Social media marketing, czyli marketing społecznościowy. Ostatnio zdobywająca popularność forma komunikowania się firmy z otoczeniem. Na portalach społecznościowych powstaje coraz więcej stron przedsiębiorstw. A co Wy, drodzy forumowicze, sądzicie o takiej formie komunikacji i reklamy?
Uważam, że jest ona bardzo skuteczna. Często reklamy, które widzisz na swojej strony portalu społecznościowego są skierowane wyłącznie dla Ciebie. Np. jeżeli masz dziecko, to widzisz reklamę soczków dla niemowląt. Jeżeli jesteś zaręczona, to wyświetla się baner portali ślubnych itp. Portale społecznościowe bardzo dużo wiedzą o nas, co pozwala ich twórcom stać się milionerami.
Tak, to strzał w dziesiątke. Ponieważ reklama pada na prawdziwych zainteresowanych, któzy na pewno zerknąć na reklamowaną stronę, a może i coś kupią. Bardzo dobry pomysł, ponieważ taka reklama nie jest natrętna, ogladają ją ci, którzy tym się interesują, szukają tego itd.
Jest to bardzo dobre zjawisko, ale uważam, warto się na chwilę zatrzymać i zastanowić, czy nasza obecność w Social Mediach, inaczej na portalach społecznościowych to cel sam w sobie czy też tylko narzędzia komunikacji i wsparcia. By móc to określić trzeba najpierw stworzyć strategie obecności naszej firmy/marki/produktu w tej przestrzeni a potem ją realizować. Przy czym dodam, że SM jako cel jak i SM jako narzędzie ma swoje plusy i minusy.
Dla przykładu: profil Heyah na Facebooku to przykład celu samego w sobie profil hotelu, serwisu internetowego czy sklepu internetowego na FB to już raczej przykład wykorzystania SM jako narzędzia dotarcia
Przepraszam, ale to chyba nie podlega dyskusji. Pytanie jak mierzyć skuteczność:
- ilość odwiedzin strony www skierowanych z portali SM? - ilość Sympatyków i ich wypowiedzi nt produktu sa pośrednictwem SM? - w końcu ilość transakcji kupna-sprzedaży które są skutkiem kontaktu z marką/produktem/usługą za pośrednictwem SM? - poszerzenie świadomości naszego produktu/firmy/usługi wśród TG za pośrednictwem SM?
Wszystko zależy od tego jaki cel sobie obejmiesz. Jeśli go zrealizujesz to znaczy że jest skuteczny. A to już zależy od Managera, który zarządza tymi działaniami.
Poowiedzcie mi, czy firmy płacą za to, że mają konto na FB?? Nie mam konta na FB dlatego nie znam się. Widzę, ze staję sie to coraz bardziej popularne i czuję,że będę musiał sam załozyć sobie tam konto. Czym się rózni FB od naszej klasy?
Posiadanie konta na FB jest bezpłatne. Płatne są tylko reklamy. Facebook od naszej klasy różni się tym, że ma więcej możliwości udostępniania informacji: filmiki, zdjęcia, posty na tablicy, które można komentować, możliwość zakładania wydarzeń. Możliwości jest mnóstwo, co więcej jest to portal międzynarodowy, także na pewno ma więcej użytkowników niż nk.
Użytkownicy przeglądający to forum: Nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości
Nie możesz tworzyć nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników