Forum-Szkolenia
http://www.forum-szkolenia.pl/

Jak znależć najlepszych pracowników do swojej firmy?
http://www.forum-szkolenia.pl/szkolenia-dzial-personalny-f50/jak-znalezc-najlepszych-pracownikow-do-swojej-firmy-t428.html
Strona 1 z 5

Autor:  oktawianna [ 28 maja 2010, 15:45 ]
Tytuł:  Jak znależć najlepszych pracowników do swojej firmy?

Witajcie
Mam takie pytanie - prowadzę rekrutację do swojej firmy, chce dokształcać w przyszłości swoich pracowników więc chcę, żeby zostali u mniej dłuuuugo - jak wybieram ludzi w czasie rozmowy kwalifikacyjnej do wielu z nich nie sprawdza się na swich stanowiskach, a czytałam o testach kompetencji zawodowych na iakg.pl i one mają dobierać pracownika do stanowiska. Czy ktoś tak rekrutował? Jaki efekt?

Autor:  Adams [ 28 maja 2010, 15:49 ]
Tytuł:  Re: Jak znależć najlepszych pracowników do swojej firmy?

Słyszałem o tej metodzie rekrutacji, te testy kompetencji pozwalają na diagnozę potencjału zawodowego kandydatów na stanowisko. Służą one poznaniu ich możliwości, umiejętności zainteresowań i predyspozycji do wykonywania konkretnej pracy. Narzędzia tego typu mogą być wykorzystywane także do planowaniu ścieżek rozwoju. Brzmi zachęcająco...

Autor:  Doda-- [ 22 cze 2010, 15:14 ]
Tytuł:  Re: Jak znależć najlepszych pracowników do swojej firmy?

Aby znależć znajlepszych pracowników do swojej firmy trzeba ich dobrze przepytać podczas rozmowy kwalifikacyjnej. Bo tylko na tej rozmowie mamy możliwośc sprawdzenia. Pytanie, które będziemy im zadawać muszą być przemyślane i z pewnym haczykiem. Dobrym pomysłem są zadania psychologiczne, któe daję się do rozwiązania osobie ubiegającej się o pracę.

Autor:  luka [ 03 sie 2010, 10:32 ]
Tytuł:  Re: Jak znależć najlepszych pracowników do swojej firmy?

Testy kompetencji są o tyle dobre, że pozwalają zweryfikować kolejne 'pozycje' w CV z faktycznymi umiejętnościami i predyspozycjami. Praca na jakimś stanowisku w dwóch firmach może wyglądać bardzo odmiennie, dlatego wskazane jest aby wybadać co konkretnie wie i umie kandydat. Różnica między standardową rozmową kwalifikacyjną, a testem jest taka, że dobrze skonstruowany test niweluje ryzyko koloryzacji i w odpowiednio 'zaszyfrowanych' pytaniach wychodzi czy ktoś jest szczery czy za wszelką cenę stara się siebie wybielić. Z drugiej zaś strony ktoś kto nie ma bogatego doświadczenia w jakiejś dziedzinie, może mieć doświadczenie w czymś innym co będzie umiał łatwo i szybko przełożyć na nowe warunki i odpowiednie testy są w stanie to wykazać.

Autor:  AnJa [ 08 wrz 2010, 02:22 ]
Tytuł:  Re: Jak znależć najlepszych pracowników do swojej firmy?

Przed rozpoczęciem rekrutacji warto przygotować Profil kandydata czyli opis kompetencji, wiedzy i umiejętności jakie powinien posiadać pracownik na danym stanowisku.
Następny krok to dobre przygotowanie rozmowy kwalifikacyjnej czyli pytań, które pozwolą nam ocenić na ile kandydat "pasuje" do naszego profilu. W trakcie takiej rozmowy możemy zadawać pytania problemowe odnoszące się do zadań pracownika, pytać o propozycje rozwiązań konkretnych przykładów itp. Możemy także przygotować krótki test papierowy, który także zweryfikuje potrzebne informacje. Wszystko zależy od tego na jakie stanowisko rekrutujemy i co chcemy dowiedzieć się o kandydacie.

Autor:  Bolak [ 16 paź 2010, 21:56 ]
Tytuł:  Re: Jak znależć najlepszych pracowników do swojej firmy?

Zawsze dobrym wyjsciem jest umowa na okres próbny...wtedy najlepiej poznamy tą osobę. Wiadomo, że podczas rozmowy kwalifikacyjnej ważne są pytania, które zadamy. Niestety do końca nie możemy być pewni czy osoba, która odpowiada na te pytania przypadkiem nie zna ich wcześniej (z książek, poradników szukania pracy). Wtedy rozwiązaniem jest umowa na czas próbny.

Autor:  Agnieszka_ [ 17 paź 2010, 21:10 ]
Tytuł:  Re: Jak znależć najlepszych pracowników do swojej firmy?

Umowa na czas próbny jest rozwiązaniem dla sytuacji, w której zatrudniony pracownik okaże się jednak niekompetentny. A właśnie sztuką jest wśród kandydatów wyłonić od razu taką osobę, z którą współpraca ułoży się na dłużej.

Autor:  Feliks [ 30 cze 2011, 08:19 ]
Tytuł:  Re: Jak znależć najlepszych pracowników do swojej firmy?

Moim zdaniem ciezko jest wybrać najlepszego pracownika jeśli nie zna się osoby. Dopiero po jakimś czasie wychodzi czy osoba warta była zatrudnienia. Nalepiej robić ludziom jakieś testy związane ze stanowiskiem na które się starają.

Autor:  csisilver [ 01 lip 2011, 09:59 ]
Tytuł:  Re: Jak znależć najlepszych pracowników do swojej firmy?

Mi się wydaje, że warto posłuchać, co pracownik mówił o swoim byłym miejscu pracy, czy je chwalił, dlaczego odszedł itp.

Autor:  Dorota1 [ 05 lip 2011, 17:10 ]
Tytuł:  Re: Jak znależć najlepszych pracowników do swojej firmy?

a jesli będzie nie chwalił starego pracodawcę to co?? To źle czy dobrze?? Czy lepiej kłamać na rozmowie i wychwalać starego pracodawc:D

Strona 1 z 5 Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/