Forum-Szkolenia
http://www.forum-szkolenia.pl/

Metody szkolenia - szkolenie działu reklamy i promocji
http://www.forum-szkolenia.pl/szkolenia-otwarte-f12/metody-szkolenia-szkolenie-dzialu-reklamy-i-promocji-t86.html
Strona 1 z 2

Autor:  Iza77 [ 03 maja 2009, 17:47 ]
Tytuł:  Metody szkolenia - szkolenie działu reklamy i promocji

Dość ciekawy temat chcę poruszyć - metody szkolenia. Już na studiach byliśmy poddawani jednej z wielu metod o nazwie - wykłady i ćwiczenia. Chciałabym wiedzieć forma szkolenia wewnątrz firmy może okazać się najbardziej atrakcyjna dla jej pracowników - ale przede wszystkim najbardziej efektywna. Chodzi o szkolenie dla działu reklamy i promocji.

Poddaje 3 pod uwagę:
1) Klasyczna - jedna osoba przedstawia temat inne słuchają
2) Przedstawienie konkretnych przypadków rynkowych - podział na grupy - rozwiązywanie - omówienie.
3) Mini konferencja - wyjazd weekendowy na którym odbywać będą się dyskusje, przeplatane rozrywką.

Być może ktoś kiedyś już to 'przerabiał' i chętnie ;) się podzieli.
Naturalnie każda inna odpowiedź - inna niż wyżej podane będzie również mile widziana.

Autor:  michalskig [ 10 maja 2009, 14:17 ]
Tytuł:  Re: Metody szkolenia - szkolenie działu reklamy i promocji

Same metody szkolenia - to taka wisienka na torcie :-) chodzi o to, ze najistotniejsze jest to kim jest trener, jaka ma osobista wiedze w temacie, ktorego szkolenie dotyczy.
Sam nieraz myslalem, ze wyklad - zawsze musi byc nudny. Jednak kilka razy w zyciu slyszalem wyklad prezentowany monotonnym glosem, jednakze autorem-mowca byla odpowiednia osoba, i wyklad mnie nie uspil i po kilku godzinach sluchania nadal chcialo sie sluchac majac koncentracje na najwyzszym poziomie a choc i tematyka pierwotnie nie byla moim "konikiem" po takim wykladzie - rozbudzona wyobraznia i rozpalona ciekawosc kazala sie glebiej zagadnieniem zainteresowac.

Autor:  raster [ 10 maja 2009, 14:31 ]
Tytuł:  Re: Metody szkolenia - szkolenie działu reklamy i promocji

Podczas moich studiów miałem różne typy wykładowców - pasjonaci, biurokraci, "drapieżcy", straszące ciężkimi egzaminami, szare myszy. Wykładowca jak i trener powinien posiadać charyzmę, pasję wiedzy oraz oczywiście umieć tę wiedzę przekazać. Niezbędne będą tu ćwiczenia praktyczne. Ale ciekaw jestem, czy dużo osób w pełni wykorzytuje odbyte szkolenia w sowjej pracy?

Autor:  michalskig [ 10 maja 2009, 15:37 ]
Tytuł:  Re: Metody szkolenia - szkolenie działu reklamy i promocji

raster pisze:
...ciekaw jestem, czy dużo osób w pełni wykorzytuje odbyte szkolenia w sowjej pracy?

To zapewne zalezy od tego czy szkolenie bylo szyte na miare (szkolenie zamkniete) czy bylo ogolne dla wszystkich firm (szkolenie otwarte). Wiadomo, ze szkolenia zamkniete mozna dopasowac lepiej, a na otwartych musi to byc wiedza uniwersalna dopasowana do wszystkich uczestnikow - a poniewaz sa z roznych firm (czasem patrzacych na rzeczywistosc z roznych biegunow).

Autor:  aktywny [ 28 maja 2009, 20:30 ]
Tytuł:  Re: Metody szkolenia - szkolenie działu reklamy i promocji

Mi się wydaje, że skuteczną metodą szkolenia z zakresu reklamy jest "burza muzgów".

Autor:  Maciej [ 29 maja 2009, 09:19 ]
Tytuł:  Re: Metody szkolenia - szkolenie działu reklamy i promocji

aktywny pisze:
Mi się wydaje, że skuteczną metodą szkolenia z zakresu reklamy jest "burza muzgów".


:P "Burza mózgów" to może być dobra metoda na wprowadzanie nowości we wszystkich działach - takich, które oczywiście potrafią się zebrać przy wspólnym stole ;)
Powiedz, proszę, dlaczego akurat tą metodę uznajesz za najlepszą do szkolenia z marketingu? Aby przeprowadzić "Burzę mózgów" trzeba mieć wiedzę na jakiś temat. A na szkolenie przychodzą raczej ludzie po wiedzę i oczywiście umiejętności, które są ćwiczone - bo tylko takie szkolenia (z ćwiczeniami) uważam za efektywne.

Autor:  smart [ 30 maja 2009, 12:50 ]
Tytuł:  Re: Metody szkolenia - szkolenie działu reklamy i promocji

Nie nazwałbym "Burzę mózgów" metodą szkolenia. "Burza mózgów" jest przydatna czasem w pracy, szczególnie w pracy twórczej. Natomiast na szkolenie idzie się po to aby zdobyć konkretną i wiedzę i móc ją w przyszłości wykorzystać, a nie po to aby odbyć "burzę mózgów" z ludźmi z różnych firm i wykładowcami.

Autor:  rysiek27 [ 30 maja 2009, 15:39 ]
Tytuł:  Re: Metody szkolenia - szkolenie działu reklamy i promocji

smart pisze:
Nie nazwałbym "Burzę mózgów" metodą szkolenia. "Burza mózgów" jest przydatna czasem w pracy, szczególnie w pracy twórczej. Natomiast na szkolenie idzie się po to aby zdobyć konkretną i wiedzę i móc ją w przyszłości wykorzystać, a nie po to aby odbyć "burzę mózgów" z ludźmi z różnych firm i wykładowcami.

Własnie na szkoleniu, nie może być pewnej sytuacji, gdy ludzie zaczną opowiadać swoje historie, wyjdzie z tego zlepek nie wiadomo czego, i wiele osób może sobie poźniej nie poradzić. Będą uważać, że Ci co się tak chwalili mają większą wiedzę od trenera i zrobi im się mętlik w głowie.

Autor:  anita [ 23 cze 2009, 21:35 ]
Tytuł:  Re: Metody szkolenia - szkolenie działu reklamy i promocji

Iza77, pisząc o szkoleniu w dziale reklamy i promocji, chcesz szkolić pracowników odpowiedzialnych za reklamę firmy(np.scenariusze spotów reklamowych, targów i imprez promocyjnych).
Wg. mnie dobre będą tu nie tylko szkolenia ekonomiczne, ale artystyczne i psychologiczne. ("jak zrobić reklamę żeby wpłynęła na ludzi?")

Co do metod szkolenia, encyklopedia zarządzania wyróżnia następujące:

-zadana lektura
-szkolenie poprzez modelowanie zachowań
-wykłady i ćwiczenia
-konferencje
-rotacja pracowników
-gry i symulacje
-przyuczenie w działaniu
-gry i trening psychologiczny
-trening wrażliwości
-interaktywne wideo
-inscenizacja

Ja chciałabym iść na szkolenie metodą: gry i trening psychologiczny...a Wam która metoda najbardziej przypada do gustu?

Autor:  smart [ 24 cze 2009, 11:23 ]
Tytuł:  Re: Metody szkolenia - szkolenie działu reklamy i promocji

Najchętniej symulacje konkretnych projektów lub tzw. case study. Najlepiej czegoś uczyć się w praktyce. A co gier psychologicznych, ciekawe, ale kiedy tak naprawdę gramy na emocjach?

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/