Forum-Szkolenia

Wszystko o szkoleniach, wypowiedzi trenerów, opinie

Przełącz na pełny styl
Tomasz Sucheta jest jednym z najwybitniejszych, polskich ekspertów w projektowaniu strategii komunikacji marketingowej. Pierwszy polski specjalista, którego strategia wygrała przetarg globalny. Prowadził szkolenia dla menedżerów marketingu w Japonii, USA, Wielkiej Brytanii i w krajach Bałtyckich.

Strona trenera »
Odpowiedz

Pytania do trenera

14 cze 2011, 19:25

Witamy, Panie Tomaszu na naszym forum

Mamy nadzieję, że będzie Pan uczestniczyć czasem w naszych dyskusjach.

Może jako pierwsza zadam Panu pytanie: jestem początkującym przedsiębiorcą, prowadzę firmę wyłącznie w Interenecie. Jakie nietradycyjne formy reklamy byłyby odpowiednie dla mnie? O marketingu społecznościowym wiem nawet dużo. Ale czy jesteśmy obecnie skazani na marketing społecznościowy jako jedną z najefektywniejszych obecnie form reklamy? Co jeszcze? Jakie są teraz najnowsze trendy w reklamie internetowej?

Re: Pytania do trenera

15 cze 2011, 20:03

Dzień dobry,
Mój pierwszy post :') Ale do rzeczy:

Jakie nietradycyjne formy reklamy byłyby odpowiednie dla mnie?

Trochę czuję się jak lekarz, do którego przychodzi pacjent i mówi: "Brzuch mnie boli - proszę mi dać tabletkę." Proszę wybaczyć takie porównanie, ale niemożliwa jest jakakolwiek porada bez znajomości tła całej historii. Konieczna jest analiza bardzo wielu czynników aby zrobić to profesjonalnie czyli zyskownie. To co musiałbym znać na wyrywki to:

- Marka a otoczenie rynkowe
- Konkurencja
- Specyfika branży
- INSIGHT - czyli max. wiedzy o odbiorcach, co robią, jak korzystają z Internetu, ich postawy życiowe, psychografia, etc, etc, etc.

Kiedy to już będzie wiadome i miałbym pełen obszar wiedzy dodałbym do tego sporo kreatywności (trzeba wziąć pod uwagę odpowiedź konkurencji, responsywność, przedział czasowy, etc). I pewnie wyszłoby coś mocno niestandardowego i oczywiście marketingowo ryzykownego.

Na koniec próbowałbym policzyć ile mogę i spodziewam się zarobić na tej formie reklamowej. Ot, mój przepis.

O marketingu społecznościowym wiem nawet dużo. Ale czy jesteśmy obecnie skazani na marketing społecznościowy jako jedną z najefektywniejszych obecnie form reklamy?

Nigdy nie jesteśmy skazani na cokolwiek w marketingu XXI w. Ogranicza nas tylko nasza własna kreatywność i 6 zmysł przedsiębiorcy. Proszę się nie bać iść własną biznesową drogą! Co do marketingu społecznościowego to wszystko pięknie ale baaaardzo trudno jest policzyć Return-On-Investment. Są metody ale o tym opowiadam na szkoleniach. Mogę tyko powiedzieć, że cały social media marketing wymaga bardzo, bardzo dobrze przygotowanej strategii. Proszę nie wierzyć entuzjastom, którzy powtarzają jak zacięta płyta jakie to korzyści przynosi niemal każde działanie w social media. To już przeszłość. Teraz sieci społecznościowe to musi być doskonała strategia.

Co jeszcze? Jakie są teraz najnowsze trendy w reklamie internetowej?

O takich rzeczach opowiadam na szkoleniu. Trendy są zaskakujące - ale jeden mnie zwłaszcza cieszy : mobile video, o czym opowiadałem z nadzieją na szybkie pojawienie się w Polsce jakieś 5 lat temu :')

Re: Pytania do trenera

26 cze 2020, 14:53

Twoje dziecko ma problem z brzuszkiem? Zajrzyj -> usg brzucha dziecka Białystok.
Odpowiedz