Według mnie prawdziwy "rasowy" sprzedawsca nie potrzebuje szkoleń,ale na przykład kilku wskazówek i to mu wystarcza. Najgorsi sa ci gorliwi wyszkoleni, którym sie wydaje,że są super profesjonalni a tak naprawddę tylko odstraszają ludzi od siebie:)
O racja, ci sprzedawcy,którzy są bardzo pewni siebie są straszni...wyglądają jakby pozjadali wszystkie rozumy, nawet kiedy nie mają racji - wg.nich mają rację. Kiedy mam styczność z taką osobą to uciekam od razu, wole w sprzedawcy widzieć przyjazną duszę. Muszę czuć, że jeśli nic nie kupię teraz to on mnie nie zje. Wtedy kupię kiedyindziej,bo przyjdę tu następnym razem.
Świetna sprawa takie szkolenie, można się dowiedzieć jak dotrzeć do klienta, tak aby on się tego nawet nie skapnął...a przy okazji kupił coś i wyszedł zadowolony. Sama kiedyś pracowała w sklepie i zauważyłam jak wiele jest różnych klientów. Najgorszy był ten co wszedł i od razu miał mine nadąsaną jak się do niego odezwałam mówiąc "Dzien dobry". Wyczułam, że boi się, że go zaraz będę namawiać...dlatego nic sie nie odzywałam i czekalam aż sam zdecyduje co chce.
Wiecie co ja lubię u sprzedawców najbardziej? Jak zaają dużo informcji na temat produktu, którym jestem zainteresowany. Wtedy wiem, że sprzedawca się orientuje wie co mi polecić itd. Lubię jak jest pewny siebie i pewien tego co sprzedaje.
Wystarczyłoby aby pracodawca poszedł na takie szkolenie, a potem wiedze którą zdobył przekazał pracownikom. Skuteczna sprzedaż o obsługa klenta jest bardzo ważna, bez tego produkt nie zostanie sprzedany. TRzeba wiedzieć co powiedzieć, jak podejść do klienta.
Ja osobiście polecam kurs skuteczny sprzedawca organizowany przez firmę GoWork., nie jest drogi a faktycznie skuteczny. Prowadzą go fantastyczni lektorzy!!!! Polecam, go wszystkim, którzy maja kontakt z sprzedażą. Wszystkie informacje na temat kursu możecie znaleźć pod adresem gowork.pl w zakładce kursy i szkolenia. POLECAM!!!!
Na pewno warto przeszkolić pracowników z tego zakresu. Sprzedawca musi wiedzieć jakie pytania zadać klientowi, aby zbadać jego potrzeby. Ale też ważne jest, żeby sprzedawca orientował się w ofercie sklepu, w którym pracuje. Jeżeli jest to sklep odzieżowy, miło jak się orientuje, jaki krawat pasuje do koszuli, lubię jak sprzedawca umie coś doradzić, a nie tylko "wciskać".
ak sprzedawca musi być oczytany w tej dziedzinie w któej pracuje. Musi wiedzieć co jest modne, co na czasie, czego nie nosić, co pogrubia itd. Do tego miła aparycja i służenie pomocą.
Zdecydowanie. Ważna jest nie tylko miła aparycja, ale i umiejętność opanowania nerwów i wiedza na temat tego czym się zajmujemy. Klient nie może nas niczym zaskoczyć. Jeśli czegoś nie wiemy trzeba improwizować Można by pomyśleć o jakimś kursie w tym kierunku. widziałem ostatnio na stronie mediakursy.pl kurs e-learningowy na temat skutecznej obsługi klienta i sprzedaży.
Ja nie mogę się połapać na tej stronie. Gdzie mogę znaleźć wykaz kursów? Jaki jest ich program w nawiązaniu do skutecznej sprzedaz7y i obsługi klienta?
Użytkownicy przeglądający to forum: Nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość
Nie możesz tworzyć nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników