Forum-Szkolenia

Wszystko o szkoleniach, wypowiedzi trenerów, opinie

Przełącz na pełny styl
Odpowiedz

Rola marketingu w firmie

23 maja 2009, 18:20

Jaka jest rola marketingu w firmie? Czekam na opinie, przyda się nam dyskusja na ten temat. Jeżeli każdy doda swoją cegiełkę w postaci pomysłów na promocję firmy może coś ciekawego uda się wybrać.

Re: Rola marketingu w firmie

24 maja 2009, 13:21

Marketing jest pojęciem niezwykle szerokim i uważam, że bardzo niesłuszne jest, że teraz w czasach kryzysu ekonomicznego jest nieco zaniedbywany. Marketing niekoniecznie musi wiązać się z kosztami ponoszonymi przez firmę. Niestety w wielu firmach jest traktowany wyłącznie jako koszt. Marketing to wizerunek firmy, jej filozofia, sposób w jaki dąży do celu, komunikuje się z Klientem, ustala ceny, promuje własne produkty i wprowadza na rynek nowy. Marketing to również nieodzowne wsparcie sprzedaży, reklama, badanie rynku i zachowań konsumentów. Marketingowcy z reguły muszą się wykazać niebywałą dużą elastycznością, wnikliwością i pomysłami, aby wszystko to ogarnąć. Dla mnie to najciekawszy dział w każdej firmie...

Re: Rola marketingu w firmie

24 maja 2009, 20:37

Marketing powinien być przez każdego szanowany, uczony i traktowany na poważnie. Jest to pojęcie najważniejsze w każdej firmie, w przedsiębiorstwie. To dzięki niemu wiemy jak trafić do klienta, który jest najważniejszy. Pozatym gdy mówimy "od rzeczy" to jesteśmy lepiej postrzegani w biznesie. Moim zdaniem marketing jest ważny. Stanowi duży procent powodzenia, np.: transakcji. Poparłem to argumentami przedstawionymi powyżej.

Re: Rola marketingu w firmie

25 maja 2009, 15:52

Maseroo pisze: Jest to pojęcie najważniejsze w każdej firmie, w przedsiębiorstwie.


Marketing jest ważny, ale powiedzmy na drugim miejscu, bo najważniejsza tak naprawdę w każdej firmie jest sprzedaż. Ale, żeby dobrze sprzedać podpieramy się marketingiem. :D

Re: Rola marketingu w firmie

26 maja 2009, 15:09

No dokładnie, cały filar sprzedaży, klientów itp. zależy od marketingu. Ja również twierdzę, że jest to podstawa w firmie.

Re: Rola marketingu w firmie

27 maja 2009, 15:43

Odwieczny problem: spór działu marketingu z działem sprzedaży. Każdy uważa, że jest ważniejszy i że to jemu przysługuje palma pierwszeństwa i wszelkie zasługi. A tak naprawdę to dobrze funkcjonują te firmy, w których te dwa działy ściśle współpracują i się uzupełniają - także informacjami z rynku: o dostawcach, klientach, ich potrzebach, zmianach, trendach, ...
Ludzie, którzy myślą globalnie (o firmie w której pracują) powinni wyjść po za przyziemne kłócenie się, kto jest ważniejszy a bardziej skupić się na wspólnym działaniu, bo tylko takie działanie może przynieść większe korzyści - nie tylko dla firmy ale i dla jej pracowników ... :)

Re: Rola marketingu w firmie

27 maja 2009, 16:46

Czytając to wszystko zacytuję:
"Kiedy byłem młody chciałem wywalczyć pozycję, teraz już wiem że współpracując, więcej mogę osiągnąć"

W końcu ktoś wymyślił efekt synergii. Współpracują w grupie może znacznie więcej osiągnąć niż gdyby grupa osób pracowała osobno. Na tym stwierdzeniu opierali się również pierwsi twórcy teorii organizacji. Nie warto w to wątpić :)

Re: Rola marketingu w firmie

28 maja 2009, 14:52

Maciej pisze:Odwieczny problem: spór działu marketingu z działem sprzedaży. Każdy uważa, że jest ważniejszy i że to jemu przysługuje palma pierwszeństwa i wszelkie zasługi. A tak naprawdę to dobrze funkcjonują te firmy, w których te dwa działy ściśle współpracują i się uzupełniają - także informacjami z rynku: o dostawcach, klientach, ich potrzebach, zmianach, trendach, ...


Faktycznie, bardzo częsty problem. Pracując w dziale marketingu często zdarzają się nastepujące sytuacje. Przychodzi przedstawiciel handlowy do działu marketingu i mówi "Daj mi: ulotki, foldery, gadzety, prezenty dla klientów, im wiecej tym lepiej". Ciężko jest mu zorzumieć, że wszystko jest rozpisane w budżece marketingowym i z każdej wydanej złotówki trzeba się rozliczyć z kierownictwem firmy. A chodzi, o to, żeby działać jak najefektywniej.

Re: Rola marketingu w firmie

28 maja 2009, 18:51

Sytuacja "daj mi" ... coś tam, to nie jest współpraca. Tak handlowiec powinien przedstawić swoje potrzeby, uzasadnić je, ... Wtedy marketingowiec zrobi analizę i wspólnie określą co i komu można dać aby zysk był największy. Wspólna praca to jest współpraca. A nie "daj mi" ... :evil:

Re: Rola marketingu w firmie

30 maja 2009, 12:37

Może nie zysk tylko sprzedaż. Kiedy przedstawiciel handlowy daje powiedzmy prezent albo gadżet osobie odpowiedzialnej za zamówienia w jakiejś firmie, to namawia go do złożenia owego zamówienia. Tyle, że co za dużo to nie zdrowo. Złożenie zamówienia nie powinno być jednoznaczne z otrzymaniem prezentu.
Odpowiedz