Między innymi właśnie temu służy ewaluacja - chroni interesy Zamawiającego szkolenie. Jeśli ukaże wady - brak efektywności szkolenia, wówczas Zamawiający ma prawo negocjować warunki umowy (oczywiście w przypadku jeśli w umowie był punk dotyczący ewaluacji). Warto tutaj jednak zauważyć, że nie każde szkolenie powinno podlegać ewaluacji. Mam tutaj na myśli szkolenia na które są wysyłane osoby niezainteresowane danym tematem, albo źle dobrane przez koordynatora szkolenia po stronie Zamawiającego, a niestety takie również się zdarzają. W takich przypadkach szkolenie nie przyniesie zamierzonego efektu ponieważ uczestnicy nie wyniosą z niego żadnej wiedzy. Wówczas ewaluacja nie ma najmniejszego sensu. Może to być przyczyną problemów firm szkoleniowych, które mimo tego, iż wywiążą się z umowy okażą się w wyniku przeprowadzonej ewaluacji nieefektywne...
Jeśli firma szkoleniowa nie wyciąga wniosków z ewaluacji to nie wróżę takiej firmie niczego dobrego. Klucz do sukcesu to przecież ciągłe podnoszenie jakości a ewaluacja to świetne narzędzie, aby to czynić...
Jeśli firma szkoleniowa nie wyciąga wniosków z ewaluacji to nie wróżę takiej firmie niczego dobrego. Klucz do sukcesu to przecież ciągłe podnoszenie jakości a ewaluacja to świetne narzędzie, aby to czynić...
jak najbardziej masz rację, tym firmom którym zależy na tym aby ciągle podnosić jakość to na pewno będą zadowoleni z ewaluacji
Rejestracja: 06 wrz 2010, 12:58 Posty: 17 Lokalizacja: Kraków
W ewaluacji szkoleń ważna jest ocena dwóch elementów: 1- ocena jakości szkolenia (poziomu zadowolenia ze szkolenia, sposobu jego prowadzenia, materiałów itd.) 2 - ocena efektywności szkolenia - (nabytej wiedzy, umiejętności, wprowadzonych zmian w funkcjonowaniu itd.)
Często ewaluacja dokonywana jest bezpośrednio po zakończeniu szkolenia, kiedy działa tzw efekt "wow". Uczestnik jest zadowolony ze szkolenia, było sympatycznie, miło, zabawnie... i wystawia pozytywną ocenę. Gdy opadną emocje i przyjdzie czas na refleksję może się pojawić rozczarowanie, że niewiele wiedzy to szkolenie wniosło... Czy więc dokonana ewaluacja jest trafna?
Czyli najlepiej ewaluacja powinna być dokonywana kilka dni po szkoleniu. Najlepiej aby każdy z uczestnikó szkolenia dostał telefon z zapytaniem co mu się podobało, a co nie... Tylko z drugiej strony takie coś powinno być anonimowe, więc jak to zrobić?
Użytkownicy przeglądający to forum: Nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości
Nie możesz tworzyć nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników