Forum-Szkolenia

Wszystko o szkoleniach, wypowiedzi trenerów, opinie
Forum-Szkolenia Szkolenia biznesowe Szkolenia biznesowe dzień otwarty AVENHANSEN
Dzisiaj jest 24 kwie 2024, 20:16

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]



Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 95 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Obsłużenie klienta w sklepie
PostZamieszczono: 20 lip 2009, 08:42 
Offline
Stały bywalec
Awatar użytkownika
 Wyświetl profil

Rejestracja: 10 maja 2009, 13:42
Posty: 22
Prawda, jest taka, że w większości, nawet w dużych sklepach sprzedawcy są kiepsko opłacalni. Dlatego m.in. nie zawsze zachowują się odpowiednio, do tego, jak by chciał tego klient.
Co innego, jeżeli dostają dodatkową prowizję od wolumenu sprzedaży, wtedy zaczynają się bardziej starać.


Na górę Dodaj na Facebook
 
 Tytuł: Re: Obsłużenie klienta w sklepie
PostZamieszczono: 21 lip 2009, 09:06 
Offline
Doświadczony Forumowicz
 Wyświetl profil

Rejestracja: 05 cze 2009, 00:47
Posty: 65
Kwestia zarobkowa to jedna sprawa a drugą sprawą jest fakt że nie wiemy czy ten sprzedawca który nas "irytuje" nie miał ciężkiej nocy, może dziecko mu zachorowało, zostawiła go żona, w naszej ocenie ludzi musimy też mimo wszystko brać pod uwagę takie sytuacje i starać się być wyrozumiałymi :)


Na górę Dodaj na Facebook
 
 Tytuł: Re: Obsłużenie klienta w sklepie
PostZamieszczono: 21 lip 2009, 10:33 
Offline
Stały bywalec
Awatar użytkownika
 Wyświetl profil

Rejestracja: 30 maja 2009, 12:42
Posty: 26
Ludzie każdego zawodu mogą mieć kłopoty osobiste w stylu chore dziecko, czy rozwód. Nieprofesjonalne jest przynosić problemy własne do pracy.


Na górę Dodaj na Facebook
 
 Tytuł: Re: Obsłużenie klienta w sklepie
PostZamieszczono: 22 lip 2009, 10:33 
Offline
Stały bywalec
Awatar użytkownika
 Wyświetl profil

Rejestracja: 04 cze 2009, 14:59
Posty: 27
Serwacz pisze:
Ja wypowiem się tutaj w innym temacie jednak bardzo pokrewnym. Czy spotykacie się z sytuacjami gdy zazwyczaj wątłej postury mężczyzna blisko wieku emerytalnego lub dawno po jego przekroczeniu pracujący jako ochroniarz w sklepie spożywczym...śledzi Was krok po kroku pełniąc czynności mające na celu uniknięcia popełnienia kradzieży? Ja spotykam się z tym bardzo często i bardzo mnie to irytuje...za każdym razem gdy spotyka mnie taka sytuacja, próbuje wyjaśnić ochroniarzowi że nie podoba mi się to że traktuje mnie jak potencjalnego złodzieja...zazwyczaj tłumaczy się że to jego praca...jednak ja czuje się bardzo źle z takim podejściem ochrony do klienta, bo nigdy niczego nie ukradłem i nie mam zamiaru tego robić...


Jest taki ochroniarz, prawie dziadek w jednym ze społemowskich sklepów spożywczych, który jawnie mnie irytuje. Zawsze mówi, że by nie zapomnieć wziąć koszyk i cąły czas krzywo się na mnie gapi. A ja przecież nic nie robię w tym sklepie poza zakupami... :lol:


Na górę Dodaj na Facebook
 
 Tytuł: Re: Obsłużenie klienta w sklepie
PostZamieszczono: 14 gru 2009, 16:59 
Offline
Bardzo aktywny
Awatar użytkownika
 Wyświetl profil

Rejestracja: 09 mar 2009, 23:55
Posty: 59
Ochroniarze starej daty być może czują to poczucie obowiązku prawie jak za czasów urzędowania "milicji".
Jednak w większości sklepów widać że ochroniarz chroni ale także pomaga klientowi.


Na górę Dodaj na Facebook
 
 Tytuł: Re: Obsłużenie klienta w sklepie
PostZamieszczono: 22 gru 2009, 19:35 
Offline
Nowicjusz
 Wyświetl profil

Rejestracja: 22 gru 2009, 19:06
Posty: 7
Niestety, w sklepach menagerowie popełniają często bardzo duży błąd. Tzn. zmuszają pracowników do tego, by Ci nagabywali każdego klienta z osobna. Bardzo często ma to odwrotny skutek, ponieważ osoba, która jest osaczona może poczuć, że ktoś chce ją naciągnąć. Wiadomo, że ktoś, kto czuje zagrożenie będzie chciał się wycofać z takiej sytuacji.

Dlatego, jestem przekonany, że lepiej poczekać, aż klient się rozejrzy. I tak jak mówił jeden z moich przedmówców - jeżeli czuje się zagubiony - podejść, zapytać czy możemy pomóc, czy szuka czegoś szczególnego, co go interesuje.

Naprawdę nachalne wciskanie i teksty w stylu "ale ja pomogę" (za wszelką cenę), nie działają na korzyść sprzedawcy. Ani na korzyść marki. Dobrze jest mieć podejście na zasadzie "co mnie wkurza, kiedy jestem w sklepie", albo lepiej wg. proaktywnej postawy, czyli "co mi by się podobało, gdybym był klientem w sklepie".


Na górę Dodaj na Facebook
 
 Tytuł: Re: Obsłużenie klienta w sklepie
PostZamieszczono: 06 sty 2010, 16:29 
Offline
Aktywny
 Wyświetl profil

Rejestracja: 06 sty 2010, 15:36
Posty: 41
Najlepiej jest wyczuć tego klienta. Już po chwili widać czy klient lubi być obsługiwany czy woli sam wybrać towar. Po odpowiedzi "dzień dobry" można wywnioskować jak klient zareaguje na propozycję pomocy.


Na górę Dodaj na Facebook
 
 Tytuł: Re: Obsłużenie klienta w sklepie
PostZamieszczono: 10 sty 2010, 14:58 
Offline
Starszy Ekspert
 Wyświetl profil

Rejestracja: 16 gru 2009, 00:09
Posty: 136
Michał pisze:
Jednak w większości sklepów widać że ochroniarz chroni ale także pomaga klientowi.


Skoro mówimy o tym, co nas nieprzyjemnego spotkało w sklepach, to ja podzielę się swoim niezbyt miłym doświadczeniem. Związane ono jest właśnie z ochroniarzem.
Sklep spożywczy, duży, bardzo znana sieć. Wyłożyłam zakupy na taśmę, wkładając je po skasowaniu ponownie do koszyka, zapłaciłam. Później stanęłam dalej od kasy, żeby zapakować produkty do plecaka, pozostawiając później koszyk w tamtym miejscu - była to taka jakby podstawka do pakowania i jak mniemałam - do pozostawiania koszyków (więc nie odłożyłam go tam gdzie stały koszyki, które biorą klienci wchodzący do sklepu). Po czym, wychodząc już, widzę skierowane w moją stronę pełne nienawiści spojrzenie ochroniarza i słyszę jak mnie wyklina... Nie wdawałam się w dyskusje, bo przy kasie pełno ludzi, a ochroniarz z taką akcją... Od tamtej pory unikam tego sklepu. Uważacie, że to dopuszczalne tak traktować klienta?


Na górę Dodaj na Facebook
 
 Tytuł: Re: Obsłużenie klienta w sklepie
PostZamieszczono: 24 lut 2010, 16:20 
Offline
Aktywny
 Wyświetl profil

Rejestracja: 11 lut 2010, 18:07
Posty: 45
Jestem zdania, że lepiej aby klient sam zdecydował co potrzebuje, nie można mu narzucić czegoś. Sama tego nie lubię, wiec sama nie potrafiłaym namówić-zmusić! kogos do zakupu jakiejś rzeczy. Myslę, że miła obsługa, doradzenie jesli klient poprosi powinno pomóc.


Na górę Dodaj na Facebook
 
 Tytuł: Re: Obsłużenie klienta w sklepie
PostZamieszczono: 30 maja 2010, 18:19 
Offline
Zainteresowany
 Wyświetl profil

Rejestracja: 11 maja 2010, 16:20
Posty: 34
Najbardziej lubię robić zakupy w supermarketach, bo tam mam spokój mogę wszystko obejzeć i zastanwoaić sie 10 razy.. w takim małym slepiku wiadomo, że sprzedawcy zalezy aby coś sprzedać i często przez to bywa nachalny...nie lubię tego. Chce sama decydować o tym co kupię i za ile.


Na górę Dodaj na Facebook
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 95 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Następna

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
 cron
Polecane linki: Kręgle Warszawa
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB3 Group  
Design By Poker Bandits