Forum-Szkolenia

Wszystko o szkoleniach, wypowiedzi trenerów, opinie
Forum-Szkolenia Szkolenia biznesowe Szkolenia biznesowe dzień otwarty AVENHANSEN
Dzisiaj jest 19 kwie 2024, 16:34

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]



Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 95 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 10  Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Obsłużenie klienta w sklepie
PostZamieszczono: 03 sie 2010, 09:40 
Offline
Bardzo aktywny
 Wyświetl profil

Rejestracja: 12 lip 2010, 09:52
Posty: 56
Narzucanie się i totalna ignorancja chyba odpychają mnie najbardziej. Jak wchodzę do sklepu i akurat nie ma dużego ruchu, albo kasjerzy nie są czymś zabiegani bardzo to miło jest jak zauważają, że ktoś się w sklepie pojawił. Klient powinien mieć chwilę/kilka minut na rozejrzenie się i jeśli wygląda na zagubionego to wtedy rzeczywiście zainteresowanie ze strony sprzedawcy jest wskazane. Ja np generalnie wiem co chce kupić i sam się rozglądam po sklepie, a jeśli czegoś potrzebuje to wtedy pytam lub proszę o jakąś pomoc. Nie znoszę narzucania się jeśli sprzedawca pyta się miło w czym może pomóc, a ja odpowiadam i daje mi święty spokój to wszystko jest jak najbardziej w porządku, ale jeśli zaczyna być namolny i za wszelka cenę chce doprowadzić do wywiązania się rozmowy to mnie to już wkurza albo/i zaczyna łazić za mną krok w krok to mnie to irytuje i wtedy żadnych zakupów w takim sklepie nie robię. Z drugiej strony jeśli wchodzę do sklepu, a nudzący się sprzedawcy traktują mnie jak powietrze, albo co gorsze zachowują się jakbym im przeszkadzał to wtedy też szybko wychodzę z takiego sklepu.
A propo złego humoru. W pracy zachowujmy się profesjonalnie i to, że kogoś wkurzyła teściowa, wstał lewą nogą w ogóle mnie nie obchodzi i nie widzę żadnego uzasadnienia obarczania mnie tym. Sam zresztą tez pracowałem i pracuję z klientami i ode mnie wymagano profesjonalizmu to dlaczego ja mam nie wymagać profesjonalizmu od innych.


Na górę Dodaj na Facebook
 
 Tytuł: Re: Obsłużenie klienta w sklepie
PostZamieszczono: 18 sie 2010, 22:49 
Offline
Stały bywalec
 Wyświetl profil

Rejestracja: 06 sie 2010, 14:46
Posty: 20
Moim zdaniem wszystko zależy od sklepu i towaru. Jest towar, który samemu cięzko wybrać jak np. część do samochodu itp, i wtedy potrzebujemy pomocy. Są też towary które nie potrzebują reklamy, jak np. mleko, chleb itp bo przecież i tak je musimy kupić. Tutaj sprzedawac powienien wiedzieć kiedy może nam pomóc kiedy nie. Oczywiście może się zapytać czy potrzebujemy pomocy, wtedy sami powiemy mu co chcemy.


Na górę Dodaj na Facebook
 
 Tytuł: Re: Obsłużenie klienta w sklepie
PostZamieszczono: 31 sie 2010, 13:33 
Offline
Zainteresowany
 Wyświetl profil

Rejestracja: 24 cze 2010, 21:56
Posty: 35
Bardzo dobra kwestie poruszyłas. Jak to jest, że jak kupujemy to sprzedawca jest miły, a jak chcemy zwrócić towar to skrzedawca z chęcią zamnkął by nam drzwi. Tym bardziej, że mamy prawo zwrócić lub wymienić towar...


Na górę Dodaj na Facebook
 
 Tytuł: Re: Obsłużenie klienta w sklepie
PostZamieszczono: 05 paź 2010, 08:32 
Offline
Starszy Ekspert
Awatar użytkownika
 Wyświetl profil

Rejestracja: 20 wrz 2010, 19:55
Posty: 242
Eliza123 pisze:
Bardzo dobra kwestie poruszyłas. Jak to jest, że jak kupujemy to sprzedawca jest miły, a jak chcemy zwrócić towar to skrzedawca z chęcią zamnkął by nam drzwi. Tym bardziej, że mamy prawo zwrócić lub wymienić towar...


Nie do końca zgadadzam się z tym, co napisałaś. Jeżeli chodzi reklamację, to wiadomo, że klient ma prawo do czegoś takiego i że zdarzają się wady w produktach. Dlatego ja, jako sprzedawca wcale nie podchodzę do takiego klienta jakoś inaczej. To samo się tyczy zwrotów. Jeżeli klient ma prawo coś zwrócić, to również trzeba go obsłużyć zgodnie ze standardami, bo przecież chodzi firmie o to, żeby taki klient wrócił ponownie i coś zakupił, co już niekoniecznie zwróci :)

_________________
Zostań fanem: http://www.facebook.com/Szkolenia.AVENHANSEN


Na górę Dodaj na Facebook
 
 Tytuł: Re: Obsłużenie klienta w sklepie
PostZamieszczono: 05 paź 2010, 11:57 
Offline
Starszy Ekspert
Awatar użytkownika
 Wyświetl profil

Rejestracja: 28 kwie 2009, 09:31
Posty: 403
Agnieszka_ pisze:
Eliza123 pisze:
Bardzo dobra kwestie poruszyłas. Jak to jest, że jak kupujemy to sprzedawca jest miły, a jak chcemy zwrócić towar to skrzedawca z chęcią zamnkął by nam drzwi. Tym bardziej, że mamy prawo zwrócić lub wymienić towar...


