik z jakiegoś przedmiotu z zarządzaniem w nazwie, jak to zwykle na mojej uczelni
to się chyba nazywało: teoretyczne podstawy zarządzania i marketingu
Na szczęście prowadzący był na tyle rozgarnięty, że właśnie takie tematy poruszał. Tzn. dotyczyły one szeroko rozumianej komunikacji interpersonalnej. Dla niektórych było wiele nowości, a dla innych w sumie nic nowego. Widać było kto interesował się tematem wcześniej a kto nie
No i wracając do tego wykresiku, zdecydowanie komunikacja niewerbalna stanowiła większość odczytywanego przekazu przez odbiorcę wypowiedzi. Najgorsze jest to, jak ludzie potrafią nieumyślnie innych wprowadzać w błąd - przez co powodować nieporozumienia i inne nieprzyjemne rzeczy. Np. jak ja opowiadam swojej dziewczynie o tym co działo się u mnie ciekawego przez ostatnie dni, to ona zamyka oczy i leży sobie jakby spała. A wcale nie śpi i o dziwo pamięta wszystko co mówie i nie gubi wątku. A każdy pomyślałby, że olewa to co mówie...
Także, taka przestroga, trzeba pamiętać o tym jak się wygląda i brzmi "całościowo"
Zgadza się, kontakt z klientem jest ważny. Trzeba wiedzieć jak do niego podejść, zagadać. Bardz fajne sa te szkolenie, na których możemy takich informacji się dowiedzieć. Szperacz - myślę, że osoba średniointeligentna ma szanse po takim szkoleniu dorównać takiej osobie inteligentnej.
Tak takie szkolenie mozna potem wykorzystać nie tylko w pracy ale również na codzień. Komunikacja interpersonalna jest bardzo ważna, dobry kontakt z kilentem/znajomym jest podstawą do dalszej realizacji planów
Rejestracja: 06 wrz 2010, 12:58 Posty: 17 Lokalizacja: Kraków
Zgadzam się z Daria_28, że komunikacja interpersonalna jest ważna w naszym codziennym życiu i relacjach z innymi. Zachęcam do poszerzenia wiedzy w tym temacie (model komunikacji, bariery oraz błędy w komunikacji itd.). Jest sporo informacji w publikacjach czy internecie.
Tak takie szkolenie mozna potem wykorzystać nie tylko w pracy ale również na codzień. Komunikacja interpersonalna jest bardzo ważna, dobry kontakt z kilentem/znajomym jest podstawą do dalszej realizacji planów
Racja, w sumie każdy jakoś się komunikuje z innymi, ale często nie potrafi się dobrze komunikować. "Dobrze" tzn tak, aby wyciągnąć z tego jakieś konsekwencje, jakieś infoamcje itd. Czasami mówimy coś niezrozumiale lub nietaktownie, przez co tracimy wiele z tej rozmowy. Dlatego dobrze jest nauczyć się komunikowac z innymi.
Użytkownicy przeglądający to forum: Nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość
Nie możesz tworzyć nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników