Forum-Szkolenia
Wszystko o szkoleniach, wypowiedzi trenerów, opinie
25 maja 2011, 20:43
27 maja 2011, 21:02
31 maja 2011, 08:59
15 cze 2011, 23:48
30 cze 2011, 08:07
05 lip 2011, 17:06
29 sie 2011, 21:20
24 wrz 2011, 21:15
25 wrz 2011, 15:57
kingakl pisze:Ocenę efektywności szkoleń weryfikujemy na podstawie czterech głównych założeń:
1. Uczestnicy reagują pozytywnie na zawartość merytoryczną oraz sposób przeprowadzania zajęć. Jest to „ocena na gorąco”, a narzędziem weryfikacji są tu arkusze satysfakcji, przeprowadzane bezpośrednio po szkoleniu lub w jego trakcie.
2. W trakcie szkolenia uczestnicy zdobywają nowe umiejętności, polepszają swój warsztat pracy. Narzędziem stosowanym do badania efektywności jest wywiad bezpośredni.
3. Uczestnicy wykorzystują umiejętności zdobyte na szkoleniu w codziennej pracy - jest to długotrwały efekt procesu szkoleniowego.
4. Rezultaty przeprowadzenia szkolenia przekładają się i widoczne są w zyskach finansowych dla danej firmy.
Tak więc badania efektów szkoleń to skomplikowany i złożony proces. Wspomniane w punkcie pierwszym arkusze satysfakcji odzwierciedlają tylko i wyłącznie subiektywne odczucia pracowników. Wywiad bezpośredni dotyczący nowych umiejętności tez nie jest sprawą oczywistą (jak zmierzyć np. zwiększenie motywacji do pracy?) Jakieś standardy trzeba jednak przyjąć, a realizacja tych podpunktów na pewno w tym pomoże.
Przedstawione podpunkty są częścią większego artykułu, dostępnego tutaj:
http://www.treco.pl/wiedza/artykuly-szczegoly/id/249
24 sty 2012, 22:53