Forum-Szkolenia

Wszystko o szkoleniach, wypowiedzi trenerów, opinie

Przełącz na pełny styl
Odpowiedz

Social media marketing

23 wrz 2010, 18:26

Social media marketing, czyli marketing społecznościowy. Ostatnio zdobywająca popularność forma komunikowania się firmy z otoczeniem. Na portalach społecznościowych powstaje coraz więcej stron przedsiębiorstw.
A co Wy, drodzy forumowicze, sądzicie o takiej formie komunikacji i reklamy?

Re: Social media marketing

24 wrz 2010, 10:22

Uważam, że jest ona bardzo skuteczna. Często reklamy, które widzisz na swojej strony portalu społecznościowego są skierowane wyłącznie dla Ciebie. Np. jeżeli masz dziecko, to widzisz reklamę soczków dla niemowląt. Jeżeli jesteś zaręczona, to wyświetla się baner portali ślubnych itp.
Portale społecznościowe bardzo dużo wiedzą o nas, co pozwala ich twórcom stać się milionerami.

Re: Social media marketing

29 wrz 2010, 14:04

Tak, to strzał w dziesiątke. Ponieważ reklama pada na prawdziwych zainteresowanych, któzy na pewno zerknąć na reklamowaną stronę, a może i coś kupią. Bardzo dobry pomysł, ponieważ taka reklama nie jest natrętna, ogladają ją ci, którzy tym się interesują, szukają tego itd.

Re: Social media marketing

24 lut 2011, 12:07

Jest to bardzo dobre zjawisko, ale uważam, warto się na chwilę zatrzymać i zastanowić, czy nasza obecność w Social Mediach, inaczej na portalach społecznościowych to cel sam w sobie czy też tylko narzędzia komunikacji i wsparcia. By móc to określić trzeba najpierw stworzyć strategie obecności naszej firmy/marki/produktu w tej przestrzeni a potem ją realizować. Przy czym dodam, że SM jako cel jak i SM jako narzędzie ma swoje plusy i minusy.


Dla przykładu:
profil Heyah na Facebooku to przykład celu samego w sobie
profil hotelu, serwisu internetowego czy sklepu internetowego na FB to już raczej przykład wykorzystania SM jako narzędzia dotarcia

Re: Social media marketing

25 lut 2011, 22:40

Coraz bardziej popularny staje się social media marketing... ale czy aż tak skuteczny?/

Re: Social media marketing

27 lut 2011, 12:08

Przepraszam, ale to chyba nie podlega dyskusji. Pytanie jak mierzyć skuteczność:

- ilość odwiedzin strony www skierowanych z portali SM?
- ilość Sympatyków i ich wypowiedzi nt produktu sa pośrednictwem SM?
- w końcu ilość transakcji kupna-sprzedaży które są skutkiem kontaktu z marką/produktem/usługą za pośrednictwem SM?
- poszerzenie świadomości naszego produktu/firmy/usługi wśród TG za pośrednictwem SM?

Wszystko zależy od tego jaki cel sobie obejmiesz. Jeśli go zrealizujesz to znaczy że jest skuteczny. A to już zależy od Managera, który zarządza tymi działaniami.

Re: Social media marketing

27 lut 2011, 14:01

No właśnie, zmierzenie skuteczności działań na FB jest niezwykle trudne, dlatego ciężko mówić o tym jakie efekty przynoszą nasze działania.

Z pewnością nie podlega dyskusji to, że marka mająca profil na FB staje się na pewno bardziej rozpoznawalna.

A tak na marginesie, macie swoje ulubione strony firm na FB?:) Jedną z moich ulubionych jest profil Esotiq. Bardzo fajnie prowadzony :)

Re: Social media marketing

27 lut 2011, 14:39

Poowiedzcie mi, czy firmy płacą za to, że mają konto na FB?? Nie mam konta na FB dlatego nie znam się. Widzę, ze staję sie to coraz bardziej popularne i czuję,że będę musiał sam załozyć sobie tam konto. Czym się rózni FB od naszej klasy?

Re: Social media marketing

27 lut 2011, 16:08

Posiadanie konta na FB jest bezpłatne. Płatne są tylko reklamy. Facebook od naszej klasy różni się tym, że ma więcej możliwości udostępniania informacji: filmiki, zdjęcia, posty na tablicy, które można komentować, możliwość zakładania wydarzeń. Możliwości jest mnóstwo, co więcej jest to portal międzynarodowy, także na pewno ma więcej użytkowników niż nk.

Re: Social media marketing

01 mar 2011, 19:31

Założenie strony fanowskiej jest darmowe.
Facebook jest o wiele bardziej nowoczesnym i dynamicznym portalem od nk. Sądzę, że warto mieć tam konto.
Odpowiedz