Forum-Szkolenia
http://www.forum-szkolenia.pl/

Dokształcanie pracowników
http://www.forum-szkolenia.pl/szkolenia-zamkniete-f13/doksztalcanie-pracownikow-t105-10.html
Strona 2 z 12

Autor:  anita [ 04 cze 2009, 23:07 ]
Tytuł:  Re: Dokształcanie pracowników

sądzę że musimy odróżnić szkolenie narzucone z góry przez firmę i szkolenie za które sama płacę, bo chce się dalej rozwijać.
Maciej pisze:
Czy jak chodzisz do szkoły i pobierasz naukę to robisz to dla kogoś, czy raczej dla siebie?


System państwa ma na celu mnie wykształcić tak, żebym potem pracowała na jego przyszłą gospodarkę. Szkoła jest w tym momencie bezpłatna. Jak zaczynam chodzić na korepetycje i za nie płacić, to wtedy się więcej uczę, wiem że robię coś dla siebie i zaczynam się starać.
Tak samo jest z firmą. Pracodawca wysyła mnie na szkolenie po to przede wszystkim, żeby zwiększyć moją wydajność i tym samym swój zysk.
Jeśli idę na szkolenie bo chcę się czegoś nauczyć, nikt mnie nie zmusza, a na dodatek za nie płacę - wiem że robię to dla siebie i robię to świadomie.
Oczywiście nie przeczę że nie można połączyć tych dwóch rzeczy- nawet się powinno ;)

Maciej pisze:
profesjonalne szkolenie praktyczne powinno odbyć się:
1) przez doświadczonego trenera

Nie trzeba mieć tytułu trenera aby prowadzić dobre szkolenie. Są "trenerzy którzy nie potrafią trafić do odbiorców i koniec kropka.
Maciej pisze:
2) po za siedzibą (biurem) firmy

Jeśli firma jest duża i ma swoje sale konferencyjne itp. po co ma wydawać dodatkowe pieniądze na miejsce? To już jest nieefektywne gospodarowanie zasobami...

Autor:  Maciej [ 04 cze 2009, 23:46 ]
Tytuł:  Re: Dokształcanie pracowników

1) Założyłem, że jednak uczymy się dla siebie - dla podniesienia wlasnej wartości i tym samym na zwiększenie szans na lepsze zarobki ;-)

2) Tu nie chodzi o "tytułu trenera" tylko o doświadczenie - i to praktyczne i doświadczenie w przekazywaniu wiedzy i ćwiczeniu umiejętności ;-) Nie każdy szef to potrafi ... Co fachowiec od nauczania to fachowiec.
Oczywiście, że są też partacze - jak wszędzie. Ale nimi się nie zajmujmy.

3) Z doświadczenia wiem, że szkolenia prowadzone w salach konferencyjnych na terenie firmy są mniej efektywne, ponieważ:

a) uczestnicy są myślami ciągle w pracy
b) na przerwach "wpadają" do biura aby sprawdzić czy coś ważnego się przypadkiem nie stało
c) ktoś z zewnątrz przychodzi bo "właśnie jest bardzo ważny telefon"
d) po szkoleniu uciekają zaraz do domu, zamiast integrować się z grupą, wymieniać spostrzeżenia, wykorzystać czas na luźne rozmowy z trenerem (czasem dużo bardziej efektywne niż wcześniejsze szkolenie)
e) ....

Własne sale konferencyjne są fajne na krótkie zebrania czy narady ale nie na szkolenie. Firmy, które mają takie sale i za wszelką cenę chcą tam szkolić pracowników ("no bo szkoda tej inwestycji") tak na prawdę strzelają sobie w stopę ;-)

Autor:  Serwacz [ 05 cze 2009, 01:39 ]
Tytuł:  Re: Dokształcanie pracowników

Panowie spokojnie! :)

Ja po części zgadzam się z Maciejem że ostre słownictwo może spowodować spadek zainteresowania Twoimi usługami, choć z drugiej strony pewna charyzma i pewność siebie jest chyba jak najbardziej na miejscu. Np. Józef Piłsudski przez swój cięty język podczas wywiadów, przestał być osobą medialną i jego wypowiedzi nie były już później tak popularne, ale wracając do tematu...

Myślę że szkolenia powinny odbywać się poza firmą i powinny kończyć się egzaminem, który bardzo często jest motywatorem dla uczestników. Wiem że po części jest to dość abstrakcyjne, ale w innych przypadkach pieniądze przeznaczone na te szkolenia często idą na marne, gdyż uczestnicy niewiele wynoszą z takiego kursu.

Autor:  Serwacz [ 05 cze 2009, 01:55 ]
Tytuł:  Re: Dokształcanie pracowników

Po pierwsze :) "*********" to nie jest przekleństwo, co więcej wiele osób nie uznaje tego nawet za wulgaryzm, zgadzam się że wulgaryzmy są bardzo dobrym elementem wyrażającym ekspresje ale mimo wszystko uważam że publicznie nie powinny być stosowane w żadnym wypadku, bo jakby to było gdyby wykładowca zaczął używać tego typu słów na wykładach, byłoby to swego rodzaju znieważenie urzędu jaki piastuje.

--------------
dzięki Serwacz za wypowiedź, następnym razem jednak edytuj swoją wypowiedź zamiast tworzyć nową

pozdrawiam
Administrator

Autor:  agisia [ 05 cze 2009, 15:20 ]
Tytuł:  Re: Dokształcanie pracowników

Zgadzam się z Maciejem, jak mówi stare polskie przysłowie "nauka poszła w nas, a nie w las". Tego wszystkim uczestnikom szkoleń i sobie życzę. UWIERZCIE!

Autor:  Maciej [ 05 cze 2009, 15:27 ]
Tytuł:  Re: Dokształcanie pracowników

Serwacz pisze:
Panowie spokojnie! :)

Ja po części zgadzam się z Maciejem że ostre słownictwo może spowodować spadek zainteresowania Twoimi usługami, choć z drugiej strony pewna charyzma i pewność siebie jest chyba jak najbardziej na miejscu. Np. Józef Piłsudski przez swój cięty język podczas wywiadów, przestał być osobą medialną i jego wypowiedzi nie były już później tak popularne, ale wracając do tematu...

Myślę że szkolenia powinny odbywać się poza firmą i powinny kończyć się egzaminem, który bardzo często jest motywatorem dla uczestników. Wiem że po części jest to dość abstrakcyjne, ale w innych przypadkach pieniądze przeznaczone na te szkolenia często idą na marne, gdyż uczestnicy niewiele wynoszą z takiego kursu.


To chyba nie ten wątek ;)

Autor:  Maciej [ 05 cze 2009, 15:27 ]
Tytuł:  Re: Dokształcanie pracowników

Serwacz pisze:
Po pierwsze :) "*********" to nie jest przekleństwo, co więcej wiele osób nie uznaje tego nawet za wulgaryzm, zgadzam się że wulgaryzmy są bardzo dobrym elementem wyrażającym ekspresje ale mimo wszystko uważam że publicznie nie powinny być stosowane w żadnym wypadku, bo jakby to było gdyby wykładowca zaczął używać tego typu słów na wykładach, byłoby to swego rodzaju znieważenie urzędu jaki piastuje.


To chyba nie ten wątek ;)

Autor:  Serwacz [ 06 cze 2009, 08:41 ]
Tytuł:  Re: Dokształcanie pracowników

Ależ oczywiście że ten wątek. Każdy temat ma wątek główny i wątki poboczne. Sprawa przekleństw i wulgaryzmów jest takim wątkiem pobocznym który pojawił się w trakcie konwersacji. Poza tym jeśli nie zauważyłeś wypowiedziałem się także na pytanie zawarte w pierwszym poście...

Abstrahując od tematu, nie podbijaj postów :) To co napisałeś mogłeś zawrzeć w jednej wypowiedzi :)

--------------------------------
Po to tworzymy wiele tematów aby w każdym rozmawiać na w miarę skonkretyzowany temat. Oznacza to że wątków pobocznych być nie powinno. Inaczej mówiąc piszemy na temat które dotyczy dany wątek. Nie podbijamy wypowiedzi dwa lub więcej razy pod rząd lecz edytujemy swoją poprzednią wypowiedź dodając do niej nową treść. Jeżeli chcesz napisać coś poza tym wątkiem - stwórz nowy do tego odpowiedni.

pozdrawiam
Administrator

Autor:  andreokz [ 14 sie 2009, 00:56 ]
Tytuł:  Re: Dokształcanie pracowników

Aby szkolenie czy kurs zawodowy był na wysokim poziomie muszą być spełnione m.in. następujące warunki:
- odpowiednie warunki lokalowe
- wysokie kwalifikacje kadry dydaktycznej
- łączenie wykładów z ćwiczeniami praktycznymi
- sprawdzanie efektów szkolenia
- przede wszystkim podejście osób szkolonych do tematu

Jakość szkolenia zależy też od pracodawcy, który nie zawsze wybiera jakość ale cenę.

szkolenia i kursy

Autor:  pieckiLine [ 12 wrz 2009, 21:13 ]
Tytuł:  Re: Dokształcanie pracowników

andreokz pisze:
Aby szkolenie czy kurs zawodowy był na wysokim poziomie muszą być spełnione m.in. następujące warunki:
- odpowiednie warunki lokalowe
- wysokie kwalifikacje kadry dydaktycznej
- łączenie wykładów z ćwiczeniami praktycznymi
- sprawdzanie efektów szkolenia
- przede wszystkim podejście osób szkolonych do tematu

Jakość szkolenia zależy też od pracodawcy, który nie zawsze wybiera jakość ale cenę.

szkolenia i kursy

Po tej wypowiedi, nie ma co więcej mówić. Wszystko dokładnie opisane. Zgadzam się w 100% ze swoim przedmówcą. Powiedział on samą prawdę.

Strona 2 z 12 Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/