Chciałabym rozpocząć wątek na temat visual marketingu i merchandisingu. Czy macie doświadczenie w podobnych projektach? Czy są niezbędne umiejętności plastyczne, aby tym się zajmować? Czy zwracacie uwagę na wystrój wnętrz, wystawę i ekspozycję towarów w sklepach?
Zawsze zwracam uwagę na wystawy sklepów, szczególnie w butikach z odzieżą damską . Ale witryna sklepu nie zawsze zwraca na siebie uwagę tylko wyłącznie poprzez ekspozycję produktów. Często zachęcają do odwiedzenia sklepu ładne zdjęcia lub plakaty, np. przedstawiające szczęśliwych, modnie ubranych ludzi. To jest właśnie magia marketingu. Często również działa na mnie hasło SALE!
Aby zajmować się visual marketingiem i merchandisingiem niekoniecznie trzeba kończyć szkołę plastyczną, aczkolwiek pewien zmysł plastyczny warto mieć...Jest to interdyscyplinarne pojęcia łączące w sobie wiedzę z marketingu, psychologii, kompozycji itp. Oczywiście odpowiednie szkolenia mile wdzianie . Jak sądzicie jakie są podstawowe zasady wystroju i aranżacji sklepów oraz rozmieszczenia w nich produktów?
Aby zajmować się visual marketingiem i merchandisingiem niekoniecznie trzeba kończyć szkołę plastyczną, aczkolwiek pewien zmysł plastyczny warto mieć...Jest to interdyscyplinarne pojęcia łączące w sobie wiedzę z marketingu, psychologii, kompozycji itp. Oczywiście odpowiednie szkolenia mile wdzianie . Jak sądzicie jakie są podstawowe zasady wystroju i aranżacji sklepów oraz rozmieszczenia w nich produktów?
Sądzimy, że zasady te nie są powszechnie znane. Dlatego też odpowiednie szkolenia są więcej niż mile widziane. Kto uważa inaczej niech pomyśli, czym rózni się "efekt pierwszeństwa" od "efektu świeżośći" , co to jest looping i jak przygotować tracking, albo niech odpowie, co to jest "dobroć figury", czy też "kody przestrzenne" , niech to zbierze do kupy i właściwie rozmieści produkty. Powodzenia
Sądzimy, że zasady te nie są powszechnie znane. Dlatego też odpowiednie szkolenia są więcej niż mile widziane. Kto uważa inaczej niech pomyśli, czym rózni się "efekt pierwszeństwa" od "efektu świeżośći" , co to jest looping i jak przygotować tracking, albo niech odpowie, co to jest "dobroć figury", czy też "kody przestrzenne" , niech to zbierze do kupy i właściwie rozmieści produkty. Powodzenia
[/quote]
Witaj! Wreszcie mamy na forum specjalistę w tym temacie . Może okryj nam rąbek tajemnicy odnośnie loopingu, trackingu itp ?
Zainteresowanym zwracam uwagę na niewielką ilość dostępnych publikacji w języku polskim. Co gorsze, niewielkie jest też zainteresowanie organizacji handlowych podnoszeniem kompetencji w tym zakresie. Nadal w praktyce merchandising to dokładanie przez repów "swoich" towarów na wywalczoną półkę w markecie na oczach zdziwionych klientów ( stąd może termin "visual merchandising" he,he,he ) Pozdrawiam
Zgadzam sie z poprzednikiem, merchandising u nas niestety jeszcze nie jest tak rozpowszechniony jak w innych krajach Europy. Tam zatrudnianie specjalistow od merchandisingu to podstawa, w polsce to dopiero poczatek tej dziedziny. Powiem szczerze wystawy naszych sklepow nawet do polowy nie dorownuja tym z zagranicy.
Zgadzam sie z poprzednikiem, merchandising u nas niestety jeszcze nie jest tak rozpowszechniony jak w innych krajach Europy. Tam zatrudnianie specjalistow od merchandisingu to podstawa, w polsce to dopiero poczatek tej dziedziny. Powiem szczerze wystawy naszych sklepow nawet do polowy nie dorownuja tym z zagranicy.
Chętnie obejrzałbym wystawy "naszych" sklepów, o których piszesz, a których już nie ma. Co do tych "nie naszych" zapewniam, że zatrudniają specjalistów do merchandisingu nie gorszych niż w innych krajach Europy, wyszkolonych wg tych samych standardów. Ci zajmują się raczej efektywną ekspozycją towarów "na półce" wewnątrz niż wystawami. Nie ma tragedii. Wystawami niech zajmą się plastycy wystawiennictwa i projektanci. Pozdrawiam
Wystawami niech zajmą się plastycy wystawiennictwa i projektanci.
No może z tym się nie zgodzę. Ok, oprawa graficzna wystaw powinna być zrobiona ładnie i ze smakiem, ale chodzi tu oddziaływanie psychologiczne na klienta, nie tylko chodzi o oddziaływanie na same zmysły... Konsultacja plastyka ze specjalistą od merchandisingu jest niezbędne.
Wystawami niech zajmą się plastycy wystawiennictwa i projektanci.
No może z tym się nie zgodzę. Ok, oprawa graficzna wystaw powinna być zrobiona ładnie i ze smakiem, ale chodzi tu oddziaływanie psychologiczne na klienta, nie tylko chodzi o oddziaływanie na same zmysły... Konsultacja plastyka ze specjalistą od merchandisingu jest niezbędne.
Proszę bardzo o coś bliższego na temat oddziaływania psychologicznego wystaw na klientów, a nie tylko na ich zmysły. Temat bardzo mnie zaineresował. Będę wdzięczny za każdy, najmniejszy nawet, a oparty na wiedzy fachowej szczegół. Bowiem książek brak.
Użytkownicy przeglądający to forum: Nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości
Nie możesz tworzyć nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników