Forum-Szkolenia

Wszystko o szkoleniach, wypowiedzi trenerów, opinie

Przełącz na pełny styl
Odpowiedz

Narzędzia BTL

08 cze 2009, 15:17

Definicja BTL mówi:
"BTL (ang. below the line) – działania reklamowe skierowane do konkretnego klienta niebędące reklamą w środkach masowego przekazu. Nośniki reklamy BTL są skierowane głównie do detalistów i konsumentów i noszą nazwę materiałów POS (ang. point of sale) lub POP (ang. point of purchase). Częścią BTL jest również Direct Mail i Consumer Promotion."
Ja rozumiecie POP i POS, i które działania tego typu wg Was są najskuteczniejsze?

Re: Narzędzia BTL

15 cze 2009, 10:49

Chyba dość trudne zadałam pytanie ;), gdyż ten wątek zamarł... :).
Może, aby było łatwiej wyjąsnię co to:
POS - (ang. point of sale) - materiały wspierające sprzedaż; sformułowanie to odnosi się do różnych rodzajów nośników reklamy typu BTL.
Materiały te dzielą się na trwałe i miękkie. Przez miękkie określa się głównie wszelkie tanie rozwiązania bazujące na papierze, kartonie, twarde to kasetony, regały - wszystkie te które są wykonane z plastiku, metalu itp.
Do POS zaliczamy:

* counter card (stojaki na ulotki)
* wobbler (reklama ruchoma przytwierdzana do półki)
* naklejki
* hanger (wiszące materiały z logo produktu)
* makiety powiększonego produktu
* bloczki z ulotkami
* broszury o produkcie
* stands (reklamy stojące)
* lightbox (reklama podświetlana)
* shelfliner (zadrukowany pasek umieszczany na krawędzi półki, zawierający logo produktu, hasło)
* topper (element reklamowy, umieszczany nad stojakiem reklamowym – displayem ekspozytorem
* infokiosk (interaktywny POSM składający się z komputera z ekranem dotykowym)
POS i POP to bardzo podobne terminy.
Jak myślicie jakie materiały są najefektywniejsze i dla jakich zastosowań?

Re: Narzędzia BTL

09 lip 2009, 22:34

Faktycznie temat na który prawidłowo może odpowiedzieć tylko specjalista. Przypominając sobie co ostatnio zwróciło moją uwagę - stwierdzam że był to POS typu light box. Myślę że może znajdziesz badania na temat POS szukając na anglojęzycznych stronach.

Re: Narzędzia BTL

28 lut 2011, 02:05

csisilver pisze:Chyba dość trudne zadałam pytanie ;), gdyż ten wątek zamarł... :).
(...)
Jak myślicie jakie materiały są najefektywniejsze i dla jakich zastosowań?

Pytanie nie jest trudne tylko, przepraszam za określenie, naiwne. Skuteczność materiałów zależy od bardzo wielu czynników (m.in. tego do kogo kierujemy działania promocyjne, jakie mamy cele, jakie rozwiązania kreatywne stosujemy itp), dlatego nie da się jednoznacznie określić, który materiał będzie najbardziej skuteczny. Generalnie POSy mają za zadanie wspomagać inne działania reklamowe i skłaniać do impulsywnego zakupu, choć czasami na samych POSach wprowadza się nowe produkty na rynek. Tak więc jednoznacznej odpowiedzi na tak zadane pytanie nie da się udzielić.

Re: Narzędzia BTL

14 cze 2011, 14:40

Faktycznie temat na który prawidłowo może odpowiedzieć tylko specjalista.

Re: Narzędzia BTL

10 sie 2012, 14:54

Pytanie zadane chyba trochę "na siłę"?

Re: Narzędzia BTL

09 gru 2012, 17:13

no zdecydowanie pytanie zadane na przymus
Odpowiedz