Forum-Szkolenia
http://www.forum-szkolenia.pl/

Motywowanie pracowników
http://www.forum-szkolenia.pl/szkolenia-zarzadzanie-f49/motywowanie-pracownikow-t258.html
Strona 1 z 15

Autor:  turysta_malopolski [ 12 paź 2009, 14:13 ]
Tytuł:  Motywowanie pracowników

Oferta szkoleń z branży turystycznej z dnia na dzień jest coraz większa. Branża zaczyna dostrzegać potrzebę dokształcania pracowników, jak również sami pracownicy dążą do samodoskonalenia.
W ofercie można również znaleźć szkolenia managerskie - zarządzania zespołem.
Jak Waszym zdaniem można motywować pracowników turystyki? Wyjazdy integracyjne, motywacyjne - czy dla osób, które codziennie pracują w tych tematach będzie to interesujące? Gdzie dowiadywać się w jaki sposób motywować pracowników - na szkoleniu?
Czy szkolenie z motywowania pracowników pomoże managerom w tej branży?

Autor:  Sylwester Oskwarek [ 15 paź 2009, 10:13 ]
Tytuł:  Re: Motywowanie pracowników

W każdej branży szkolenia dla kierowników "Jak motywować pracowników" są potrzebne. Nie widzę powodu, dla którego branża turystyczna miałaby być jakaś "inna"

Autor:  ronna [ 15 paź 2009, 19:36 ]
Tytuł:  Re: Motywowanie pracowników

Dla mnie branża turystyczna często kojarzy się z pasjonatami podróży, wesołymi ludźmi z plecakami. Często pracownicy biur turystycznych są zmotywowani naprawdę mocno. Prawda też jest taka, że konkurencja w branży turystycznej jest olbrzymia. Dlatego warto pomyśleć o przewadze konkurencyjnej...

Autor:  turysta_malopolski [ 20 paź 2009, 12:34 ]
Tytuł:  Re: Motywowanie pracowników

"Dla mnie branża turystyczna często kojarzy się z pasjonatami podróży, wesołymi ludźmi z plecakami. Często pracownicy biur turystycznych są zmotywowani naprawdę mocno. Prawda też jest taka, że konkurencja w branży turystycznej jest olbrzymia. Dlatego warto pomyśleć o przewadze konkurencyjnej..."

To typowe skojarzenia dla osób, które nie pracują w turystyce. Prawda jest taka, często powtarzana przez pracowników turystyki, jeśli lubisz podróżować to branża turystyczna nie jest dla Ciebie.

Jako pracownik terenowy (czytaj przewodnik, pilot animator itp), nie masz czasu cieszyć się z wyjazdu, nie masz chwili spokoju, zawsze jesteś do dyspozycji turystów. Tak naprawdę trzeba lubić ludzi i pracę z nimi.
Jako osoba pracująca w biurze podróży siedzisz za biurkiem i nie masz kontaktu z podróżami poza papierem czy komputerem i ustalaniu jej przebiegu. Masz kontakt z klientami i podwykonawcami, kontrahentami.

"Nie widzę powodu, dla którego branża turystyczna miałaby być jakaś "inna""
Zależy z jakiego punktu widzenia się patrzy na tę branżę. Jeśli się zastanowić to czy pracownik, który organizuje wyjazdy motywacyjne, wyjedzie na taki zorganizowany przez pracodawcę to czy rzeczywiście się zmotywuje? Taka osoba wie o wielu małych szczególikach związanych z powstawaniem taki wyjazdów, które skutecznie mogą go zdemotywować.
Druga strona, to właśnie skojarzenia z pracą w turystyce - wiele osób myśli, że jest to czysta przyjemność. Takie myślenie nie jest obce managerom, którzy uważają, że już sama praca w tej branży jest wystarczającą motywacją do pracy.
Tymczasem jak pisze Sylwester Oskwarek pod wieloma względami branża turystyczna jest jak każda inna i pracowników też trzeba motywować.

Autor:  Sylwester Oskwarek [ 21 paź 2009, 12:38 ]
Tytuł:  Re: Motywowanie pracowników

Chyba nie da się generalizować. Każdego motywuje coś innego.

Wielu ludzi motywują dobre szkolenia. Niech kierownik turysta wyśle swoich podopiecznych na dobre szkolenie. Chociażby z zarządzania czasem ;-).

Znam też dobrego trenera - psychologa. Prowadzi szkolenia miedzy innymi z motywowania pracowników. Zainteresowanym mogę dać info na priva. Sam uczestniczyłem w jego szkoleniach, więc mogę z czystym sumieniemi polecać.

Autor:  Keczups [ 26 paź 2009, 18:44 ]
Tytuł:  Re: Motywowanie pracowników

Motywacja pracowników, temat z całą pewnością ważny. Jednakże trudny do opisania. Pracownik jest osobą, w zakładzie, firmie jest ich bardzo wielu. Jak powszechnie wiadomo, każda osoba jest inna. Każdego interesuje co innego, za tym idzie to czy ich będzie to samo motywowało. Jeżeli tak to bardzo dobrze, jednak warto przed taką motywacją, poprzyglądać się pracującym osobą, oraz mieć z nimi jakiś kontakt.

Autor:  Sylwester Oskwarek [ 27 paź 2009, 22:26 ]
Tytuł:  Re: Motywowanie pracowników

Tak się zastanawiam.

Gdybym był pracownikiem biura podróży i ciągle byłbym w trasie, to może motywujące byłoby dla mnie spędzenie więcej czasu z rodziną? Może jakiś darmowy wyjazd dla rodziny pracownika? Nawet do tych miejsc, z którymi biuro podróży ma podpisane umowy. Można byłoby zorganizować pracownikowi taki wyjazd po kosztach?
Nawet nie musi to być jakiś zorganizowany wyjazd. Może wystarczy noclegi i wyżywienie na koszt pracodawcy? Żeby pracownik mógł pokazać rodzinie ciekawe miejsca i naprawdę odpocząć?

Sam nie wiem, czy to byłoby motywujące...

Autor:  optymistka [ 29 paź 2009, 09:14 ]
Tytuł:  Re: Motywowanie pracowników

Sylwester Oskwarek pisze:
Gdybym był pracownikiem biura podróży i ciągle byłbym w trasie, to może motywujące byłoby dla mnie spędzenie więcej czasu z rodziną? Może jakiś darmowy wyjazd dla rodziny pracownika? Nawet do tych miejsc, z którymi biuro podróży ma podpisane umowy. Można byłoby zorganizować pracownikowi taki wyjazd po kosztach?
Nawet nie musi to być jakiś zorganizowany wyjazd. Może wystarczy noclegi i wyżywienie na koszt pracodawcy? Żeby pracownik mógł pokazać rodzinie ciekawe miejsca i naprawdę odpocząć?


Uważam, że tak, napewno byłoby to motywujące. Tak samo jak trochę spokoju w domu dla kierowcy TIRa :D.

Autor:  Tommy [ 17 gru 2009, 10:49 ]
Tytuł:  Re: Motywowanie pracowników

Mówimy tutaj o motywacji w pracy, a ile jest firm które nawet o czymś takim nie myślą, bo mają uwiązanych pracowników przy sobie? Taka jest prawda że to zagadnienie nie jest jeszcze u nas zbytnio rozwinięte. Związane jest to na pewno z tym że jesteśmy jeszcze młodą gospodarką kapitalistyczną, mamy dość dużą stopę bezrobocia i pracodawcy większości firm nie widzą potrzeby wydawania pieniędzy na swoich pracowników, bo wiedzą że tak czy owak oni nadal będą pracować choćby z obawy przed stratą pracy.

Autor:  Hipnozer [ 17 gru 2009, 12:39 ]
Tytuł:  Re: Motywowanie pracowników

Ja dodałbym do tego jeszcze polskie pazerstwo. Ludzie patrzą krótkowzrocznie, nie widzą tego że pieniądze wydane na pracownika się w większości przypadków zwracają, bo dzięki np. odpoczynkowi pracuje on później o wiele wydajniej. Popieram wszelkiego rodzaju szkolenia, które uczą jak dobrze motywować pracowników, żeby później przynosili większe zyski dla firmy.

Strona 1 z 15 Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/