Osoby, które mają w CV certyfikat PMP (w ramach PMI) są w zdecydowanie lepszej pozycji negocjacyjnej kiedy zmieniają pracę. Warto mieć taki certyfikat. Należy jednak pamiętać, ze certyfikat PMP jest ważny przez 3 lata. Potem konieczna jest recertyfikacja.
Całkowicie zgadzam się z Catherine: dobra organizacja, zarządzanie czasem swoim i swoich podwładnych, wewnętrzne poczucie bycia odpowiedzialnym, umiejętność motywowania pracowników, zdolność do analitycznego myślenia i szybkiego podejmowania decyzji (nawet bez posiadania wszystkich potrzebnych informacji) to cechy niezbędne do bycia dobrym kierownikiem projektu (i nie tylko projektu).
Ciekawa jestem jak wygląda proces recertyfikacji... Np. jakie są jej koszty, czy należy ja zrobić nie tylko po 3 roku od ukończenia szkolenia, a również po 6, 9 itp. Czy nie jest to po prostu kolejna maszynka do robienia pieniędzy?
Ciekawa jestem jak wygląda proces recertyfikacji... Np. jakie są jej koszty, czy należy ja zrobić nie tylko po 3 roku od ukończenia szkolenia, a również po 6, 9 itp. Czy nie jest to po prostu kolejna maszynka do robienia pieniędzy?
Nie mam informacji z pierwszej ręki na ten temat, bo moi znajomi certyfikowali się w zeszłym roku. Pewnie za 2 lata coś napiszę na ten temat
Ciekawa jestem jak wygląda proces recertyfikacji... Np. jakie są jej koszty, czy należy ja zrobić nie tylko po 3 roku od ukończenia szkolenia, a również po 6, 9 itp. Czy nie jest to po prostu kolejna maszynka do robienia pieniędzy?
Podobno do recertyfikacji można też zbierać specjalne punkty za udział w konferencjach i zjazdach członków PMI. Zjazdy dla członków PMI są ponoć bezpłatne, a członkowstwo kosztuje ponad 100USD. Ale to trzeba byłoby się wczytać.
Poza tym przysługują punkty za samokształcenie.
Takie coś może być i tańsze i mniej stresogenne niż kolejny egzamin.
------------------ proszę nie dublować wpisów oraz używać funkcji "edytuj" która pozwala na dopisanie nowego tekstu do wiadomości pozdrawiam Administrator
"Zarządzanie projektem to zbiór czynności wykonywanych w celu osiągnięcia wyznaczonych celów głównych i pośrednich w skończonym czasie. Zawiera się w nim między innymi planowanie, harmonogramowanie, realizacja i kontrola zadań potrzebnych do osiągnięcia celów projektu.
Najprościej można powiedzieć, że zarządzanie projektem to dziedzina zajmująca się efektywnym osiąganiem celów projektów przy jednoczesnej neutralizacji wpływu istniejących ograniczeń i ryzyka, jak również jest dziedziną zajmującą się budowaniem motywacji zespołu projektowego i właściwą komunikacją pomiędzy uczestnikami projektu." Wikipedia
Pewnie zainteresowana osoba już tego nie będzie czytać, ale mimo to się wypowiem, tzn. napiszę, co sądzę na powyższy temat. Samo zarządzanie projektami istnieje od dawna, ale dopiero u nas mniejsze firmy dowiadują się o takiej możliwości od niedawna. Oczywiście duże firmy stosują różne medotyki, itd, ale często jest tak, ze w tym malutkich przedsiębiorstwach pracownicy nie zdają sobie sprawę, ze działają w oparciu o jakąś metodę. Takie szkolenia są bardzo cenione i myślę, że z biegiem czasu będą wręcz wymagane przez niektórych pracodawców. Wydaje się, ze to jest łatwy temat, ale tak naprawdę trzeba nabyć dużą wiedzę, by potem móc kierować jakąś grupą w celu realizacji określonego projektu. Czy ktoś uczestniczył już tu w takim szkoleniu? Jakie wrażenia?
Czy ktos może zdaradzić kilka szczegółow co zawiera takie szkolenie? Sama zastanawiam sie nad nim, jednak wolałabym najpier usłyszec opinię innych. Owe szkolenie nie należy do najtanszych dlatego muszę to dobrze przemyśleć, jednak brzmi zachęcająco.
Pewnie zainteresowana osoba już tego nie będzie czytać, ale mimo to się wypowiem, tzn. napiszę, co sądzę na powyższy temat. Samo zarządzanie projektami istnieje od dawna, ale dopiero u nas mniejsze firmy dowiadują się o takiej możliwości od niedawna. Oczywiście duże firmy stosują różne medotyki, itd, ale często jest tak, ze w tym malutkich przedsiębiorstwach pracownicy nie zdają sobie sprawę, ze działają w oparciu o jakąś metodę. Takie szkolenia są bardzo cenione i myślę, że z biegiem czasu będą wręcz wymagane przez niektórych pracodawców. Wydaje się, ze to jest łatwy temat, ale tak naprawdę trzeba nabyć dużą wiedzę, by potem móc kierować jakąś grupą w celu realizacji określonego projektu. Czy ktoś uczestniczył już tu w takim szkoleniu? Jakie wrażenia?
Tak, to prawda, dopiero od niedawa małe firmy dowiadują się co nieco o zarządzaniu projektami.Takie szkolenie może tym firmom pomóc rozwinąć ją, zwiększyć sprzedać itd.
Zarządzanie pracy jest bardzo efektywne i na szczęście staje się coraz popularniejszą metodą pracy. Jest to nastawienie na realizacje konkretnych celów, ale nie wypracowanie godzin. Jak wspomniano wyżej wymaga to dobrej samoorganizacji, często pracy nad kilkoma projektami równocześnie, zdolności interdyscyplinarnych itd. Wielokrotnie pracowałem właśnie w taki sposób, zarówno jako członek zespołu jak i manager/koordynator i bardzo to sobie chwalę. Jest coraz więcej szkoleń z tego zakresu i polecam wybrać się na takowe. Ja się sporo w ten sposób nauczyłem i pozwoliło mi to pracować w sposób świadomy, wiedząc do czego dążę, co mnie czeka po drodze, wszystko odpowiednio zaplanować, a po zakończeniu całości bądź kolejnego etapu wyciągnąć wnioski i poprawić coś na przyszłość.
Użytkownicy przeglądający to forum: Nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość
Nie możesz tworzyć nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników