Forum-Szkolenia

Wszystko o szkoleniach, wypowiedzi trenerów, opinie
Forum-Szkolenia Szkolenia biznesowe Szkolenia biznesowe dzień otwarty AVENHANSEN
Dzisiaj jest sob sie 08, 2020 5:55 am

Strefa czasowa UTC



Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 55 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł: Rola marketingu w firmie
PostZamieszczono: sob maja 23, 2009 4:20 pm 
Offline
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 Wyświetl profil

Rejestracja: sob maja 23, 2009 3:58 pm
Posty: 6
Jaka jest rola marketingu w firmie? Czekam na opinie, przyda się nam dyskusja na ten temat. Jeżeli każdy doda swoją cegiełkę w postaci pomysłów na promocję firmy może coś ciekawego uda się wybrać.

_________________
hej


Na górę Dodaj na Facebook
 
 Tytuł: Re: Rola marketingu w firmie
PostZamieszczono: ndz maja 24, 2009 11:21 am 
Offline
Stały bywalec
Awatar użytkownika
 Wyświetl profil

Rejestracja: ndz maja 24, 2009 10:49 am
Posty: 29
Marketing jest pojęciem niezwykle szerokim i uważam, że bardzo niesłuszne jest, że teraz w czasach kryzysu ekonomicznego jest nieco zaniedbywany. Marketing niekoniecznie musi wiązać się z kosztami ponoszonymi przez firmę. Niestety w wielu firmach jest traktowany wyłącznie jako koszt. Marketing to wizerunek firmy, jej filozofia, sposób w jaki dąży do celu, komunikuje się z Klientem, ustala ceny, promuje własne produkty i wprowadza na rynek nowy. Marketing to również nieodzowne wsparcie sprzedaży, reklama, badanie rynku i zachowań konsumentów. Marketingowcy z reguły muszą się wykazać niebywałą dużą elastycznością, wnikliwością i pomysłami, aby wszystko to ogarnąć. Dla mnie to najciekawszy dział w każdej firmie...


Na górę Dodaj na Facebook
 
 Tytuł: Re: Rola marketingu w firmie
PostZamieszczono: ndz maja 24, 2009 6:37 pm 
Offline
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 Wyświetl profil

Rejestracja: sob maja 23, 2009 2:23 pm
Posty: 8
Marketing powinien być przez każdego szanowany, uczony i traktowany na poważnie. Jest to pojęcie najważniejsze w każdej firmie, w przedsiębiorstwie. To dzięki niemu wiemy jak trafić do klienta, który jest najważniejszy. Pozatym gdy mówimy "od rzeczy" to jesteśmy lepiej postrzegani w biznesie. Moim zdaniem marketing jest ważny. Stanowi duży procent powodzenia, np.: transakcji. Poparłem to argumentami przedstawionymi powyżej.


Na górę Dodaj na Facebook
 
 Tytuł: Re: Rola marketingu w firmie
PostZamieszczono: pn maja 25, 2009 1:52 pm 
Offline
Stały bywalec
Awatar użytkownika
 Wyświetl profil

Rejestracja: ndz maja 24, 2009 10:49 am
Posty: 29
Maseroo pisze:
Jest to pojęcie najważniejsze w każdej firmie, w przedsiębiorstwie.


Marketing jest ważny, ale powiedzmy na drugim miejscu, bo najważniejsza tak naprawdę w każdej firmie jest sprzedaż. Ale, żeby dobrze sprzedać podpieramy się marketingiem. :D


Na górę Dodaj na Facebook
 
 Tytuł: Re: Rola marketingu w firmie
PostZamieszczono: wt maja 26, 2009 1:09 pm 
Offline
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 Wyświetl profil

Rejestracja: wt maja 26, 2009 12:50 pm
Posty: 6
No dokładnie, cały filar sprzedaży, klientów itp. zależy od marketingu. Ja również twierdzę, że jest to podstawa w firmie.


Na górę Dodaj na Facebook
 
 Tytuł: Re: Rola marketingu w firmie
PostZamieszczono: śr maja 27, 2009 1:43 pm 
Offline
Starszy Ekspert
Awatar użytkownika
 Wyświetl profil

Rejestracja: czw mar 05, 2009 3:59 pm
Posty: 100
Odwieczny problem: spór działu marketingu z działem sprzedaży. Każdy uważa, że jest ważniejszy i że to jemu przysługuje palma pierwszeństwa i wszelkie zasługi. A tak naprawdę to dobrze funkcjonują te firmy, w których te dwa działy ściśle współpracują i się uzupełniają - także informacjami z rynku: o dostawcach, klientach, ich potrzebach, zmianach, trendach, ...
Ludzie, którzy myślą globalnie (o firmie w której pracują) powinni wyjść po za przyziemne kłócenie się, kto jest ważniejszy a bardziej skupić się na wspólnym działaniu, bo tylko takie działanie może przynieść większe korzyści - nie tylko dla firmy ale i dla jej pracowników ... :)

_________________
pozdrawiam
Maciej

------------------------------------
www.szkolenia.AVENHANSEN.pl


Na górę Dodaj na Facebook
 
 Tytuł: Re: Rola marketingu w firmie
PostZamieszczono: śr maja 27, 2009 2:46 pm 
Offline
Bardzo aktywny
Awatar użytkownika
 Wyświetl profil

Rejestracja: pn mar 09, 2009 9:55 pm
Posty: 59
Czytając to wszystko zacytuję:
"Kiedy byłem młody chciałem wywalczyć pozycję, teraz już wiem że współpracując, więcej mogę osiągnąć"

W końcu ktoś wymyślił efekt synergii. Współpracują w grupie może znacznie więcej osiągnąć niż gdyby grupa osób pracowała osobno. Na tym stwierdzeniu opierali się również pierwsi twórcy teorii organizacji. Nie warto w to wątpić :)


Na górę Dodaj na Facebook
 
 Tytuł: Re: Rola marketingu w firmie
PostZamieszczono: czw maja 28, 2009 12:52 pm 
Offline
Stały bywalec
Awatar użytkownika
 Wyświetl profil

Rejestracja: śr maja 27, 2009 8:17 am
Posty: 26
Maciej pisze:
Odwieczny problem: spór działu marketingu z działem sprzedaży. Każdy uważa, że jest ważniejszy i że to jemu przysługuje palma pierwszeństwa i wszelkie zasługi. A tak naprawdę to dobrze funkcjonują te firmy, w których te dwa działy ściśle współpracują i się uzupełniają - także informacjami z rynku: o dostawcach, klientach, ich potrzebach, zmianach, trendach, ...


Faktycznie, bardzo częsty problem. Pracując w dziale marketingu często zdarzają się nastepujące sytuacje. Przychodzi przedstawiciel handlowy do działu marketingu i mówi "Daj mi: ulotki, foldery, gadzety, prezenty dla klientów, im wiecej tym lepiej". Ciężko jest mu zorzumieć, że wszystko jest rozpisane w budżece marketingowym i z każdej wydanej złotówki trzeba się rozliczyć z kierownictwem firmy. A chodzi, o to, żeby działać jak najefektywniej.


Na górę Dodaj na Facebook
 
 Tytuł: Re: Rola marketingu w firmie
PostZamieszczono: czw maja 28, 2009 4:51 pm 
Offline
Starszy Ekspert
Awatar użytkownika
 Wyświetl profil

Rejestracja: czw mar 05, 2009 3:59 pm
Posty: 100
Sytuacja "daj mi" ... coś tam, to nie jest współpraca. Tak handlowiec powinien przedstawić swoje potrzeby, uzasadnić je, ... Wtedy marketingowiec zrobi analizę i wspólnie określą co i komu można dać aby zysk był największy. Wspólna praca to jest współpraca. A nie "daj mi" ... :evil:

_________________
pozdrawiam
Maciej

------------------------------------
www.szkolenia.AVENHANSEN.pl


Na górę Dodaj na Facebook
 
 Tytuł: Re: Rola marketingu w firmie
PostZamieszczono: sob maja 30, 2009 10:37 am 
Offline
Stały bywalec
Awatar użytkownika
 Wyświetl profil

Rejestracja: śr maja 27, 2009 8:17 am
Posty: 26
Może nie zysk tylko sprzedaż. Kiedy przedstawiciel handlowy daje powiedzmy prezent albo gadżet osobie odpowiedzialnej za zamówienia w jakiejś firmie, to namawia go do złożenia owego zamówienia. Tyle, że co za dużo to nie zdrowo. Złożenie zamówienia nie powinno być jednoznaczne z otrzymaniem prezentu.


Na górę Dodaj na Facebook
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 55 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna

Strefa czasowa UTC


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
 cron
Polecane linki: Kręgle Warszawa
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB3 Group  
Design By Poker Bandits