Nie do końca zgadadzam się z tym, co napisałaś. Jeżeli chodzi reklamację, to wiadomo, że klient ma prawo do czegoś takiego i że zdarzają się wady w produktach. Dlatego ja, jako sprzedawca wcale nie podchodzę do takiego klienta jakoś inaczej. To samo się tyczy zwrotów. Jeżeli klient ma prawo coś zwrócić, to również trzeba go obsłużyć zgodnie ze standardami, bo przecież chodzi firmie o to, żeby taki klient wrócił ponownie i coś zakupił, co już niekoniecznie zwróci :)


Z tym się zgadzam, obecnie wiele firm sprzedażowych opracowuje standardy, wg których sprzedawca ma ma się zachować np. w przypadku reklamacji. To jest normalny proces, który jest częścią handlu. Aczkolwiek czasem procedury reklamacyjne mogłyby być łatwiejsze :D.

_________________
Szkolenia-Komunikacja


Na górę Dodaj na Facebook
 
 Tytuł: Re: Obsłużenie klienta w sklepie
PostZamieszczono: 05 paź 2010, 14:47 
Offline
Stały bywalec
 Wyświetl profil

Rejestracja: 06 wrz 2010, 13:34
Posty: 25
Mariusz pisze:
Najlepiej jest wyczuć tego klienta. Już po chwili widać czy klient lubi być obsługiwany czy woli sam wybrać towar. Po odpowiedzi "dzień dobry" można wywnioskować jak klient zareaguje na propozycję pomocy.


Właśnie. Do każdego klienta trzeba podchodzić w sposób indywidualny i zgodny z jego potrzebami. Jeśli klient nie jest zainteresowany naszą pomocą w prosty sposób da nam o tym znać ( tak jak poruszył kwestię samego "dzień dobry" Mariusz). Sprzedawca powinien być przygotowany do każdej sytuacji. Nie możemy klienta ignorować ani udawać zbyt miłego i pomocnego. Trzeba wypracować w sobie taką umiejętność, a w tym niewątpliwie pomagają szkolenia, które oferują pomoc z tego zakresu.


Na górę Dodaj na Facebook
 
 Tytuł: Re: Obsłużenie klienta w sklepie
PostZamieszczono: 11 paź 2010, 16:23 
Offline
Starszy Ekspert
Awatar użytkownika
 Wyświetl profil

Rejestracja: 20 wrz 2010, 19:55
Posty: 242
Tylko niestety wiele firm nie rozumie tego, że każdy klient jest inny i każdy ma swoje potrzeby. Wielu sprzedawców musi od razu przy wejściu nadskakiwać klientowi, nie dając mu możliwości nawet rozejrzenia się. A wiele jest takich osób, które tego nie lubią, ja np. nie znoszę czegoś takiego. Ja muszę się najpierw zapoznać z tym co jest w sklepie, a potem poproszę o ewentualną pomoc.

_________________
Zostań fanem: http://www.facebook.com/Szkolenia.AVENHANSEN


Na górę Dodaj na Facebook
 
 Tytuł: Re: Obsłużenie klienta w sklepie
PostZamieszczono: 14 paź 2010, 10:29 
Offline
Stały bywalec
 Wyświetl profil

Rejestracja: 06 wrz 2010, 13:34
Posty: 25
Nikt nie lubi kiedy sprzedawca od razu na nas naskakuje.Dlatego mówię, że trzeba wypracować w sobie coś pośredniego, w czym szkolenie może pomóc;)


Na górę Dodaj na Facebook
 
 Tytuł: Re: Obsłużenie klienta w sklepie
PostZamieszczono: 14 paź 2010, 17:11 
Offline
Starszy Ekspert
Awatar użytkownika
 Wyświetl profil

Rejestracja: 20 wrz 2010, 19:55
Posty: 242
Dlatego też najlepiej najpierw w tej kwestii przeszkolić kadrę zarządzającą, co by nie ustalała dziwnych standardów obsługi;)

_________________
Zostań fanem: http://www.facebook.com/Szkolenia.AVENHANSEN


Na górę Dodaj na Facebook
 
 Tytuł: Re: Obsłużenie klienta w sklepie
PostZamieszczono: 18 paź 2010, 15:13 
Offline
Stały bywalec
 Wyświetl profil

Rejestracja: 12 paź 2010, 12:47
Posty: 26
Dlatego najlepsze są sklepy samoobsługowe, a sprzedawca jest po prostu kasjerem lub w razie czego informuje gdzie co leży, jeśli ktoś poprosi. Sama lubię do takich chodzić i wydaje mi sie to najlepszym rozwiązaniem.


Na górę Dodaj na Facebook
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 95 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 10  Następna

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
 cron
Polecane linki: Kręgle Warszawa
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB3 Group  
Design By Poker Bandits