Forum-Szkolenia
http://www.forum-szkolenia.pl/

Czy szkolenia z zagadnień druku są dzisiaj potrzebne?
http://www.forum-szkolenia.pl/archiwum-f98/czy-szkolenia-z-zagadnien-druku-sa-dzisiaj-potrzebne-t3096.html
Strona 1 z 1

Autor:  szkofor [ 08 kwie 2014, 14:14 ]
Tytuł:  Czy szkolenia z zagadnień druku są dzisiaj potrzebne?

Otwieram nową dyskusję i zapraszam do wyrażania swoich opinii i poglądów na problem, jak w temacie.
Jeszcze tak niedawno ulotki, foldery, katalogi, informatory i tak dalej były kluczowym i podstawowym narzędziem marketingu i sprzedaży produktów, usług czy... idei.

Jak jest właściwie dzisiaj?

Czy pracownicy działów marketingu i promocji, osoby odpowiedzialne na harmonogramy i jakość druków powinny się szkolić? Czy komunikacja osób, które nie są zawodowcami w tej dziedzinie, z drukarzami czy grafikami jest dzisiaj naprawdę istotna? Ile wiedzy trzeba mieć, by w sposób bezpieczny dla firmy, w której się pracuje, móc profesjonalnie nadzorować pracę projektantów, grafików i drukarzy?
Czy specjalista z marketingu, promocji czy informacji może się obyć bez terminologii i znajomości procesów, bo zamawia u grafika czy w drukarni określone wydawnictwo i już?

Jak sądzicie?

Autor:  Equat1946 [ 09 kwie 2014, 13:09 ]
Tytuł:  Re: Czy szkolenia z zagadnień druku są dzisiaj potrzebne?

według mnie osoby zajmujące się marketingiem nie muszą się znać na zagadnieniach,które wymieniłeś-jest to dobre z ekonomicznego punktu widzenia-jeżeli nie musi tego znać,to może więcej czasu poświęcić swojej głównej pracy,a co za tym idzie zwiększa się jego produktywność.Następnie-zlecając pracę grafikowi i drukarni zapewnia im zarobek czyli napędza daną branżę,która wtedy się rozwija,powstają nowe miejsca pracy z perspektywami na przyszłość.W takiej sytuacji pracownik marketingu i spokrewnionych działów nie musi brać udziału w szkoleniach,które nic mu nie dadzą,tylko uczęszcza na takie,które mu się przydadzą.

Autor:  szkofor [ 10 kwie 2014, 14:27 ]
Tytuł:  Re: Czy szkolenia z zagadnień druku są dzisiaj potrzebne?

Equat1946 pisze:
według mnie osoby zajmujące się marketingiem nie muszą się znać na zagadnieniach,które wymieniłeś-jest to dobre z ekonomicznego punktu widzenia-jeżeli nie musi tego znać,to może więcej czasu poświęcić swojej głównej pracy,a co za tym idzie zwiększa się jego produktywność.Następnie-zlecając pracę grafikowi i drukarni zapewnia im zarobek czyli napędza daną branżę,która wtedy się rozwija,powstają nowe miejsca pracy z perspektywami na przyszłość.W takiej sytuacji pracownik marketingu i spokrewnionych działów nie musi brać udziału w szkoleniach,które nic mu nie dadzą,tylko uczęszcza na takie,które mu się przydadzą.



Grafik czy drukarz zawsze zarobią, bo będą mieli zlecenia (jeśli będą je mieli). Moje pytanie odnosi się do sytuacji, w której osoba zatrudniona w marketingu ma nadzorować zaprojektowanie i druk 5 tys. egzemplarzy 48-stronicowego informatora firmowego, a nie wie, co to jest apla, jaki rodzaj proofa musi wyegzekwować z drukarni lub czy zamówić informator szyty, czy w broszurze. Czy taka wiedza jest dzisiaj potrzebna? Czy odpowiedzialność organizacyjna i finansowa, jaką obarczony jest nasz przykładowy marketingowiec, ma dzisiaj w firmie czy urzędzie w ogóle znaczenie?

Autor:  antoniwilawski [ 16 kwie 2014, 09:59 ]
Tytuł:  Re: Czy szkolenia z zagadnień druku są dzisiaj potrzebne?

Jak najbardziej masz rację. Szkolenia dla działów marketingu są jak najbardziej potrzebne. Najczęściej dotyczy to korporacji i większych firm więc szkolenia takie mogą być płatne.

Osoby zamawiające druk nie posiadające podstawowej wiedzy przesyłają pliki do drukarni np. zastrzegającej, że nie weryfikuje ich przed wydrukiem (bo tak jest taniej) i później są "jaja".

Autor:  adwalewski [ 05 maja 2014, 17:06 ]
Tytuł:  Re: Czy szkolenia z zagadnień druku są dzisiaj potrzebne?

antoniwilawski pisze:
Osoby zamawiające druk nie posiadające podstawowej wiedzy przesyłają pliki do drukarni np. zastrzegającej, że nie weryfikuje ich przed wydrukiem (bo tak jest taniej) i później są "jaja".



Potwierdzam, w firmie handlowej, w której pracuję, oddano kiedyś do druku pakiet kilkuset teczek firmowych i okazało się, że wszystkie są felerne ponieważ ktoś nie znał się na podstawach przekazywania do druku plików graficznych.

Autor:  szkofor [ 30 cze 2014, 12:04 ]
Tytuł:  Re: Czy szkolenia z zagadnień druku są dzisiaj potrzebne?

adwalewski pisze:
antoniwilawski pisze:
Osoby zamawiające druk nie posiadające podstawowej wiedzy przesyłają pliki do drukarni np. zastrzegającej, że nie weryfikuje ich przed wydrukiem (bo tak jest taniej) i później są "jaja".


Potwierdzam, w firmie handlowej, w której pracuję, oddano kiedyś do druku pakiet kilkuset teczek firmowych i okazało się, że wszystkie są felerne ponieważ ktoś nie znał się na podstawach przekazywania do druku plików graficznych.


Problem w tym, że dzisiaj temat druku w marketingu zszedł na drugi plan - nie inwestuje się w wiedzę printbuyerów, jak jeszcze nie tak dawno temu. Dlaczego? Bo reklama poligraficzna ma dzisiaj mniejsze znaczenie niż ta elektroniczna, multimedialna? Bo ludzie w marketingach mają mniejszą odpowiedzialność materialną za popełniane błędy? To tylko częściowe prawdy. Nie zmieniło się przecież jedno - że błędy popełniane w poligrafii są nienaprawialne i zawsze niemało kosztują. Te teczki, o których piszesz, kosztowały pewnie relatywnie niemało - a teczki firma czy instytucja musi mieć! I ktoś musi wiedzieć, jak nadzorować projektowanie i produkcję, żeby kasa nie poszła na przemiał. To takie oczywiste oczywistości, ale prawdziwe...

Autor:  takatarzynka [ 24 sty 2018, 11:42 ]
Tytuł:  Re: Czy szkolenia z zagadnień druku są dzisiaj potrzebne?

Ja uważam, że sprzęty takie jak drukarki czy kopiarki są naprawdę wysokiej jakości a także zapewniają nam dobre wydruki. Dlatego nie ma potrzeby, aby szkolić się w tym zakresie. Niemniej jednak warto wiedzieć, że wybór odpowiedniego sprzętu jest trudny a przede wszystkim, jego zakup wiąże się z wielkimi kosztami.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/