Forum-Szkolenia

Wszystko o szkoleniach, wypowiedzi trenerów, opinie

Przełącz na pełny styl
Odpowiedz

Marketing targowy

23 cze 2009, 18:04

Nie raz zajmowałem się organizacja targów w mojej firmie. Zawsze było dużo pracy z tym związanej, wielki bum, a po targach spokój...Jak sądzicie, jak zorganizować targi, aby przyniosły one wymierne korzyści np. zwiększenie liczby klientów lub wzrost zamówień w firmie?

Re: Marketing targowy

29 cze 2009, 12:07

Ważne jest, aby nie zapominać o potencjalnych klientach, których się spotkało na targach. Należy spisać ich dane, przesyłać do nich aktualne newslettery, może czasem zadzwonić i spytać, czy nic nie potrzebują. A Wy jak myślicie?

Re: Marketing targowy

01 lip 2009, 13:28

A sądzicie o wyborze miejsca stoiska na targach? Jakie miejsca są szczególnie uczęszczane przez zwiedzających? Ile m2 najlepiej zarezerwować?

Re: Marketing targowy

20 lip 2009, 10:49

Kiedyś słyszałem o badaniach na ten temat. Oczywiście muszą to być miejsca widoczne, pierwsze miejsce zajęły chyba miejsca na wprost wejścia, jednak nie pamiętam już tego dokładnie gdyż było to już kilka lat temu

Re: Marketing targowy

20 lip 2009, 18:09

Oczywiscie ze jest pare glownych czynnikow ktore wplywaja na powodzenie na targach. Jednak nie sadze aby ludzie ktorzy ida na targi odwiedzali tylko pare pierwszych stoisk i dalej juz nie chodzili. Ale skoro to wynikalo z badan ze miejsca najblizej drzwi ciesza sie najwieksza popularnoscia to pewnie tak jest...

Wracajac do tematu, pracowalam kiedys w firmie, ktora bardzo czesto uczesniczyla w roznego rodzaju targach. Juz na dwa miesiace przed data ich rozpoczecia zaczynaly sie przygotowania. Przede wszystkim warto warto sie "czyms" wyrozniac sposrod innych wystawcow. Wiadomo wszyscy sa z jednej branzy, dlatego trzeba klienta przyciagnac czyms wyjatkowym. Dlatego nasza firma wkladala duzo pracy w przygotowanie i wystroj stoiska. Odpowiednie oswietlenie, kompozycje reklam, jakies ladne stoliczki czy sofy aby klient mogl usiasc (oczywiscie jesli bylo na to miejsce) No i oczywiscie jakies haslo marketingowe wyrozniajace nas sposrod innych. Wazne bylo rowniez nastawienie na klienta, zainteresowanie go, opowiedzenie o firmie w najmniejszych szczegolach, o plusach i minusach, o tym co reprezentuje, dlaczego warto nas wybrac ( i naprawde nie raz pot z nas splywal, gdyz nie mozna bylo pominac nikogo) Dobra metoda na pozyskiwanie danych klientow, byly wczesnie przygotowane karty. Prosilismy kazdego aby wpisal swoje dane osbowe a takze czym jest zainteresowany (firma zajmowala sie sprzedaza nieruchomosci na calym swiecie, takze klient byl proszony o wypisanie krajow ktore go interesuja) Nastepnie po targach owi klienci byli wprowadzani do naszej bazy danych, a nastepnie otrzymywali maila z nasza oferta. Konsultanci rozdawali rowniez swoje wizytowki, takze klient w kazdej chwili mogl do nich zadzwonic. Czesto konsultanci sami dzwonili do osob poznanych na targach aby zorientowac sie blizej co ich interesuje i jak moga pomoc. Czyli podsumowujac "klient nasz pan" i mysle ze ta zasada nalezy kierowac sie zawsze i wszedzie, plus odrobine dobrego marketingu :)

Re: Marketing targowy

21 lip 2009, 10:24

No tak, to co opowiedziała Blanka jest typowym scenariuszem targowym. I wszystkie wspomniane wyżej czynniki należy brać pod uwagę. Zarówno marketing, jak i negocjacje, rozmowy handlowe z klientem, zbieranie o nim informacji, odwanianie po targach. Całe to zamieszanie jest jak najbardziej potrzebne. Ale co zrobić np. po miesiącu czy dwóch miesiącach upłynąwszy od targów. W jaki sposób podtrzymywać relację z naszą bazą potencjalnych klientów?

Re: Marketing targowy

24 lip 2009, 10:47

Wysyłać newslettery, kartki świąteczne, zaproszenia na kolejne targi. Czasem zadzwonić i zapytać się, czy nasz potecjalny klient nie jest przypadkiem zainteresowany jakimiś naszymi wyrobami?

Re: Marketing targowy

12 lis 2009, 18:40

A jak sądzicie ile pracowników z firmy powinno jechać na targi i z jakich działów? Chodzi mi o to, żeby nie było na stoisku zbyt pusto, ale też zbyt tłoczno. :D

Re: Marketing targowy

18 gru 2009, 17:11

Wydaje mi się że to zależy też od wielkości stoiska. Małe stoiska powinny obsługiwać co najmniej 2 osoby. Im większe stoisko tym większa liczba osób na nim pracujących.

Re: Marketing targowy

21 sty 2010, 22:06

Marketing marketingiem ale jeśli nasz produkt jest bublem to nawet najlepsze miejsce i nie wiadomo jak dobrze dostosowana liczba osób na stoisku nie pomoże. Ludzie już nie są ciemni i nie wciśnie się im wszystkiego. Nie ma co...
Odpowiedz