Forum-Szkolenia
Wszystko o szkoleniach, wypowiedzi trenerów, opinie
29 wrz 2009, 12:46
optymistka pisze:Czyli dajemy Ci kawałek wiedzy i wzbudzamy apetyt na więcej. Cóż ciekawa i sądzę, że dość skuteczna forma promocji szkoleń. Ciekawa jestem natomiast ile procent osób, które korzystają z owych darmowych szkoleń wyciąga rękę po szkolenia płatne?
05 paź 2009, 13:41
Sylwester Oskwarek pisze:optymistka pisze:Czyli dajemy Ci kawałek wiedzy i wzbudzamy apetyt na więcej. Cóż ciekawa i sądzę, że dość skuteczna forma promocji szkoleń. Ciekawa jestem natomiast ile procent osób, które korzystają z owych darmowych szkoleń wyciąga rękę po szkolenia płatne?
Ale ja nie chcę w ogóle podnosić tutaj tematu szkoleń płatnych. Temat postu jest "Darmowe szkolenia".
Wiadomo, że część osób będzie zainteresowana dalszym kształceniem, a część nie. Ale to już ich indywidualna sprawa.
Chcę raczej powiedzieć, że z tego typu darmowych szkoleń również można skorzystać. I zdobyć naprawdę całkiem konkretną wiedzę. Ale tak jak pisałem wcześniej - to dużo zależy od konkretnego szkolenia. Można trafić na takie, które jest zupełnie bezwartościowe.
05 paź 2009, 19:45
kapeco pisze:
Ineresuje mnie bardzo zagadnienie jakości i pomiarów efektywności działań z pozoru niewymiernych. Proszę o garść informacji, kiedy i na podstawie jakich miar oblicza się, że szkolenie było zupełnie bezwartościowe ? Dr W.Edward D. nie widzi możliwości obserwacji rozwoju bez jego pomiarów (Quality improvement can not be done without statistically stable quality measurements).
06 paź 2009, 08:42
Sylwester Oskwarek pisze:kapeco pisze:
Ineresuje mnie bardzo zagadnienie jakości i pomiarów efektywności działań z pozoru niewymiernych. Proszę o garść informacji, kiedy i na podstawie jakich miar oblicza się, że szkolenie było zupełnie bezwartościowe ? Dr W.Edward D. nie widzi możliwości obserwacji rozwoju bez jego pomiarów (Quality improvement can not be done without statistically stable quality measurements).
He, he. To jest względne - wiesz przecież. Ale chyba nie chcę się dać wciągnąć w tę dyskusję.
06 paź 2009, 08:53
kapeco pisze:Trudno. Co robić ?! Dzięki za reakcję, ale gdyby coś wpadło Tobie do głowy będę wdzięczny. Przygotowuję TtT i szukam inspiracji. Nowego spojrzenia.
07 paź 2009, 10:50
Sylwester Oskwarek pisze:kapeco pisze:Trudno. Co robić ?! Dzięki za reakcję, ale gdyby coś wpadło Tobie do głowy będę wdzięczny. Przygotowuję TtT i szukam inspiracji. Nowego spojrzenia.
Myślałem, że chcesz ściągnąć dyskusję na tory ironii.
Ale skoro poważnie, to przychodzą mi do głowy następujące miary:
1. Uczestnik szkolenia przed szkoleniem samodzielnie przygotowuje sobie ankietę swoich oczekiwań odnośnie szkolenia i po szkoleniu sam ją sobie wypełnia. W ten sposób może zmierzyć, czy szkolenie mu się przydało, czy nie.
2. Miara finansowa. O ile poprawi się wynik finansowy uczestnika szkolenia (lub firmy, która go wysyła) jeżeli uczestnik szkolenia zastosuje zdobytą wiedzę w praktyce. Ale to już nie jest takie proste, bo uczestnik może być na szkoleniu, a wiedzy zdobytej nie stosować.
3. Kombinacje powyższych.
10 paź 2009, 14:24
12 paź 2009, 13:15
15 paź 2009, 19:51
16 paź 2009, 09:22
ronna pisze:Hehe , są szkolenia darmowe dla pracowników anie dal firmy. Np. firma wysyła pracownika na szkolenie. On cieszy się , że nie musi w tym samym czasie siedzieć w pracy, tylko "poleniuchować" na szkoleniu, zjeść dobry lunch w przerwie i przespać się w 4-5 gwiazdkowych hotelu. I wtedy jaka jest skuteczność tego szkolenia?