Tak marketing jest bardzo ważny, aby firma istnaiła, rozwijała sie i przynosiła zysku muci cały czas krecić sie marketing. Dlatego moim zdaniem dobrze jest zrobić kilka szkoleń związanych z marketingiem, pracowników równiez najlepiej wysłać na takie szkolenia.
Dobra firma co chwilę unowocześnia swój marketing.
Czytając ten watek zastanawiam się, czy ktokolwiek z wypowiadających się ma wykształcenie związane z marketingiem... jeśli tak, to powinien od razu zakwestionować pierwsze pytanie inicjujące tą dyskusję.
Na mieszankę marketingową składają się 4 części, tzw 4 P:
- Produkt - Product - Dystrybucja - Place - Promocja - Promotion - Cena - Price
Nie chciałabym się wymądrzać, ale to o czym mówicie bardziej klasyfikuje się pod "promocja" , dlatego jedyna odpowiedzią na pytanie pierwsze jest "nie! firma nie może istnieć bez marketingu!" i sądzę, że to powinno uświadomić Managerom Marketingu i Specjalistom Marketingu jak ogromna odpowiedzialność na nich spoczywa...
O taak! Marketing jest niezwykle ważny w naszym codziennym życiu. Dzięki szkoleniom typu: szkolenia marketing możemy bardzo pogłębić swoją wiedzę. Nie marnujmy, więc takiej szansy
O tak, Podstawy marketingu mamy na studich, ale tak na prawdę to nie wystarczy. Musimy robić szkolenia i mieć praktykę.
A jeszcze ileść lat temu nikt nie znał takiego słowa jak marketing i wszytko jakoś sie ciągło i udawało.... A teraz bez marketingu firma lezy hehe a tak na serio to marketing musi istnieć, dobrze prosperująca firma co chwile unowocześnia marketing, stara się byc nalepsza w tym czym sie zajmuje.
A jeszcze ileść lat temu nikt nie znał takiego słowa jak marketing i wszytko jakoś sie ciągło i udawało.... A teraz bez marketingu firma lezy hehe a tak na serio to marketing musi istnieć, dobrze prosperująca firma co chwile unowocześnia marketing, stara się byc nalepsza w tym czym sie zajmuje.
Wszystko doskonale wiedzieli czym jest promocja. Marketing istniał jak najbardziej, bo istniały opakowania, obsługa klienta, dystrybucja itp. A to wszystko składa się na marketing.
Teraz jesteśmy bardziej świadomi bo i u nas zaczynają w pełni działać mechanizmy wolnego rybku i konkurencji, co kilkanaście lat temu było niemożliwe.
Tak jest konkurencja jest ogromna, i tek kto chce istniej na rynku musi miec sto pomysłów na minutę, aby przetrwać. Dlatego zatrudnia się różnych specjalistów od konkretnych spraw...
Takie są prawa wolnego rynku. Utrzyma się najlepszy. Ma to swoje dobrodziejstwa, bo jako konsumenci mamy gwarancję, że firmy będą walczyć o nasze względy. Niestety p-biorcy mają coraz gorsze warunki funkcjonowania. Trzeba być naprawdę dobrym i unikatowym by się utrzymać.
Tak jest, a pomyśleć że jeszcze kiladziesiat lat temu ludzie kupowali to co było na półkach, a nie to na co mieli ochote;) wtedy liczyło się to, że coś mamy. A teraz liczy się firma i jakość
Z własnego doświadczenia wiem, że marketing to nie jest wiedza, którą da się posiąść w kilka m-cy na kilku kursach. Trzeba przede wszystkim gruntownego i dobrego wykształcenia (polecam uczelnie im. Leona Koźmińskiego w Warszawie a stanowczo odradzam Uniwersytet Warszawski!) popartego praktyką i obserwowaniem dobrych wzorców (letnie praktyki organizowane przez korporacje). Do tego wiedza i umiejętności zarządzania oraz stałe samodoskonalenie i edukacja to absolutna podstawa by być dobrym managerem marketingu.
Dodatkowo bieżąca lektura branżowa (książki, blogi, prasa...)
Użytkownicy przeglądający to forum: Nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości
Nie możesz tworzyć nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników