Forum-Szkolenia

Wszystko o szkoleniach, wypowiedzi trenerów, opinie

Przełącz na pełny styl
Odpowiedz

Re: Skuteczna sprzedaż i obsługa klienta.

03 cze 2009, 09:18

margarita pisze:Czasem sprzedawca zbytnio zaangaowany w swoją pracę wręcz odstrasza. Np. wchodzę do skepu, zeby się rozejrzeć, ale podlatuje sprzedawca ze swoim "Czym mogę pomóc?". Wtedy po prostu dziękuję sprzedawcy i wychodzę ze sklepu...


A ja wtedy mówię, że dziękuję za pomoc i sprzedawca zostawia mnie w spokoju. Nie ma co uciekać przed sprzedawcami, przecież oni nie gryzą ;)
Czasem jednak taka pomoc jest mi potrzebna i gorzej jak wtedy sprzedawcy (doradcy) nie ma ...

Re: Skuteczna sprzedaż i obsługa klienta.

03 cze 2009, 12:00

Niektórzy czekają w tym wypadku z 5 minut i startują raz jeszcze :D. Czasem sprzedawcy doradzają "aż tak dobrze", że musimy np. jakąś rzecz kupić, aby sprzedawcę nie urazić. Klientom przydało by się chyba szkolenie z asertywnosci i umiejętności mówienia "nie". ;)

Re: Skuteczna sprzedaż i obsługa klienta.

03 cze 2009, 12:05

margarita pisze:Klientom przydało by się chyba szkolenie z asertywnosci i umiejętności mówienia "nie". ;)


:lol: Tak, to też dobry pomysł. Szkolenie: "Jak bronić się przed natarczywym sprzedawcą?" :lol:

Re: Skuteczna sprzedaż i obsługa klienta.

04 cze 2009, 21:32

Jak bronić się przed natarczywym sprzedawcą?

Hmm, ciekawe ciekawe, sam bym skorzystał, wielu akwizytorów bywa denerwujących, albo w sklepach latają za tobą i tylko: "..a może w czymś pomóc.." 10 sekund minie i kolejny podjeżdża do ciebie "...a może pomóc...". Jak bardzo bywa to denerwujące chyba każdy wie. Tacy ludzie powinni stać w marketach co jakiś kawałek i gdy byśmy coś od nich chcieli byśmy sobie podchodzili do takiego jegomośćia.

Re: Skuteczna sprzedaż i obsługa klienta.

11 cze 2009, 21:45

mnie najbardziej denerwuje jak jestem w jakiejs knajpie/restauracji i po podaniu karty po minucie podchodzi do mnie kelner/-ka i pyta sie czy juz moze przyjmowac zamowienie
choc z drugiej strony ja tez pracuję w sprzedaży więc po trosze rozumiem takie zachowanie ;)

Re: Skuteczna sprzedaż i obsługa klienta.

11 cze 2009, 22:37

Dokładnie. Ta natarczywa chęć pomocy jest spowodowana wymogami pracodawców :). Sam spotkałem się z tym że najważniejszy jest klient i mamy mu pomóc choćby sam nie wiedział że potrzebuje pomocy :)

Re: Skuteczna sprzedaż i obsługa klienta.

12 cze 2009, 11:12

Dobra, podchodzą jest źle, by ich nie było też byłby to problem dla niektórych, że olewają klientów. Ale co prawda to prawda czasami bywają zbyt natarczywi.

Re: Skuteczna sprzedaż i obsługa klienta.

12 cze 2009, 13:57

Mi się wydaje, że oprócz aktywnej sprzedaży przydałaby się również szkolenie z empatii i prawidłowego rozpoznania potrzeb klienta, wtedy nie byłoby problemu z natarczywością sprzedawców.

Re: Skuteczna sprzedaż i obsługa klienta.

13 cze 2009, 12:52

Tak się zastanawiam...i dochodzę do wniosku że to sprawa bez rozstrzygnięcia. Nasze dywagacje opierają się na argumentach i dobrze, ale taka jest prawda że każdy jest inny, ma w każdym dniu inny humor więc codziennie postrzega inaczej różne sytuacje. Dlatego chyba nie ma takiej możliwości żeby zawsze postrzegać sprzedawców jako pomocnych nam, zawsze zdarzy się zły humor, który nam to uniemożliwi. I wtedy uznamy ich właśnie jako natarczywych.

Re: Skuteczna sprzedaż i obsługa klienta.

13 cze 2009, 16:51

Na szkoleniach dla sprzedawców również uczą jak postępować z tzw. "trudnym klientem", który ma fochy lub jest dla nas niemiły. A zdarzyło się Wam jakaś nieprzyjemna historia ze sprzedawcami lub konsultantami od obsługi klientów?
Odpowiedz