Forum-Szkolenia

Wszystko o szkoleniach, wypowiedzi trenerów, opinie

Przełącz na pełny styl
Odpowiedz

Zarządzanie projektami

10 cze 2009, 22:10

Jak sądzicie co kryje się za terminem "zarządzanie projektami"? Czy często firmach spotyka się stanowisko menadżera projektów? Na czym ono polega? Czy warto odbyć szkolenie na powyższy temat?

Re: Zarządzanie projektami

19 cze 2009, 09:40

Wg mnie projekty ściśle są związane z pewnymi zmianami w firmie, jak i z jej rozwojem. Projektem może być np. wprowadzenie nowego systemu CRM w firmie, wprowadzenie nowej marki na rynek, zmiana strategii firmy. Często w większe projekty mogą być zaangażowane osoby z zupełnie różnych działów, dlatego często przydaje się stanowisko menedżera projektów, który mógłby "spiąć" ze sobą różne stanowiska.

Re: Zarządzanie projektami

19 cze 2009, 21:58

Zarządzanie projektami moim zdaniem jest to prowadzenie działań aby coś było kierowane dalej. Jakieś czynności, naprzykład reklama produktu, aby była przesyłana dalej itp. Jest to kierowanie dalszymi poczynaniami czegoś.

Re: Zarządzanie projektami

20 cze 2009, 11:08

wg.mnie najpierw powinno się brać udział w różnych projektach, a później jeśli czujemy się na siłach, wystartować na koordynatora. Szkolenie... jak chcesz, firmy szkoleniowe na pewno się ucieszą ;)

Re: Zarządzanie projektami

20 cze 2009, 12:26

[quote="anita"]wg.mnie najpierw powinno się brać udział w różnych projektach, a później jeśli czujemy się na siłach, wystartować na koordynatora./quote]

Zgadza się, zarządzanie projektami jest dobrym sposobem na zarządzanie firmą ogólnie. Koordynator rozdziela pracę, kontroluje ich postęp, każdy uczestnik projektu wie jakie ma zadania i co powinien robić. Taka organizacja pracy jest bardzo efektywna..

Re: Zarządzanie projektami

20 lip 2009, 10:48

Myślę, że praca managera projektów wymaga po pierwsze dobrej organizacji i umiejętności zarządzania czasem, wymaga również świadomości pełnienia ważnej roli w jakiejś dziedzinie - to dzięki takim ludziom przecież, owe projekty są realizowane, to oni muszą przygotować i wprowadzić w życie skuteczny plan - koordynować, monitorować postępy, brać odpowiedzialność za wyniki - błędy, uchybienia, brak realizacji w określonym czasie. Muszą wykazywać się proaktywnością - prawidłowe wybory plus świadomość obustronnej wygranej są kwestią kluczową. Muszą również zaczynać z wizją końca - myśleć w kategoriach pierwiastka długoterminowości - tego co właściwie chcą osiągnąć.
Moim osobistym zdaniem: praca pasjonująca ale też wymagająca dużo samodyscypliny i rozwoju na różnych płaszczyznach...

Re: Zarządzanie projektami

20 lip 2009, 17:41

Mysle ze stanowisko managera projektow jest stosunkowo nowym ale bardzo ciekawym rozwiazaniem. Szczegolnie w duzych firmach i koncernach coraz czesciej mozna spotkac sie z tym stanowiskiem. Firmy zatrudniaja koordynatorow, ktorzy swoimi decyzjami maja na celu usprawnienie pewnych procesow, dazacych do realizacji poszczegolnych zadan i projektow firmy. Czy warto ukonczyc takie szkolenie? Pewnie tak, ale tylko wtedy kiedy masz cos wspolnego z zarzadzaniem.

Re: Zarządzanie projektami

24 sie 2009, 11:13

Blanka84, zgadzam się z Tobą, że warto kończyć takie szkolenia. Ale myślisz, że tylko w takich przypadkach kiedy mamy coś wspólnego z zarządzaniem? Może warto zainwestować w takie szkolenie dla własnego rozwoju osobistego i zwiększenia swoich kompetencji.

Re: Zarządzanie projektami

25 sie 2009, 12:18

Całkiem niedawno dostałem ofertę tego rodzaju szkolenia. Cytuję:
Proponujemy oparte na szwajcarskiej licencji szkolenie w dziedzinie zarządzania projektami, zakończone uznawaną na całym świecie certyfikacją.

Szkolenie prowadzone jest w nowoczesnej formule blended learning (e-learning + gra symulacyjna) pozwalającej nabyć praktyczne umiejętności, oszczędzając czas i pieniądze.

Umożliwiamy zdobycie cenionego i poszukiwanego na rynku certyfikatu wydawanego przez największą na świecie organizację zrzeszającą menedżerów projektów - PMI (Project Management Institute http://www.pmi.org.pl). Certyfikacja na poziomie CAPM (Certified Associate in Project Management) potwierdza profesjonalizm oraz wiedzę menedżerów. Jest również dodatkowym atutem przy przetargach i aplikowaniu o dotacje UE.


Niestety nie brałem udziału w szkoleniu więc trudno mi coś powiedzieć o jego przydatności ale brzmiało to całkiem ciekawie.

Tomasz.

Re: Zarządzanie projektami

26 sie 2009, 09:22

Osoby, które mają w CV certyfikat PMP (w ramach PMI) są w zdecydowanie lepszej pozycji negocjacyjnej kiedy zmieniają pracę.
Warto mieć taki certyfikat. Należy jednak pamiętać, ze certyfikat PMP jest ważny przez 3 lata. Potem konieczna jest recertyfikacja.

Całkowicie zgadzam się z Catherine: dobra organizacja, zarządzanie czasem swoim i swoich podwładnych, wewnętrzne poczucie bycia odpowiedzialnym, umiejętność motywowania pracowników, zdolność do analitycznego myślenia i szybkiego podejmowania decyzji (nawet bez posiadania wszystkich potrzebnych informacji) to cechy niezbędne do bycia dobrym kierownikiem projektu (i nie tylko projektu).
Odpowiedz