Oferta szkoleń z branży turystycznej z dnia na dzień jest coraz większa. Branża zaczyna dostrzegać potrzebę dokształcania pracowników, jak również sami pracownicy dążą do samodoskonalenia. W ofercie można również znaleźć szkolenia managerskie - zarządzania zespołem. Jak Waszym zdaniem można motywować pracowników turystyki? Wyjazdy integracyjne, motywacyjne - czy dla osób, które codziennie pracują w tych tematach będzie to interesujące? Gdzie dowiadywać się w jaki sposób motywować pracowników - na szkoleniu? Czy szkolenie z motywowania pracowników pomoże managerom w tej branży?
_________________ Małopolska - najpiękniejszy region. Dla branży turystycznej www.turystykamalopolska.pl
W każdej branży szkolenia dla kierowników "Jak motywować pracowników" są potrzebne. Nie widzę powodu, dla którego branża turystyczna miałaby być jakaś "inna"
Dla mnie branża turystyczna często kojarzy się z pasjonatami podróży, wesołymi ludźmi z plecakami. Często pracownicy biur turystycznych są zmotywowani naprawdę mocno. Prawda też jest taka, że konkurencja w branży turystycznej jest olbrzymia. Dlatego warto pomyśleć o przewadze konkurencyjnej...
"Dla mnie branża turystyczna często kojarzy się z pasjonatami podróży, wesołymi ludźmi z plecakami. Często pracownicy biur turystycznych są zmotywowani naprawdę mocno. Prawda też jest taka, że konkurencja w branży turystycznej jest olbrzymia. Dlatego warto pomyśleć o przewadze konkurencyjnej..."
To typowe skojarzenia dla osób, które nie pracują w turystyce. Prawda jest taka, często powtarzana przez pracowników turystyki, jeśli lubisz podróżować to branża turystyczna nie jest dla Ciebie.
Jako pracownik terenowy (czytaj przewodnik, pilot animator itp), nie masz czasu cieszyć się z wyjazdu, nie masz chwili spokoju, zawsze jesteś do dyspozycji turystów. Tak naprawdę trzeba lubić ludzi i pracę z nimi. Jako osoba pracująca w biurze podróży siedzisz za biurkiem i nie masz kontaktu z podróżami poza papierem czy komputerem i ustalaniu jej przebiegu. Masz kontakt z klientami i podwykonawcami, kontrahentami.
"Nie widzę powodu, dla którego branża turystyczna miałaby być jakaś "inna"" Zależy z jakiego punktu widzenia się patrzy na tę branżę. Jeśli się zastanowić to czy pracownik, który organizuje wyjazdy motywacyjne, wyjedzie na taki zorganizowany przez pracodawcę to czy rzeczywiście się zmotywuje? Taka osoba wie o wielu małych szczególikach związanych z powstawaniem taki wyjazdów, które skutecznie mogą go zdemotywować. Druga strona, to właśnie skojarzenia z pracą w turystyce - wiele osób myśli, że jest to czysta przyjemność. Takie myślenie nie jest obce managerom, którzy uważają, że już sama praca w tej branży jest wystarczającą motywacją do pracy. Tymczasem jak pisze Sylwester Oskwarek pod wieloma względami branża turystyczna jest jak każda inna i pracowników też trzeba motywować.
_________________ Małopolska - najpiękniejszy region. Dla branży turystycznej www.turystykamalopolska.pl
Chyba nie da się generalizować. Każdego motywuje coś innego.
Wielu ludzi motywują dobre szkolenia. Niech kierownik turysta wyśle swoich podopiecznych na dobre szkolenie. Chociażby z zarządzania czasem .
Znam też dobrego trenera - psychologa. Prowadzi szkolenia miedzy innymi z motywowania pracowników. Zainteresowanym mogę dać info na priva. Sam uczestniczyłem w jego szkoleniach, więc mogę z czystym sumieniemi polecać.
Motywacja pracowników, temat z całą pewnością ważny. Jednakże trudny do opisania. Pracownik jest osobą, w zakładzie, firmie jest ich bardzo wielu. Jak powszechnie wiadomo, każda osoba jest inna. Każdego interesuje co innego, za tym idzie to czy ich będzie to samo motywowało. Jeżeli tak to bardzo dobrze, jednak warto przed taką motywacją, poprzyglądać się pracującym osobą, oraz mieć z nimi jakiś kontakt.
Gdybym był pracownikiem biura podróży i ciągle byłbym w trasie, to może motywujące byłoby dla mnie spędzenie więcej czasu z rodziną? Może jakiś darmowy wyjazd dla rodziny pracownika? Nawet do tych miejsc, z którymi biuro podróży ma podpisane umowy. Można byłoby zorganizować pracownikowi taki wyjazd po kosztach? Nawet nie musi to być jakiś zorganizowany wyjazd. Może wystarczy noclegi i wyżywienie na koszt pracodawcy? Żeby pracownik mógł pokazać rodzinie ciekawe miejsca i naprawdę odpocząć?
Gdybym był pracownikiem biura podróży i ciągle byłbym w trasie, to może motywujące byłoby dla mnie spędzenie więcej czasu z rodziną? Może jakiś darmowy wyjazd dla rodziny pracownika? Nawet do tych miejsc, z którymi biuro podróży ma podpisane umowy. Można byłoby zorganizować pracownikowi taki wyjazd po kosztach? Nawet nie musi to być jakiś zorganizowany wyjazd. Może wystarczy noclegi i wyżywienie na koszt pracodawcy? Żeby pracownik mógł pokazać rodzinie ciekawe miejsca i naprawdę odpocząć?
Uważam, że tak, napewno byłoby to motywujące. Tak samo jak trochę spokoju w domu dla kierowcy TIRa .
Mówimy tutaj o motywacji w pracy, a ile jest firm które nawet o czymś takim nie myślą, bo mają uwiązanych pracowników przy sobie? Taka jest prawda że to zagadnienie nie jest jeszcze u nas zbytnio rozwinięte. Związane jest to na pewno z tym że jesteśmy jeszcze młodą gospodarką kapitalistyczną, mamy dość dużą stopę bezrobocia i pracodawcy większości firm nie widzą potrzeby wydawania pieniędzy na swoich pracowników, bo wiedzą że tak czy owak oni nadal będą pracować choćby z obawy przed stratą pracy.
Ja dodałbym do tego jeszcze polskie pazerstwo. Ludzie patrzą krótkowzrocznie, nie widzą tego że pieniądze wydane na pracownika się w większości przypadków zwracają, bo dzięki np. odpoczynkowi pracuje on później o wiele wydajniej. Popieram wszelkiego rodzaju szkolenia, które uczą jak dobrze motywować pracowników, żeby później przynosili większe zyski dla firmy.
Użytkownicy przeglądający to forum: Nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości
Nie możesz tworzyć nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników