Trenerzy: RADCA PRAWNY DR ZBIGNIEW OKOŃ, RADCA PRAWNY MATEUSZ FRANKE
Program szkolenia: Prawo w marketingu i reklamie
I Dzień Trener: radca prawny dr Zbigniew Okoń
1. Nieuczciwe praktyki i nieuczciwa konkurencja w marketingu Wprowadzenie w błąd w reklamie – jak w zgodzie z prawem formułować przekaz reklamowy Agresywne praktyki rynkowe – „szantaż emocjonalny” i inne formy niedozwolonego nacisku na klienta Reklama porównawcza – kiedy jest dozwolona i jak prawidłowo skonstruować porównanie z konkurencją – przykłady z praktyki i orzecznictwo sądów Ryzyka prawne związane z nieuczciwą reklamą i nieuczciwymi praktykami rynkowymi i środki obrony własnych praw
2. Prawo konkurencji a promocje sprzedaży Promocje cenowe a prawo konkurencji – porozumienia z detalistą co do ceny promocyjnej, a zakazana zmowa cenowa Zakazane porozumienia w programach lojalnościowych i motywacyjnych B2B – przykłady niedozwolonych mechanizmów promocyjnych Komunikacja promocji jako czyn nieuczciwej konkurencji i nieuczciwa praktyka rynkowa – wprowadzenie w błąd i nieuczciwe porównania w informacji o promocji w orzecznictwie UOKiK Promocja jako czyn nieuczciwej konkurencji – ograniczenia wartości przyznawanych premii i posługiwania się znakami legitymacyjnymi punktami, bonami, kuponami) w ustawie o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji – orzecznictwo europejskie i polska praktyka
3. Prawo autorskie w działalności reklamowej
Ochrona koncepcji kampanii reklamowej w prawie autorskim Dozwolony użytek – cytat w przekazie reklamowym i inne przypadki dozwolonego korzystania z cudzych utworów Wykorzystanie motywów kultury masowej w przekazie reklamowym (bon moty, memy, zapożyczenia z piosenek i filmów) – przykłady i przegląd orzecznictwa sądów Przypadkowe włączenie cudzego utworu do własnej komunikacji reklamowej
4. Znaki towarowe w przekazie reklamowym
Cudzy znak towarowy w reklamie porównawczej – czy możemy nazwać konkurenta i pokazać jego logotyp Cudzy znak towarowy w informacji o promocji – dozwolone formy podania informacji o nagrodzie w promocji, polityka niektórych producentów w zakresie rejestracji cech zewnętrznych produktu jako znaków towarowych Nazwy miejscowości i charakterystyczne budowle jako element przekazu reklamowego – Kolumna Zygmunta w reklamie piwa Komercjalizacja przestrzeni publicznej w oparciu o znaki towarowe – przykład PKiN
5. Wykorzystanie wizerunku w reklamie
Kiedy dopuszczalne jest rozpowszechnianie cudzego wizerunku – modele, osoby publiczne, uczestnicy zgromadzeń – przegląd orzecznictwa sądów dotyczącego wykorzystania wizerunku w reklamie Czy dopuszczalne jest wykorzystanie wizerunku polityków w reklamie? Przykłady z praktyki Ochrona wizerunku, a ochrona dóbr osobistych – kiedy kontekst wykorzystania wizerunku decyduje o dopuszczalności wykorzystania wizerunku Sobowtóry znanych osób w reklamie Głos jako wizerunek?
II Dzień Trener: radca prawny Mateusz Franke
6. Konkurs, sprzedaż premiowa i inne promocje
Podstawowe rodzaje akcji promocyjnych (konkurs, gra losowa, sprzedaż premiowa, inne formy promocji). Aspekty prawne konkursu – zadanie konkursowe, wyłonienie laureatów, komisja konkursowa. Prawne aspekty sprzedaży premiowej – jak rozumieć pojęcie „sprzedaży” dla potrzeb przeprowadzenia akcji promocyjnej? O czym należy pamiętać przeprowadzając promocję na Facebooku? Odpowiedzialność organizatora promocji – relacja klient-agencja reklamowa. 7. Gry losowe – loteria promocyjna, loteria audioteksowa Co decyduje o uznaniu promocji za grę losową – orzecznictwo sądów i praktyka Ministerstwa Finansów. Podstawowe różnice pomiędzy loterią promocyjną a audioteksową. Jakie obowiązki mają organizatorzy gier losowych? Zezwolenie na urządzenie gry losowej − zagadnienia praktyczne, pragmatyka organów Służby Celnej. Jakie postanowienia muszą znaleźć się w regulaminie gry losowej? Ryzyka prawne związane z urządzaniem gry losowej. „Loterie wizytówkowe” – czy można je organizować bez zezwolenia? 8. Wybrane zagadnienia podatkowe Konsekwencje podatkowe konkursu, sprzedaży premiowej i loterii na gruncie PIT. „Nienazwane” akcje promocyjne – kiedy wystawiany jest PIT-8C? Zwolnienia podatkowe przewidziane w ustawie PIT – jak je stosować? Kontrowersje dotyczące zasad rozliczania PIT od nagród otrzymywanych przez przedsiębiorców. Promocje skierowane do własnych pracowników.
9. Organizacja akcji promocyjnych a ochrona konsumenta Problemy kwalifikacji prawnej akcji promocyjnej – pomiędzy umową a przyrzeczeniem publicznym. W jaki sposób powinien być sformułowany regulamin promocji i co powinno się w nim znaleźć? Jakie klauzule są niedozwolone (abuzywne) w regulaminie promocji? Case study na przykładzie orzecznictwa SOKiK oraz decyzji UOKiK. Nowe regulacje dotyczące niedozwolonych postanowień umownych. Roszczenia uczestników promocji. Jak prawidłowo opracować procedurę reklamacyjną? Regulamin a informacje o promocji zawarte w materiałach reklamowych? Najważniejsze ryzyka prawne związane z prowadzeniem promocji konsumenckich. 10. Ochrona danych osobowych w marketingu Obowiązki związane z przetwarzaniem danych osobowych w akcji promocyjnej – podstawa prawna. przetwarzania danych, obowiązki informacyjne, rejestracja zbioru, zabezpieczenie danych. Kto jest administratorem danych przetwarzanych w ramach akcji promocyjnej? Przetwarzanie danych osobowych w celach marketingowych – zgoda a prawnie usprawiedliwiony cel. Marketing a tzw. dane wrażliwe (sensytywne), profilowanie klientów. Czy dane osobowe przedsiębiorców podlegają ochronie – sytuacja po 19 maja 2016 r. Marketing prowadzony za pomocą środków komunikacji elektronicznej – wysyłanie informacji. handlowych, newsletter, SPAM.
CENA SZKOLENIA OBEJMUJE:
materiały szkoleniowe – drukowane i elektroniczne imienny certyfikat ukończenia szkolenia lunch w restauracji lub w formie bufetu catering w trakcie przerw: kawa, herbata, soki, ciastka
Użytkownicy przeglądający to forum: Nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości
Nie możesz tworzyć nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników