Forum-Szkolenia

Wszystko o szkoleniach, wypowiedzi trenerów, opinie

Przełącz na pełny styl
Odpowiedz

Programy lojalnościowe

24 lip 2009, 10:45

Jak sądzicie jakie programy lojalnościowe najlepiej stosować. Które z nich najbardziej zbliżają firmę z klientami, odbiorcami, dostwacami?

Re: Programy lojalnościowe

11 sty 2010, 00:33

Jeżeli chodzi o podtrzymywanie relacji z klientem, to warto wziąć pod uwagę dość popularny program lojalnościowy polegający na zbieraniu punktów, a następnie wymianie na jakieś produkty/nagrody. Jeden minus jest taki, że niektóre firmy tak organizują te programy lojalnościowe, że można te punkty zbierać i zbierać... i na nic nie uzbierać :(

Re: Programy lojalnościowe

21 sty 2010, 21:19

Chyba najważniejszym sposobem "przytrzymania" klienta przy sobie jest dobre świadczenie usług. Co nam dadzą jakieś programy lojalnościowe jeśli nie będzie on zadowolony z tego co mu dajemy. To może być jedynie dodatek, który w chwilach kryzysu może zmotywować klienta do dalszej współpracy.

Re: Programy lojalnościowe

26 mar 2010, 23:10

Asia pisze:Jeżeli chodzi o podtrzymywanie relacji z klientem, to warto wziąć pod uwagę dość popularny program lojalnościowy polegający na zbieraniu punktów, a następnie wymianie na jakieś produkty/nagrody. Jeden minus jest taki, że niektóre firmy tak organizują te programy lojalnościowe, że można te punkty zbierać i zbierać... i na nic nie uzbierać :(


Ten pomysł mi się bardzo podoba, sama lubię zbierać punkty i wymieniać na nagrody.

Re: Programy lojalnościowe

19 kwie 2010, 23:33

karolcia pisze:
Asia pisze:Jeżeli chodzi o podtrzymywanie relacji z klientem, to warto wziąć pod uwagę dość popularny program lojalnościowy polegający na zbieraniu punktów, a następnie wymianie na jakieś produkty/nagrody. Jeden minus jest taki, że niektóre firmy tak organizują te programy lojalnościowe, że można te punkty zbierać i zbierać... i na nic nie uzbierać :(


Ten pomysł mi się bardzo podoba, sama lubię zbierać punkty i wymieniać na nagrody.


Programy lojalnościowe mogą być wspierane przez działania e-mail marketingowe. Wskazane jest, żeby uczestnik programu miał wgląd do nagród przez Internet.

Re: Programy lojalnościowe

28 kwie 2010, 11:19

Jak sądzicie jakie programy lojalnościowe najlepiej stosować. Które z nich najbardziej zbliżają firmę z klientami, odbiorcami, dostwacami?

Ja uważam, że program lojalnościowy musi być dopasowany do branży i zachowań grupy docelowej, wówczas to Twoi klienci, odiorcy i dostawcy będą chcieli sie zbliżyć a nawet wziąć udział w tym programie.
Inną ścieżkę kontaktów i oczywiście premii zaproponujesz klientkom sieci perfumerii, a co innego klientom hurtowni elektycznym. Najpierw konbieczne jest zbadanie zachowań klientów: koszyk, paragon, częstotliwość, profil zakupów, motywatory zakupów itp. jak to będziemy wiedzieli program lojalnosciowy będzie najprostszą rzeczą pod słońcem. UWAGA - de facto na początku nie robimy programu lojalnosciowego dla wszystkich - wybieramy główną grupę... itp

Re: Programy lojalnościowe

12 maja 2010, 06:57

dokładnie, wszystko zależy od branży w jakie sie znajdujemy. Najważniejsze wedlug mnie to jednak nigdy nie zapominać o stałych klientach.

Re: Programy lojalnościowe

19 lip 2010, 14:05

Tak, wszystko zależy od branży. Ale na pewno ważne jest aby pamiętać o stałych klientach, bardzo miłe jest np. wysyłanie kartek świątecznych dla tych osób, lub proponowane zniżki specjalnie dla nich.

Re: Programy lojalnościowe

19 lip 2010, 20:50

No własnie, czasem firmy zapominaja o stałych klientach, bo skoro jesteś klientam firmy juz od 10 lat to przeciez i tak nie odejdziesz do innego usługodawcy. Za kazdym razem sie otym przekonuję kiedy przedłuzam umowe z firmą telekomunikacyjna, trzeba walczyc o swoje.

Re: Programy lojalnościowe

08 paź 2010, 15:59

Myślę, że programy lojalnościowe powinny być wprowadzane. Dobrze jest, jeżeli firma pamięta o stałych klientach. Ja ze swojej strony mogę zauważyć, że tzw. stali klienci, którzy nie otrzymują z tego tytułu żadnych profitów są czasem rozżaleni. Dlatego też zbieranie punktów, czy też inne formy programów lojalnościowych dawałyby satysfakcję z tego, że jest się stałym klientem.
Odpowiedz